Bu çalışmanın amacı;
matematik öğretiminde teknoloji kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin matematik
okuryazarlığına etkisini araştırmak ve öğrencilerin gerçekleştirilen öğretim
uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemektir. 133 altıncı sınıf öğrencisi
ile gerçekleştirilen çalışmada karma yöntem araştırma desenlerinden iç içe gömülü
desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerini toplamak için zayıf deneysel
desenlerden tek grup ön-son test desen, nitel verilerini toplamak için durum
çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri toplama aracını Matematik
Okuryazarlığı Öz Yeterlik Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu
oluşturmaktadır. Elde edilen veriler ön-son test toplam puanları ilişkili
örneklemler t testi, aritmetik ortalama, yüzde, frekans hesaplamaları ve içerik
analizi yapılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ön-test ile son-test
arasında anlamlı fark bulunmuştur. Elde edilen bulgular ışığında matematik
öğretiminde teknoloji kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin matematik
okuryazarlığı öz yeterliklerini arttırdığı, öğrenci görüşlerine göre matematik
dersinin daha eğlenceli hale geldiği, öğrencilerin günlük hayattaki
matematiksel ilişkileri anlama konusunda kendilerini yeterli görmelerini
sağladığı ve teknoloji sayesinde görselleştirilen matematiksel kavramlar ile
konuları daha iyi anladıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
Matematik Okuryazarlığı Teknoloji Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi
The aim of the study is to examine the effect of
technology usage in mathematics teaching to mathematical literacy of the
sixth-grade students and to determine the students’ opinions about education
applications. The study was conducted among a hundred and thirty-three
sixth-grade students in 2016-2017. In the study embedded design, which is one
of the mixed-method case studies is used.
In the quantitative part of the study, single group pretest-posttest
design is used; in the qualitative part of the study, case study method is
used. Mathematical Literacy Self-Efficacy Scale and semi-structured interview
form were used as data collection tool in the study. The pretest-posttest total
scores obtained were analyzed by using paired sample t-test, mean, percentage,
frequency and content analysis method. The analysis shows that there is a
significant difference between the pretest and posttest. In the light of these
findings, using technology in teaching mathematics increased the mathematical
literacy self-efficacy of the sixth-grade students, according to student views
the lectures became more enjoyable, students’ self-confidence to understand the
mathematical relations in daily life increased and they understood the
mathematical concepts better by visualization of the terms with technology
usage.
Mathematics literacy technology technology assisted mathematics teaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |