Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Investigation of Knowledge Construction Processes of 6th Grade Students about Issue of Integers Who Different Mathematical Motivation Level

Yıl 2020, , 810 - 839, 30.06.2020
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.694738

Öz

The purpose of this research is to constructivist learning theory; The aim of this course is to examine the process of creating and reinforcing knowledge of students with different achievement and mathematical motivation levels. The exploratory method was used as a research method. Six students were determined according to their mathematical achievement and mathematical motivation levels by means of tests and scales applied to the quantitative part of the study. The research data were analyzed descriptively with the help of RBC+C theory. Because of the constructivist approach of the researcher during the interviews, although the formation was constructed in all of the students, the students who had lower motivation level had difficulty in the consolidating process. In addition, it can be said that the students with high motivation internalize the information better than the students with low motivation regardless of their success level.

Kaynakça

  • Altun, M. ve Yılmaz, A. (2010). Lise öğrencilerinin parçalı fonksiyon bilgisini oluşturma ve pekiştirme süreci. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 311-337.
  • Akkaya, R. (2010). Olasılık ve istatistik öğrenme alanındaki kavramların gerçekçi matematik eğitimi ve yapılandırmacılık kuramına göre bilgi oluşturma sürecinin incelemesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Ayanoğlu, P. (2012). 7. sınıf öğrencilerinin birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem ve eşitsizlik grafiği bilgisi oluşturma süreçleri. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi. Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Bulut, S. (2018). Ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin üçgende alan bilgisini oluşturma sürecinin rbc+c modeline göre incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Tezi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bolu.
  • Çelebioğlu, B. (2014). Kesir kavramına ilişkin bilgi oluşturma sürecinin incelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Creswell, J. W. ve PlanoClark, V. L. (2015). Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi. (Çev. S.B. Demir ve Y. Dede, Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dreyfus, T. (2007). Processes of abstraction in context the nested epistemicactions model. Retrieved on November, 12, 2008.
  • Freudenthal, H. (1991). Revisiting Mathematics Education: China Lecturers. Dordrecht: Kluwer, (1991).
  • Hershkowitz, R., Hadas, N., Dreyfus, T. ve Schwarz, B. (2007). Abstracting processes, from individuals’ constructing of knowledgeto a group’s “shared knowledge”. Mathematics Education Research Journal, 19(2), 41-68.
  • Hershkowitz, R., Schwarz, B. ve Dreyfus, T. (2001). Abstraction in Context: Epistemic Actions. Journal for Research in Mathematics Education, 32 (2), 195-222.
  • Karataş, G. ve Güven, B. (2003). Problem Çözme Davranışlarının Değerlendirilmesinde Kullanılan Yöntemler: Klinik Mülakatın Potansiyeli. İlköğretim-Online 2 (2).
  • Kaplanoğlu, R. ve Ay, Y. (2013). Examination of the primary teacher candidates’ specialfield competence perceptions as to different variables. International Journal of Turkish Literature Cılture Education, 2 (2), 285-301.
  • Martino, A. M., ve Maher, C. A. (1999). Teacher questioning to promote justification and generalization in mathematics: What research practice has taught us. The Journal of Mathematical Behavior, 18(1), 53-78.
  • MEB (2018). İlkokul ve Ortaokul 1–8. Sınıf Matematik Öğretim Programı. Ankara: MEB.
  • Özmantar, M. F. ve Monaghan, J. (2008). Are Mathematical Abstractions Situated?. In New directions for situated cognition in mathematics education (pp. 103-127). Springer, Boston, MA.
  • Özmantar, M. F. ve Roper, T. (2004). Mathematical Abstraction through Scaffolding. International Group for the Psychology of Mathematics Education.
  • Ron, G., Dreyfus, T. ve Hershkowitz, R. (2006). Partial knowledge constructs for the probability area model. In PME CONFERENCE, 30, (4), 4.
  • Saf, S. A. (2011). Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersine İlişkin Tutum, Motivasyon ve Özyeterlilik Algılarının Çeşitli Değişkenler ile İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Skemp, R. (1986). The Psychology of Learning Mathematics . Penguin: Harmondsworth.
  • Tanışlı, D. (2008). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Örüntülere İlişkin Anlama ve Kavrama Biçimlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tomic, W. ve Nelissen, J. M. (1998). Representations in Mathematics Education. Hearken, ERIC Document Reproduction.
  • Ulaş, T. (2015). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Özdeşlik Kavramını Oluşturma Süreçlerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Üzel, D., Uyangör, N., Hasar, B. ve Çakır, Ö. (2018). Matematik Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği Geliştirme Çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5 (18), 378-386.
  • Yeşildere, S. (2006). Farklı Matematiksel Güce Sahip İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Düşünme ve Bilgiyi Oluşturma Süreçlerinin İncelemesi. Yayınlanmamış Doktara Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yeşildere, S. ve Türnüklü, E. B. (2008). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgi oluşturma süreçlerinin matematiksel güçlerine göre incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 485-510.
  • Yeşildere İmre, S., & Türnüklü, E. (2016). RBC Soyutlama Teorisi. S. Arslan, Y. Dede, E. B. Güzel, O. Kanbolat, S. Narlı, A. D. Paksu, et al. içinde, Matematik Eğitiminde Teoriler (s. 459-473). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, C. (1988). Eğitim Felsefesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Simsek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Farklı Matematiksel Motivasyona Düzeylerine Sahip 6. Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılar Alt Öğrenme Alanındaki Bilgiyi Oluşturma Süreçlerinin İncelenmesi

