BibTex RIS Kaynak Göster

Probleme Dayalı Öğrenmeye İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Öğretim Üyelerinin Görüşleri

Yıl 2009, Cilt: 3 Sayı: 1, 134 - 155, 01.06.2009

Öz

Bu araştırmada, probleme dayalı öğrenme yöntemine yönelik öğrencilerin, öğretmenlerin ve öğretim üyelerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, 2005-2006 öğretim yılında bir özel okuldaki yedinci sınıfların matematik dersinde probleme dayalı öğrenme yönteminin uygulanmasından sonra yirmi öğrenci, yedi matematik öğretmeni ve bu yöntemin uygulandığı bir üniversitenin iki fakültesinden toplam altı öğretim üyesi ile görüşme yapılmıştır. Araştırmanın verileri, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Probleme dayalı öğrenme yöntemi ile ilgili öğrenciler, öğretmenler ve öğretim üyeleri ile yapılan görüşmelerde sesli kayıt yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler değerlendirildikten sonra öğrencilerin, öğretmenlerin ve öğretim üyelerinin probleme dayalı öğrenme yöntemi hakkında olumlu görüşleri olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akpınar, E., & Ergin, Ö. (2005). Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 3-14.
  • Baysal, Z., N. (2003). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Öğretmen Tutumlarının Problem Çözmeye Dayalı Öğrenmeye Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Besana, G., M., Fries, M., & Kilibarda, V. (2004). Problem-Based Learning in Geometry Courses: The Impact on Pre-Service Teachers. Retrieved 22/10/2004 from. http://facweb.cs.depaul.edu/gbesana/papers/giveCBMS.pdf
  • Birgegard, G., & Lindquist, U. (1998). Change in student attitudes to medical school after the introduction of problem-based learning in spite of low ratings. Medical Eucation, 32, 46-49.
  • Cerezo N., (2004). Problem Based Learning In The Middle School: A Research Case Study of The Perceptions Of at-Risk Females. Research in Middle Level Education Online, 27,1. Retrieved from http://www.nmsa.org/portals/0/pdf/publications/RMLE/rmle_vol27_no1_article4.pdf
  • Chin C., & Chia, L., (2004). Problem-Based Learning: Using Students’ Questions to Drive Knowledge Construction. Science Education, 88, 707-727.
  • Dale, P., M., & Balloti, E. (1997). An Approach to Teaching Problem Solving in The Classroom. College Student Journal, Vol 31, Issue 1, 40-76.
  • Deveci, H. (2002). Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, Akademik Başarılarına ve Hatırlama Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Elsfahei, D. (1999). A Comparison of Problem Based and Traditional Learning in Algebra II. Dissertation Abstract Index, 60 (01) 225A.
  • Greening, T., (1998). Scaffolding for Success in Problem-Based Learning. Med Education Online. Retrieved 07/10/2004 from http://www.utmb.edu/meo/
  • Haris, K., Marcus R., & Mclaren K. (2001). Curriculum Materials Supporting Problem Based Teaching. School Science and Mathematics, v.101 no:6, 310–318.
  • Hastings, D., (2003). Case Study: Problem Based Learning and the Active Classroom. Retrieved 12/07/2004 from http://www.tag.ubc.ca/facdev/services/newsletter/97/active.html.
  • Hendry, G. D., Ryan, G., & Haris, J. (2003). Group Problems in Problem-Based Learning. Medical Teacher, 25 (6), 609-616.
  • Johnstone, K., M., & Biggs, S.F. (1998). Problem Based Learning: Introduction, Analysis and Accounting Curricula Implications. Journal of Accounting Education, Vol. 16, No.3/4, pp 407-427.
  • Mergendoller, J. R., Maxwell, N., L. & Bellisimo, Y. (2002). The Effectiveness of Problem Based Instruction: A Comparative Study of Instructional Methods and Student Characteristics. https://www.bie.org/files/TTEpaper.pdf (06/04/2006).
  • Murray, I., & Savin-Baden, M. (2000). Staff Development in Problem Based Learning. Teaching in Higher Education, vol 5 (1), 107-126.
  • Özden, Y. (2005). Eğitimde Yeni Değerler. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Ronis, D. (2001). Problem-Based Learning for Math and Science: Integrating Inquiry and the Internet. SkyLight Training and Publishing Inc. United States of America.
  • Saracaloğlu, A., S., & Kaşlı, A., F. (2001). Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları ile Başarıları Arasındaki İlişki. Ege Eğitim Dergisi. 1,1: 112–127.
  • Sylvie, C., Andre, P., & Jaques, T. (2001). Learning by Reading: Description of Learning Strategies of Students Involved in a Problem Based Learning Program. (Eric No. ED 452 511).
  • Torp, L., & Sage, S. (2002). Problem As Possibilities: Problem-Based Learning for K-16 Education. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Türnüklü, A., (2000). Eğitim Bilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 6, 24, 543-559.
  • URL-1 http://www2.imsa.edu/programs/pbln/overview/mission.php, Retrieved 08/07/2004.
