Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

7. Sınıf Öğrencilerinin Doğrular ve Açılar Konusunda Matematiksel Dil Kullanım Düzeyleri Ve Dile İlişkin Görüşleri

Yıl 2019, , 31 - 47, 30.06.2019
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.549469

Öz

Bu çalışmanın amacı 7. sınıf öğrencilerinin doğrular ve açılar
konusunda matematiksel dil kullanım düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeyin
öğrencilerin cinsiyetlerine, akademik başarılarına, matematiksel dile ilişkin
görüşlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın
örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Siirt il merkezinde milli eğitime
bağlı okullarda öğrenim gören 199 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Araştırmada tarama modeli kullanılmış ve veri toplama aracı olarak geometri
öğrenme alanı başarı testi ve beşli likert tipi ölçek kullanılmıştır. Verilerin
analizinde ise SPSS 18.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda,
öğrencilerin matematiksel dil kullanım düzeylerinin genel olarak orta düzeyde
olduğu, cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği, akademik
başarılarında ise başarısı pekiyi olan grubun lehine farklılık gösterdiği;
matematiksel dile ilişkin görüşlerinde ise problem oluşturabilme, kavram
oluşumu ve şekle dönüştürebilme boyutlarında anlamlı farklılık olduğunu
belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akman, M., Erden, M. (2001). Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınları, Ankara.
  • Aydın, S. ve Yeşilyurt, M. (2007). Matematik Öğretiminde Kullanılan Dile İlişkin Öğrenci Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. www.esosder.org ISSN:1304-0278 Güz C.6 S.22 (90-100).
  • Başaran, E. (1998). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Cuevas, G. (1984). Mathematics Learning in English as a Second Language. Journal for Research in Mathematics Education. Mart, Sayı: 15, 134-144.
  • Çalıkoğlu Bali, G. (2002). Matematik öğretiminde dil öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 23, 57-61.
  • Doğan, M., Güner, P. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Dilini Anlama Ve Kullanma Becerilerinin İncelenmesi. X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde Üniversitesi.
  • Fidan, Y., Türnüklü, E. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 27, ss. 185-197
  • Gökkurt, B., Soylu, Y., Gökkurt, Ö., (2012). Öğrencilerin Matematik Öğretiminde Kullanılan Dile Yönelik Görüşlerinin Karşılaştırılması. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Kane, R. B. (1968). The readability of mathematical English. Journal of Research in Science Teaching. 5, 296-298.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Mason, M. M., 1989. Geometric Understanding and Misconceptions Among Gifted Fourth Eighth Graders, American Educational Research Association: San Fransisco, CA, March 27- 31.
  • National Council Of Teachers Of Mathematics. (2000). Cirriculum and Evaluation Standarts for School Mathematics, Reston, Va. NCTM .
  • Orton, A. &Frobisher, L. (1996). Insights into teaching mathematics. Cassell. London.
  • Otterburn, M. K. ve Nicholson, A. R. (1976). The language of mathematics. Mathematics in School. 5(5), 18-20.
  • Öksüz, C.(2010). İlköğretim Yedinci Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin “ Nokta, Doğru ve Düzlem” Konularındaki Kavram Yanılgıları. İlköğretim Online. 9(2), 508-525, 2010.
  • Riordain, M. ve O'Donoghue, J. (2009). The Relationship between Performance on Mathematical Word Problems and Language Proficiency for Students Learning through the Medium of Irish. Educational Studies in Mathematics. Vol. 71, No. 1 (May, 2009), pp. 43-64
  • Usiskin, Z. (1996). Mathematics as a language. in P. Elliott & M. Kenny (eds) Communication in mathemat
  • ics, K-12 and Beyond, National Council of Teachers of Mathematics, Virginia.
  • Yeşildere, S. (2007). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Alan Dilini Kullanma Yeterlilikleri. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi. Cilt. 24 (2)
  • Yılmaz, S. Keşan, C. ve Nizamoğlu Ş. (2000). İlköğretimde ve Ortaöğretimde Geometri Öğretimi-Öğreniminde Öğretmenler-Öğrencilerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi.

