BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 9 Sayı: 2, 1 - 33, 19.12.2015
https://doi.org/10.17522/nefefmed.88999

Öz

-

Kaynakça

  • Aikenhead, G. S. (1990) Scientific/technological literacy, criticalreasoning, and classroom practice. In S. P. Norrisand L. M. Phillips (Eds.), Foundations of literacy policy in Canada. Calgary, Alberta, Canada: Detselig Enterprises.
  • Akaya, U., Gültekin, A. B., Dikmen, Ç. B., Durmuş, G. (2009) Baraj ve Hidroelektrik Santrallerin (HES) Çevresel Etkilerinin Analizi: Ilısu Barajı Örneği, 5. Uluslar arası İleri Teknolojiler Sempozyumu (IATS’09), 13-15 Mayıs 2009, Karabük, Türkiye

Sosyo-bilimsel Bir Konu Olan Hidroelektrik Santraller (HES) Hakkında Karar Verilirken Kullanılan İrdeleme Şekillerinin İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 9 Sayı: 2, 1 - 33, 19.12.2015
https://doi.org/10.17522/nefefmed.88999

Öz

Bu çalışmanın amacı ülkemizde yaygınlaşmakta olan Hidroelektrik Santralleri (HES) konusunda değişik gruptan insanların karar alırken kullandıkları irdeleme şekillerini incelemektir. Araştırmaya çevre örgütü üyeleri, yöre halkı ve uzak halk gruplarından 20’şer kişi ve sorumlular grubundan 7 kişi olmak üzere toplamda 67 kişi katılmıştır. Veri toplama aracı olan ankette HES’ler hakkında bilgiyle birlikte olumlu ve olumsuz yönleri verildikten sonra HES’lerin yapımının devam etmesi veya durdurulması konusundaki kendi düşüncelerini ve gerekçelerini ayrıntılı bir şekilde yazmaları istenmiştir. Verilerin analizinde kullanılan kodlama şeması Liu, Lin, ve Tsai (2010) çalışmasından alınmıştır. Kişilerin HES’ler konusunda karar alırken kullandıkları irdeleme şekilleri ekolojik, bilimsel-teknolojik, sosyo-ekonomik ve etik-estetik olarak kodlanmıştır. Katılımcıların çoğunluğunun HES’lerin durdurulması yönünde karar aldığı ve gerekçelerine bakıldığında durumu daha çok sosyo-ekonomik ve ekolojik yönden irdeledikleri görülmüştür. HES’leri daha az oranda etik-estetik açıdan ve bilimsel-teknolojik açıdan irdelemişlerdir. Devamını isteyenler ise HES’leri daha çok sosyo-ekonomik ve bilimsel-teknolojik açıdan irdelemiştir. Ekolojik açıdan irdeleme durdurulmasını isteyenlerden daha azdır ve etik-estetik açıdan irdeleme ise nadirdir.

Kaynakça

  • Aikenhead, G. S. (1990) Scientific/technological literacy, criticalreasoning, and classroom practice. In S. P. Norrisand L. M. Phillips (Eds.), Foundations of literacy policy in Canada. Calgary, Alberta, Canada: Detselig Enterprises.
  • Akaya, U., Gültekin, A. B., Dikmen, Ç. B., Durmuş, G. (2009) Baraj ve Hidroelektrik Santrallerin (HES) Çevresel Etkilerinin Analizi: Ilısu Barajı Örneği, 5. Uluslar arası İleri Teknolojiler Sempozyumu (IATS’09), 13-15 Mayıs 2009, Karabük, Türkiye
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saliha Öztürk Bu kişi benim

Gülşen Leblebicioğlu

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztürk, S., & Leblebicioğlu, G. (2015). Sosyo-bilimsel Bir Konu Olan Hidroelektrik Santraller (HES) Hakkında Karar Verilirken Kullanılan İrdeleme Şekillerinin İncelenmesi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 9(2), 1-33. https://doi.org/10.17522/nefefmed.88999

Cited By









Hidroelektrik Santrallerin Sosyoekonomik Analizi: Artvin Örnekleminde Bir Araştırma
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
Eylem Ataman Sevin
https://doi.org/10.22466/acusbd.585767