Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin bilimsel değerlere eğilim düzeyi ile STEM mesleklerine olan ilgileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini bir devlet okulunda okuyan 200 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler “Bilimsel Değerlere Eğilim Ölçeği” ve “STEM Mesleklerine İlgi Ölçeği”nden elde edilmiştir. Analizler sonucunda, öğrencilerin bilimsel değerlere eğilimleri ile STEM meslek alanlarına ilgileri arasında pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Ayrıca merak ve yaratıcılık alt boyutlarının STEM mesleklerine ilgiyi yordayan değişkenler olduğu ve iki boyutun toplam varyansın %20,5’ini açıkladığı görülmüştür. Sınıf düzeyi açısından öğrencilerin STEM mesleklerine ilgileri arasında anlamlı bir fark bulunmazken, cinsiyet değişkeni açısından “Mühendislik” ve “Teknoloji” alanında anlamlı bir fark görülmüştür.
The purpose of this
research is to investigate the correlation between secondary school students’
levels of scientific tendency and their interest in the professions in the
field of STEM. The sample of the research is composed of middle school students
studying at public school. Data were collected with “Scientific Values Tendency
Scale” and “Scale of Interest to STEM Professions”. A positive and moderate
collection between students’ levels of scientific tendency and their interest
in the professions in the field of STEM (r=.448; p<.001). It was also found
that the Curiosity and Creativity sub-dimensions are variables that are of
relevance to the STEM profession, and the two dimensions account for %20,5 of
the total variance. While there is no significant difference in the level of
students regarding STEM professions in terms of class level, there is a
significant difference in terms of “engineering” and “technology” in terms of
gender.
Scientific values professions in the field of STEM middle school students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |