Azınlık girişimciliği, bir ülkede yerleşik, çoğunluk nüfustan olmayan işletme sahipliği olarak tanımlanmaktadır. Sosyal ağ kavramı ise, bir grup aktör ve onlar arasında var olan bağlantılarla ifade edilmektedir. Azınlık girişimciliği kavramını sosyal ağ boyutunda ele alan çalışmaları haritalayarak, bütüncül bir çerçeve sunmayı amaçlayan çalışma literatür analizi yapılarak, “azınlık girişimciliği” ve “sosyal ağ” değişkenlerini içeren makalelerin kapsamlı incelenmesi şeklinde tasarlanmıştır. Sosyal ağlar ve azınlık girişimciliği ile alakalı taranan çalışmalar sonucunda, kaynaklara erişim ve sosyal ağ kullanımının en çok, girişimcilik motivasyonunun ise, en az çalışılan değişken olduğu görülmüştür. Çalışmanın azınlık girişimciliği ve sosyal ağ kavramlarını ele alan, uluslararası yazında çok az, ulusalda ise hiç çalışmanın bulunmaması ile bu alanda çalışmak isteyen akademisyenlere yol gösterici olması beklenmektedir.
etnik girişimcilik sosyal ağlar azınlık girişimciliği literatür analizi
Business owners who are resident in a country, are not from the majority population, are called minority entrepreneurs. The concept of social network, on the other hand, is expressed by a group of actors and the connections that exist between them. The study which aims to present a holistic framework by mapping the studies that deal with the concept of minority entrepreneurship in the social network dimension it was designed as a literature review which is one of the qualitative research methods and a comprehensive examination of the articles containing the "minority entrepreneurship" and "social network" variables. As a result of the scanned studies related to minority entrepreneurship and social networks, it was seen that access to resources and use of social networks were the most studied variables, while entrepreneurial motivation was the least studied variable. It is expected that the study will guide academics who want to work in this field, since there are very few studies in the international literature and no studies in the national literature.
ethnic entrepreneurship social networks minority entrepreneurship literature analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 3 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr