Bu
çalışma ile Bartın Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu, İşletme Yönetimi ve
Muhasebe programlarında okuyan öğrencilerin kişilik özellikleri ile muhasebe
mesleğine yönelimleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla ilgili
bölümlerde okuyan 139 öğrenciye anket uygulanmıştır. Öğrencilerin kişilik
özelliklerini ve kişilik boyutlarını tespit edebilmek amacıyla Beş Faktör
Kişilik Ölçeği kullanılmıştır. Bu test sonucunda her öğrenci için 5 faktöre
göre ayrı ayrı kişilik puanları bulunmuş ve her öğrencide baskın olan kişiliğin
hangisi olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin kişilik özellikleri ile muhasebe
mesleğine yönelimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunup bulunmadığını ölçmek
için Ki Kare Testi ve T Testi yapılmıştır. Analizler sonucunda cinsiyete göre,
muhasebe derslerindeki başarı düzeyine göre, muhasebe derslerindeki ilgi
düzeyine göre muhasebe mesleğine yönelim anlamlı bir şekilde değişmektedir. Öğrencilerin
eğitim gördüğü bölüm, genel not ortalamaları ve burçlarının muhasebe mesleğine
yönelimlerinde anlamlı bir etkisi bulunamamıştır. Ayrıca kişilik boyutlarından
Sorumluluk kişilik boyutu ve Duygusal Denge kişilik boyutları ile mesleğe
yönelim arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
In this study, the relationship between the personality traits and the
accounting profession tendencies of the students studying at the Bartın
University Vocational School, Business Management and Accounting programs was
examined. For this purpose, the survey was implemented to 139 students who
study at these programs. Five Factor Personality Scale was used in order to
determine personal features and personality dimensions of the students. As a
result of the survey, individual points were found for each student according to
5 factors, and each student’s dominant personality was identified. To determine
whether there was a meaningful relationship between the personality traits of
the students and the accounting profession orientations, Chi Square Test and T
Test were conducted. Analysis have revealed that the gender, the level of
success and the level of interest in accounting courses are significant factors
at orientation to the accounting profession. Students' program, general grade
averages and their horoscope have no significant effect on the orientation of
the accounting profession. Moreover, that was determined Conscientiousness
personality dimension and Emotional Stability personality dimension were
significantly effective on orientation to accounting profession.
Five Factor Personality Scales Personality Accounting Profession
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr