Raylı sistem ağlarının gelişmesi, kentsel ulaşımla ilgili birçok sorunu da kendiliğinden çözmektedir. Uzun yıllar boyunca raylı sistemlerle yaşamaya alışmış olan toplumlarda toplu taşıma kültürü oluşmuş ve kent içi seyahatlerin ana merkezinde raylı sistemler yer almıştır. Bu çalışmada, Ankara, Berlin, Londra ve Paris raylı sistemleri incelenmiş, elde edilen bilgiler ışığında karşılaştırmalar yapılmıştır. Berlin’de kullanılan raylı sistemlerde 1142 istasyon bulunmaktayken, bu sayı Londra’da 466, Paris’te 743, Ankara’da ise 82’dir. İncelenen üç Avrupa Başkentinde günlük taşınan yolcuların ortalaması 5.850.000 kişi iken Ankara’da bu sayı 355.485’dir. Toplam ray uzunluğu Berlin’de 663, Londra’da 635, Paris’te 1089, Ankara’da 106 km’dir. Bu verilerden anlaşılacağı üzere Ankara’nın bu konuda diğer dünya başkentlerinden geri kaldığı görülmüştür. İncelenen başkentlerde raylı sistemlerin hat sayısı ve özellikle taşınan yolcu sayısı dikkate alındığında, Ankara’da çok daha fazla yatırım yapılması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Bu sistemlerin kurulması gerek ekonomik, gerekse de teknolojik gelişmişlikle doğrudan ilgili olduğundan, kısa sürede büyük ray ağlarına sahip olmak kolay görünmemektedir.
Raylı Sistemler Kent İçi Raylı Sistemler Metro Banliyö Tramvay
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr