BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğretmenlerinin Kullandıkları Ölçme Değerlendirme Metotlarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2011, Cilt: 5 Sayı: 2, 138 - 155, 01.12.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin kullandıkları ölçme değerlendirme metotlarına, biçimlendirici metotlardan faydalanıp faydalanmadıklarına, kullanmadıkları metotlar varsa bunun nedenlerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Veri toplama aracı olarak 5 açık uçlu sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Rize’de ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler, örneklemi ise bu okulların 5 tanesinden seçilen 25 öğretmen oluşturmaktadır. Sonuç olarak, öğretmenler geleneksel ölçme ve değerlendirme metotlarının yanında biçimlendirici ölçme ve değerlendirme metotlarından da faydalanmaktadırlar. Fakat zaman ve kaynak sıkıntısından dolayı bütün biçimlendirici ölçme ve değerlendirme metotlarının okullarında kullanılabilir olduğunu düşünmemektedirler. Metotları öğrenci durumuna ve çevre şartlarına göre üzerinde değişiklik yaparak kullanmakta olduklarını belirtmişlerdir. Bu sonuçlara dayalı olarak üniversitelerde okutulan derslerde, biçimlendirici ölçme değerlendirme yaklaşımlarına önem verilmeli ve bu yaklaşımların nasıl kullanılacağına dair bilgilendirme yapılmalıdır.

Kaynakça

  • Acat, B. ve Demir, E. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarındaki
  • değerlendirme süreçlerine ilişkin görüşleri. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Assessment Reform Group. (1999). Assessment for Learning: Beyond the Black Box.
  • Cambridge: University of Cambridge School of Education.
  • Anıl, D. ve Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 44-61.
  • Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. (2005). (Ed.Çepni).
  • Fen ve teknoloji öğretimi (4.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bahar, M. (2001). Çoktan seçmeli testlere eleştirel bir yaklaşım ve alternatif metotlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 23-28.
  • Balcı, E ve Tekkaya, C. (1999). Fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme yaklaşımları.,
  • Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu. DEÜ-Buca Eğitim Fakültesi, İzmir
Yıl 2011, Cilt: 5 Sayı: 2, 138 - 155, 01.12.2011

Öz

Kaynakça

  • Acat, B. ve Demir, E. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarındaki
  • değerlendirme süreçlerine ilişkin görüşleri. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Assessment Reform Group. (1999). Assessment for Learning: Beyond the Black Box.
  • Cambridge: University of Cambridge School of Education.
  • Anıl, D. ve Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 44-61.
  • Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. (2005). (Ed.Çepni).
  • Fen ve teknoloji öğretimi (4.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bahar, M. (2001). Çoktan seçmeli testlere eleştirel bir yaklaşım ve alternatif metotlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 23-28.
  • Balcı, E ve Tekkaya, C. (1999). Fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme yaklaşımları.,
  • Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu. DEÜ-Buca Eğitim Fakültesi, İzmir
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kader Birinci Konur Bu kişi benim

Kader Birinci Konur Bu kişi benim

Barbaros Konur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Konur, K. B., Birinci Konur, K., & Konur, B. (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Kullandıkları Ölçme Değerlendirme Metotlarına İlişkin Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 138-155.