Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Vizyon 2023 ve Öğretmen Strateji Belgelerinin Öğretmene Yönelik Hedefler Bakımından Karşılaştırılması

Yıl 2020, , 1439 - 1473, 31.12.2020
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.790627

Öz

Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayımladığı Vizyon 2023 belgesi ve Öğretmen Strateji Belgesi öğretmenlere yönelik hedefleri doğrultusunda karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılarak belgeler analiz edilmiştir. Örneklem belirlenirken amaçlı örneklem yöntemi dikkate alınmıştır. Veri toplama aracı olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Belgeler incelenerek kodlar belirlenmiştir. Belirlenen kodlara göre temalar oluşturulmuştur. Araştırma sonunda Vizyon 2023 belgesi ve Öğretmen Strateji Belgesinin öğretmenlere yönelik hedefleri açısından benzerlikler ve farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Belgelerin öğretmenlerin kariyerlerini geliştirme, öğretmen ücretlerinin iyileştirilmesi ve elverişsiz ortamlarda teşvik gibi konularda benzerlikler içerdiği gözlenmiştir. Öğretmen ataması, öğretmen yetiştirilmesi gibi konularda da farklılıklar içerdiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akgün, E., Yılmaz, E. O., & Seferoğlu, S. S. (2011). Vizyon 2023 Strateji Belgesi ve Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi: Karşılaştırmalı Bir İnceleme. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 2-4 February 2011, İnönü Üniversitesi,, Malatya
  • Ayhan, E., & Tan, M. (2016). Devlet okullarındaki insan kaynaklarının stratejik olarak yönetilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi (INES Journal), 3(9), 55-69.
  • Doğan, S. (2017). 2006’dan sonra kurulan üniversitelerde rektörlerin 2023 hedefleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(1), 139-149.
  • Hacıoğlu, A. (2019). 10. sınıf coğrafya dersi topoğrafya ve kayaçlar konusunun öğretiminde EBA (Eğitim Bilişim Ağı) destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karadağ, N., & Özdemir, S. (2015). Eğitim fakültelerinin vizyon ve misyonlarına karşılaştırmalı bir bakış. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(19), 255-277.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç Koçak, P. (2019). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bilişim Ağı’nda Bulunan Biyoloji Dersi Elektronik İçeriklerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi.
  • MEB Vizyon 2023 Belgesi (2018, 23 October). Retrieved from: (7 May) https://www.meb.gov.tr/2023-egitim-vizyonu-aciklandi/haber/17298/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. (2019). 2019-2023 Eğitim Stratejisi Belgesi. Erişim adresi: http://sgb.meb.gov.tr/www/2019-2023-stratejik-plani-genelgesi-yayinlanmistir/icerik/329
  • Özmusul, M. (2012). Vizyon 2023 çalışmasındaki eğitim sistemi ile ilgili hedeflerin uluslararası göstergeler açısından incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(3), 97-114.
  • Seymen, A. F. (2017). Y ve Z kuşak insanı özelliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2014-2019 stratejik programı ve TÜBİTAK Vizyon 2023 öngörüleri ile ilişkilendirilmesi. Kent Akademisi, Kent Kültürü ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi, 10(4), 467-489.
  • Tutar, H., Tınmaz, G., & Terzi, D. (2018). Türkiye’nin “Vizyon 2023” stratejisi ile Almanya’nın “2025” stratejik hedeflerinin Endüstri 4.0 göstergeleri itibariyle karşılaştırılması. International Journal Entrepreneurship and Management Inquiries Dergisi, 2(3), 195-212.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10th Edition). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • TÜBİTAK Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları 2003-2023 Strateji Belgesi (2004, 2 November). Retrieved from: (8 May 2019) https://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/Vizyon2023_Strateji_Belgesi.pdf

A Comparison of “Vision 2023” and “Teacher Strategy” Documents in Terms of Objectives for Teachers

Yıl 2020, , 1439 - 1473, 31.12.2020
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.790627

Öz

Vision 2023 document and Teacher Strategy Document which were published by the Ministry of National Education of Turkey have been evaluated comparatively about the objectives for the teachers. In the study, the documents have been analysed by descriptive survey model. Purposeful sampling method has been used while we determine the sampling. Document Analysis has been used as the tool of gathering data. Codes have been set by examining the documents. The themes have been set according to the codes. At the end of research, it has been concluded that there are differences and similarities about the goals of the Vision 2023 and Teacher Strategy documents. It has also been observed that the documents contain similarities about the teachers’ career development, teachers wage concession and encouragement in improper environment. It has also concluded that the documents contain differences about assignment of and educating the teachers.

Kaynakça

  • Akgün, E., Yılmaz, E. O., & Seferoğlu, S. S. (2011). Vizyon 2023 Strateji Belgesi ve Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi: Karşılaştırmalı Bir İnceleme. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 2-4 February 2011, İnönü Üniversitesi,, Malatya
  • Ayhan, E., & Tan, M. (2016). Devlet okullarındaki insan kaynaklarının stratejik olarak yönetilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi (INES Journal), 3(9), 55-69.
  • Doğan, S. (2017). 2006’dan sonra kurulan üniversitelerde rektörlerin 2023 hedefleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(1), 139-149.
  • Hacıoğlu, A. (2019). 10. sınıf coğrafya dersi topoğrafya ve kayaçlar konusunun öğretiminde EBA (Eğitim Bilişim Ağı) destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karadağ, N., & Özdemir, S. (2015). Eğitim fakültelerinin vizyon ve misyonlarına karşılaştırmalı bir bakış. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(19), 255-277.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç Koçak, P. (2019). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bilişim Ağı’nda Bulunan Biyoloji Dersi Elektronik İçeriklerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi.
  • MEB Vizyon 2023 Belgesi (2018, 23 October). Retrieved from: (7 May) https://www.meb.gov.tr/2023-egitim-vizyonu-aciklandi/haber/17298/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. (2019). 2019-2023 Eğitim Stratejisi Belgesi. Erişim adresi: http://sgb.meb.gov.tr/www/2019-2023-stratejik-plani-genelgesi-yayinlanmistir/icerik/329
  • Özmusul, M. (2012). Vizyon 2023 çalışmasındaki eğitim sistemi ile ilgili hedeflerin uluslararası göstergeler açısından incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(3), 97-114.
  • Seymen, A. F. (2017). Y ve Z kuşak insanı özelliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2014-2019 stratejik programı ve TÜBİTAK Vizyon 2023 öngörüleri ile ilişkilendirilmesi. Kent Akademisi, Kent Kültürü ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi, 10(4), 467-489.
  • Tutar, H., Tınmaz, G., & Terzi, D. (2018). Türkiye’nin “Vizyon 2023” stratejisi ile Almanya’nın “2025” stratejik hedeflerinin Endüstri 4.0 göstergeleri itibariyle karşılaştırılması. International Journal Entrepreneurship and Management Inquiries Dergisi, 2(3), 195-212.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10th Edition). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • TÜBİTAK Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları 2003-2023 Strateji Belgesi (2004, 2 November). Retrieved from: (8 May 2019) https://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/Vizyon2023_Strateji_Belgesi.pdf
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Can Ötebaş 0000-0002-7906-0545

Ela Ayse Koksal 0000-0001-7309-1458

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 14 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Ötebaş, U. C., & Koksal, E. A. (2020). A Comparison of “Vision 2023” and “Teacher Strategy” Documents in Terms of Objectives for Teachers. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 14(2), 1439-1473. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.790627