Mathematical Language Usage Levels and Views of the 7th Grade Students on the Rights and Angles

Yıl 2019, , 31 - 47, 30.06.2019
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.549469

Öz

The aim of this study is to determine the level of
mathematical language usage in terms of rights and angles of 7th grade students
and to determine whether this level differs according to students' gender,
academic achievement and opinions on mathematical language. The sample of the
study is composed of 199 7th grade students who study in schools in the
province of Siirt in the 2012-2013 academic year. In the study, the scanning
model was used and the geometry learning area success test and the five-point
Likert type scale were used as the data collection tool. SPSS 18.0 package
program was used for data analysis. At the end of the study, it was found out
that students' mathematical language usage levels were generally moderate,
there was no significant difference according to their gender, and their
academic achievement differed in favor of the group. In terms of mathematical language,
it is determined that there is a significant difference in the dimensions of
problem formation, concept formation and transformation.

Kaynakça

  • Akman, M., Erden, M. (2001). Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınları, Ankara.
  • Aydın, S. ve Yeşilyurt, M. (2007). Matematik Öğretiminde Kullanılan Dile İlişkin Öğrenci Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. www.esosder.org ISSN:1304-0278 Güz C.6 S.22 (90-100).
  • Başaran, E. (1998). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Cuevas, G. (1984). Mathematics Learning in English as a Second Language. Journal for Research in Mathematics Education. Mart, Sayı: 15, 134-144.
  • Çalıkoğlu Bali, G. (2002). Matematik öğretiminde dil öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 23, 57-61.
  • Doğan, M., Güner, P. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Dilini Anlama Ve Kullanma Becerilerinin İncelenmesi. X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde Üniversitesi.
  • Fidan, Y., Türnüklü, E. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 27, ss. 185-197
  • Gökkurt, B., Soylu, Y., Gökkurt, Ö., (2012). Öğrencilerin Matematik Öğretiminde Kullanılan Dile Yönelik Görüşlerinin Karşılaştırılması. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Kane, R. B. (1968). The readability of mathematical English. Journal of Research in Science Teaching. 5, 296-298.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Mason, M. M., 1989. Geometric Understanding and Misconceptions Among Gifted Fourth Eighth Graders, American Educational Research Association: San Fransisco, CA, March 27- 31.
  • National Council Of Teachers Of Mathematics. (2000). Cirriculum and Evaluation Standarts for School Mathematics, Reston, Va. NCTM .
  • Orton, A. &Frobisher, L. (1996). Insights into teaching mathematics. Cassell. London.
  • Otterburn, M. K. ve Nicholson, A. R. (1976). The language of mathematics. Mathematics in School. 5(5), 18-20.
  • Öksüz, C.(2010). İlköğretim Yedinci Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin “ Nokta, Doğru ve Düzlem” Konularındaki Kavram Yanılgıları. İlköğretim Online. 9(2), 508-525, 2010.
  • Riordain, M. ve O'Donoghue, J. (2009). The Relationship between Performance on Mathematical Word Problems and Language Proficiency for Students Learning through the Medium of Irish. Educational Studies in Mathematics. Vol. 71, No. 1 (May, 2009), pp. 43-64
  • Usiskin, Z. (1996). Mathematics as a language. in P. Elliott & M. Kenny (eds) Communication in mathemat
  • ics, K-12 and Beyond, National Council of Teachers of Mathematics, Virginia.
  • Yeşildere, S. (2007). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Alan Dilini Kullanma Yeterlilikleri. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi. Cilt. 24 (2)
  • Yılmaz, S. Keşan, C. ve Nizamoğlu Ş. (2000). İlköğretimde ve Ortaöğretimde Geometri Öğretimi-Öğreniminde Öğretmenler-Öğrencilerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süha Yılmaz 0000-0001-5948-0588

Zehra Türkmen 0000-0001-7096-0742

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 4 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S., & Türkmen, Z. (2019). 7. Sınıf Öğrencilerinin Doğrular ve Açılar Konusunda Matematiksel Dil Kullanım Düzeyleri Ve Dile İlişkin Görüşleri. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 13(1), 31-47. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.549469