Yıl 2020, , 810 - 839, 30.06.2020
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.694738

Öz

Bu araştırmanın amacı yapılandırmacı öğrenme kuramı temelinde; farklı başarı ve matematiksel motivasyon düzeylerine sahip öğrencilerin, bilgiyi oluşturma ve pekiştirme süreçlerini incelemektir. Araştırma yöntemi olarak açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Çalışmanın yapılacağı okulun belirlenmesinde tipik durum örnekleme çalışma grubunun belirlemesinde ise maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında çalışılan öğrencilere uygulanan test ve ölçekler yardımıyla matematiksel başarı ve matematiksel motivasyon düzeylerine göre belirlenmiş altı öğrenci nitel bölümündeki çalışma grubunu oluşturmuştur. Nitel kısımda çalışma grubuna uygulanan veri toplama araçları; yapılandırmacı öğrenme kuramının ilkelerine uygun oluşturulmuş etkinlikler ile görüşme, gözlem ve doküman analizinden oluşmaktadır. Araştırma verileri RBC+C teorisi yardımıyla betimsel olarak analiz edilmiştir. Yapılan görüşmelerde araştırmacının yapılandırmacı yaklaşımı benimsemesi sebebiyle öğrencilerin tümünde oluşturma gerçekleşmesine rağmen, motivasyon düzeyi diğerlerine göre daha düşük olan öğrenciler pekiştirme süreçlerinde güçlük yaşamıştır. Ayrıca bu araştırmanın sonucunda motivasyonu yüksek olan öğrencilerin başarı düzeyleri fark etmeksizin motivasyon düzeyi daha düşük olan öğrencilere göre bilgiyi daha iyi içselleştirdikleri söylenebilir.