  • URL-2 http://www.pbli.org/pbl.htm, Retrieved 20/10/2003.
  • Yaman, S. (2003). Fen Bilgisi Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüceliş-Alper, A. (2003). Web Ortamlı Probleme Dayalı Öğrenmede Bilişsel Esneklik Düzeyinin Öğrenci Başarısı ve Tutumları Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Yıl 2009, Cilt: 3 Sayı: 1, 134 - 155, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, E., & Ergin, Ö. (2005). Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 3-14.
  • Baysal, Z., N. (2003). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Öğretmen Tutumlarının Problem Çözmeye Dayalı Öğrenmeye Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Besana, G., M., Fries, M., & Kilibarda, V. (2004). Problem-Based Learning in Geometry Courses: The Impact on Pre-Service Teachers. Retrieved 22/10/2004 from. http://facweb.cs.depaul.edu/gbesana/papers/giveCBMS.pdf
  • Birgegard, G., & Lindquist, U. (1998). Change in student attitudes to medical school after the introduction of problem-based learning in spite of low ratings. Medical Eucation, 32, 46-49.
  • Cerezo N., (2004). Problem Based Learning In The Middle School: A Research Case Study of The Perceptions Of at-Risk Females. Research in Middle Level Education Online, 27,1. Retrieved from http://www.nmsa.org/portals/0/pdf/publications/RMLE/rmle_vol27_no1_article4.pdf
  • Chin C., & Chia, L., (2004). Problem-Based Learning: Using Students’ Questions to Drive Knowledge Construction. Science Education, 88, 707-727.
  • Dale, P., M., & Balloti, E. (1997). An Approach to Teaching Problem Solving in The Classroom. College Student Journal, Vol 31, Issue 1, 40-76.
  • Deveci, H. (2002). Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, Akademik Başarılarına ve Hatırlama Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Elsfahei, D. (1999). A Comparison of Problem Based and Traditional Learning in Algebra II. Dissertation Abstract Index, 60 (01) 225A.
  • Greening, T., (1998). Scaffolding for Success in Problem-Based Learning. Med Education Online. Retrieved 07/10/2004 from http://www.utmb.edu/meo/
  • Haris, K., Marcus R., & Mclaren K. (2001). Curriculum Materials Supporting Problem Based Teaching. School Science and Mathematics, v.101 no:6, 310–318.
  • Hastings, D., (2003). Case Study: Problem Based Learning and the Active Classroom. Retrieved 12/07/2004 from http://www.tag.ubc.ca/facdev/services/newsletter/97/active.html.
  • Hendry, G. D., Ryan, G., & Haris, J. (2003). Group Problems in Problem-Based Learning. Medical Teacher, 25 (6), 609-616.
  • Johnstone, K., M., & Biggs, S.F. (1998). Problem Based Learning: Introduction, Analysis and Accounting Curricula Implications. Journal of Accounting Education, Vol. 16, No.3/4, pp 407-427.
  • Mergendoller, J. R., Maxwell, N., L. & Bellisimo, Y. (2002). The Effectiveness of Problem Based Instruction: A Comparative Study of Instructional Methods and Student Characteristics. https://www.bie.org/files/TTEpaper.pdf (06/04/2006).
  • Murray, I., & Savin-Baden, M. (2000). Staff Development in Problem Based Learning. Teaching in Higher Education, vol 5 (1), 107-126.
  • Özden, Y. (2005). Eğitimde Yeni Değerler. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Ronis, D. (2001). Problem-Based Learning for Math and Science: Integrating Inquiry and the Internet. SkyLight Training and Publishing Inc. United States of America.
  • Saracaloğlu, A., S., & Kaşlı, A., F. (2001). Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları ile Başarıları Arasındaki İlişki. Ege Eğitim Dergisi. 1,1: 112–127.
  • Sylvie, C., Andre, P., & Jaques, T. (2001). Learning by Reading: Description of Learning Strategies of Students Involved in a Problem Based Learning Program. (Eric No. ED 452 511).
  • Torp, L., & Sage, S. (2002). Problem As Possibilities: Problem-Based Learning for K-16 Education. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Türnüklü, A., (2000). Eğitim Bilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 6, 24, 543-559.
  • URL-1 http://www2.imsa.edu/programs/pbln/overview/mission.php, Retrieved 08/07/2004.
  • URL-2 http://www.pbli.org/pbl.htm, Retrieved 20/10/2003.
  • Yaman, S. (2003). Fen Bilgisi Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüceliş-Alper, A. (2003). Web Ortamlı Probleme Dayalı Öğrenmede Bilişsel Esneklik Düzeyinin Öğrenci Başarısı ve Tutumları Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berna Cantürk-günhan Bu kişi benim

Berna Cantürk Günhan Bu kişi benim

Neşe Başer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cantürk-günhan, B., Cantürk Günhan, B., & Başer, N. (2009). Probleme Dayalı Öğrenmeye İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Öğretim Üyelerinin Görüşleri. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 3(1), 134-155.