BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye ve Hong Kong Fizik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

Yıl 2015, , 61 - 84, 19.12.2015
https://doi.org/10.17522/nefefmed.96894

Öz

İyi bir öğretim programının öğretimin verimini arttıracağı gerçeği şüphe götürmezdir. Bu nedenle her derse ait öğretim programını geliştirme, iyileştirme ve belirlenen yenilikleri uygulamalara yansıtma etkinliği eğitimle ilgili önemli çalışmalardan biridir. Bu düşünceler ışığında yapılan bu araştırmada, fen alanında TIMSS ve PISA sınavlarında öğrencileri ülkemiz öğrencilerinden çok daha iyi performans gösteren Hong Kong’ un fizik öğretim programı incelenmiş ve ülkemizde uygulanmakta olan fizik öğretim programı ile karşılaştırılmıştır. Araştırma için gereken verilere “doküman incelemesi yöntemi” kullanılarak ulaşılmıştır. Türkiye ve Hong Kong fizik öğretim programları amaç, içerik, öğretme ve öğrenme süreci ve ölçme değerlendirme unsurları dikkate alınarak incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Hong Kong fizik öğretim programı ünite içeriklerinin ele alınışı, önerilen öğrenme ve öğretme stratejilerinin sunumu  ve ölçme ve değerlendirme yol ve yöntemlerinin netliği açısından Türkiye fizik öğretim programından daha ayrıntılıdır. Özellikle öğrenme ve öğretme sürecinde yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği öğrenme stratejileri Hong Kong fizik öğretim programında ön plana çıkmaktadır.

Kaynakça

  • AAAS (1990). Project 2061: science for all americans. Washington, DC: American Association for the Advancement of Science.
  • Ayas, A., Çepni, S. & Özbay, Y. (1994) Bilginin sosyal yapılanması: Öğretmen eğitimiyle ve müfredat programlarıyla ilişkisi. Akademik Yorum, 6, 28-30.
  • Demirel, Ö. (2006). Eğitimde program geliştirme (9. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilüfer Cerit Berber

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Cerit Berber, N. (2015). Türkiye ve Hong Kong Fizik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 9(2), 61-84. https://doi.org/10.17522/nefefmed.96894