Kaynakça

  • Altun, M. ve Yılmaz, A. (2010). Lise öğrencilerinin parçalı fonksiyon bilgisini oluşturma ve pekiştirme süreci. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 311-337.
  • Akkaya, R. (2010). Olasılık ve istatistik öğrenme alanındaki kavramların gerçekçi matematik eğitimi ve yapılandırmacılık kuramına göre bilgi oluşturma sürecinin incelemesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Ayanoğlu, P. (2012). 7. sınıf öğrencilerinin birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem ve eşitsizlik grafiği bilgisi oluşturma süreçleri. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi. Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Bulut, S. (2018). Ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin üçgende alan bilgisini oluşturma sürecinin rbc+c modeline göre incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Tezi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bolu.
  • Çelebioğlu, B. (2014). Kesir kavramına ilişkin bilgi oluşturma sürecinin incelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Creswell, J. W. ve PlanoClark, V. L. (2015). Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi. (Çev. S.B. Demir ve Y. Dede, Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dreyfus, T. (2007). Processes of abstraction in context the nested epistemicactions model. Retrieved on November, 12, 2008.
  • Freudenthal, H. (1991). Revisiting Mathematics Education: China Lecturers. Dordrecht: Kluwer, (1991).
  • Hershkowitz, R., Hadas, N., Dreyfus, T. ve Schwarz, B. (2007). Abstracting processes, from individuals’ constructing of knowledgeto a group’s “shared knowledge”. Mathematics Education Research Journal, 19(2), 41-68.
  • Hershkowitz, R., Schwarz, B. ve Dreyfus, T. (2001). Abstraction in Context: Epistemic Actions. Journal for Research in Mathematics Education, 32 (2), 195-222.
  • Karataş, G. ve Güven, B. (2003). Problem Çözme Davranışlarının Değerlendirilmesinde Kullanılan Yöntemler: Klinik Mülakatın Potansiyeli. İlköğretim-Online 2 (2).
  • Kaplanoğlu, R. ve Ay, Y. (2013). Examination of the primary teacher candidates’ specialfield competence perceptions as to different variables. International Journal of Turkish Literature Cılture Education, 2 (2), 285-301.
  • Martino, A. M., ve Maher, C. A. (1999). Teacher questioning to promote justification and generalization in mathematics: What research practice has taught us. The Journal of Mathematical Behavior, 18(1), 53-78.
  • MEB (2018). İlkokul ve Ortaokul 1–8. Sınıf Matematik Öğretim Programı. Ankara: MEB.
  • Özmantar, M. F. ve Monaghan, J. (2008). Are Mathematical Abstractions Situated?. In New directions for situated cognition in mathematics education (pp. 103-127). Springer, Boston, MA.
  • Özmantar, M. F. ve Roper, T. (2004). Mathematical Abstraction through Scaffolding. International Group for the Psychology of Mathematics Education.
  • Ron, G., Dreyfus, T. ve Hershkowitz, R. (2006). Partial knowledge constructs for the probability area model. In PME CONFERENCE, 30, (4), 4.
  • Saf, S. A. (2011). Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersine İlişkin Tutum, Motivasyon ve Özyeterlilik Algılarının Çeşitli Değişkenler ile İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Skemp, R. (1986). The Psychology of Learning Mathematics . Penguin: Harmondsworth.
  • Tanışlı, D. (2008). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Örüntülere İlişkin Anlama ve Kavrama Biçimlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tomic, W. ve Nelissen, J. M. (1998). Representations in Mathematics Education. Hearken, ERIC Document Reproduction.
  • Ulaş, T. (2015). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Özdeşlik Kavramını Oluşturma Süreçlerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Üzel, D., Uyangör, N., Hasar, B. ve Çakır, Ö. (2018). Matematik Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği Geliştirme Çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5 (18), 378-386.
  • Yeşildere, S. (2006). Farklı Matematiksel Güce Sahip İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Düşünme ve Bilgiyi Oluşturma Süreçlerinin İncelemesi. Yayınlanmamış Doktara Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yeşildere, S. ve Türnüklü, E. B. (2008). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgi oluşturma süreçlerinin matematiksel güçlerine göre incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 485-510.
  • Yeşildere İmre, S., & Türnüklü, E. (2016). RBC Soyutlama Teorisi. S. Arslan, Y. Dede, E. B. Güzel, O. Kanbolat, S. Narlı, A. D. Paksu, et al. içinde, Matematik Eğitiminde Teoriler (s. 459-473). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, C. (1988). Eğitim Felsefesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Simsek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berk Hasar Bu kişi benim 0000-0003-2463-6188

Devrim Üzel 0000-0001-9254-0490

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 26 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Hasar, B., & Üzel, D. (2020). Farklı Matematiksel Motivasyona Düzeylerine Sahip 6. Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılar Alt Öğrenme Alanındaki Bilgiyi Oluşturma Süreçlerinin İncelenmesi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 14(1), 810-839. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.694738