Bu çalışmanın amacı, farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin bir arada kullanılması ile zenginleştirilmiş 5E öğretim modeline dayalı geliştirilen öğretim materyalinin öğrencilerin gaz basıncı kavramı ile ilgili kavramsal yapılarının farklılaşmasına etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemini toplam kırk sekiz ilköğretim sekizinci sınıf öğrencisi (deney grubu, N=25; kontrol grubu, N=23) oluşturmaktadır. Çalışma yarı deneysel araştırma desenine uygun olarak yürütülmüştür. Deney grubunda 5E öğretim modeli kapsamında farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin bir arada kullanılması ile geliştirilen öğretim materyali kullanılırken, kontrol grubunda ise mevcut olan ders materyalleri kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak iki aşamalı kavram soruları kullanılmıştır. Veriler Şahin (2010) tarafından oluşturulan kategorilere göre çözümlenmiş ve istatistiksel olarak Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar test teknikleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada hazırlanan öğretim materyalinin kavramsal yapılardaki farklılaşmayı sağlarken bilimsel bilgiye uygun ve kavram yanılgılarının önemli bir oranda giderilmesinde etkili olduğu ve bu farklılaşmanın öğrenci zihninde kalıcı olmasını sağladığı sonucu ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 1 |