Fen eğitiminde, özellikle son yıllarda, bilimsel süreç becerilerinden başlayarak araştırma, sorgulama, problem çözme, proje geliştirme ve bunları yaparken de yaratıcılık ortaya koyma becerileri öğrencilerden beklenmektedir. Ancak proje sorusu bulmada ve bu sorularla mevcut programdaki becerileri kazandırmada hem öğretmenler hem de öğrenciler için zorluklarla karşılaşılmaktadır. Bu nedenle son çalışmalar öğrenciler ve öğretmenlere proje tasarlamada rehberlik edecek stratejiler geliştirme üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu stratejilerden biri de dört soru stratejisine göre proje uygulamalarıdır.Bu çalışmada fen ve teknoloji ve matematik öğretmenleri ile ilköğretim öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine dört soru stratejisiyle proje geliştirmenin etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu lisansüstü programında öğrenim gören 14 öğretmen ve bu öğretmenlerin çalıştıkları dört okuldaki 111 ilköğretim 2. kademe öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın deseni zenginleştirilmiş desen olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda verilerin toplanması ve değerlendirilmesi nicel ve nitel araştırma teknikleri kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonucunda dört soru stratejisiyle proje uygulamalarının her iki çalışma grubunun bilimsel süreç becerilerinde de olumlu etkisinin olduğu bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 1 |