Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, Türkiye’nin bir il merkezindeki sosyo-ekonomik açıdan farklı çevrelerdeki ortaokullarında okuyan 748 sekizinci sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla 33 sorudan oluşan Matematiksel Muhakeme Testi (MMT) ve 32 sorudan oluşan Okuduğunu Anlama Testi (OAT) geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Öğrencilerin her bir testten aldıkları puanlar arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson korelasyon katsayısı (r) hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, 8. sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme ve okuduğunu anlama becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bu iki beceri arasında ortaya çıkan ilişkiden hareketle, özellikle Matematik ve Türkçe gibi derslerde matematiksel muhakeme ve okuduğunu anlama becerisinin daha etkin kullanılması ve geliştirilmesi gerektiği söylenebilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |