Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar Destekli Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımının Etkililiği Üzerine Deneysel Bir Çalışma

Yıl 2018, Cilt: 12 Sayı: 2, 228 - 253, 31.12.2018
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.506434

Öz

Bu
çalışmada bilgisayar destekli Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımının
öğrencilerin akademik başarısına, kazanılan kavramların kalıcılığına ve kavram
yanılgısı oluşumuna etkisi incelenmiştir. Bu amaçla İzmir ilinde ölçüt
örnekleme ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılarak bir
ilkokulda yarı deneysel çalışma yapılmıştır. Bilgisayar destekli Gerçekçi
Matematik öğretim ortamı deney grubu üzerinde ve
2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı İlkokul 4. Sınıf Matematik Öğretim
Programı” dikkate alınarak, ders kitabındaki mevcut öğretim etkinlikleri
yapılandırmacı felsefe ile kontrol grubunda uygulanmıştır. Çalışmada
öğrencilerin akademik başarısı ve kalıcılığı belirlemek için nicel ve kavram
yanılgılarını tespit etmek için nitel yöntemler kullanılmıştır. Çalışma
toplamda altı hafta sürmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında
her
iki gruba uygulanan öğretim ortamı, akademik başarıyı artırmıştır. Deney ve
kontrol gruplarının akademik başarılarının t-testi ile karşılaştırılması sonucu
deney grubu üzerinde uygulanan öğretim ortamı kontrol grubu üzerinde uygulanan
öğretim ortamına göre anlamlı olarak daha başarılıdır. Ayrıca deney grubu
öğrencilerinin kalıcılık testi sonuçları kontrol grubu öğrencilerine göre
anlamlı olarak yüksek çıkmıştır. Çalışma sonrasında her iki grup öğrencilerinin
bazılarında kavram yanılgıları bulunmuştur. Fakat deney grubu öğrencilerinde
kavram yanılgısı diğer gruba göre daha az gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Akyüz, M. (2010). Gerçekçi matematik eğitimi (RME) yönteminin ortaöğretim 12. Sınıf matematik (integral ünitesi) öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi,, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Altiparmak, K. (2014). Impact of computer animations in cognitive learning: differentiation. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 45(8), 1146-1166.
  • Altıparmak, K., & Özdoğan, E. (2010). A study on the teaching of the concept of negative numbers. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 41(1), 31–47.
  • Altun, M. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Alfa Bas. Yay.
  • Atılgan, H. K. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ayvalı, İ. (2013). Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımıyla Yapılan Öğretimin Hesapsal Tahmin Başarısına ve Strateji Kullanımına Etkisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Baki, A. (1994). Breaking with tradition: A study of Turkish student teachers’ experiences within a Logo-based mathematical environment. University of London: Unpublished Doctoral Thesis.
  • Bıldırcın, V. (2012). Gerçekçi matematik eğitimi (GME) yaklaşımın ilköğretim beşinci sınıflarda uzunluk, alan ve hacim kavramlarının öğretimine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Breaking with tradition: A study of Turkish student teachers’ experiences within a Logo-based mathematical environment Unpublished Doctoral Thesis . (1994). University of London, London.
  • Büyüköztürk, S. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı ( 8. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, M. (2012). İlköğretim 3. Sınıflarda Ölçme Konusunda Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımının Öğrenci Başarısına ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Cansız, Ş. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrencilerin matematik başarısına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Doktora Tezi. T.C. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çakır, Z. (2011). Gerçekçi matematik eğitimi yönteminin ilköğretim 6.sınıf düzeyinde cebir ve alan konularında öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Zonguldak: Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi.
  • Çilingir Altıner, E., & Ve Artut, P. (2017). İlkokulda gerçekçi matematik eğitimi ile gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin başarısına, görsel matematik okuryazarlığına ve problem çözme tutumlarına etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46, 1-19.
  • D., S. (2006). The effect of graphing calculators use on students’ understanding of the derivative at a point. Int J Math Teach Learn: Available from: http://www.cimt.plymouth. ac.uk/journal/serhan.pdf adresinden alındı
  • Demirdöğen, N. (2007). Gerçekçi Matematik Eğitimi Yönteminin İlkögretim 6. Sınıflarda Kesir Kavramının Öğretimine Etkisi. Ankara: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ersoy, E. (2013). Gerçekçi Matematik Eğitimi Destekli Eğitimin 7. Sınıf Olasılık ve İstatistik Kazanımlarının Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Sakarya: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Freudenthal, H. (1983). Didactical phenomenology of mathematical structures. Dordrecht: Reidel.
  • Gelibolu, M. F. (2008). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımıyla geliştirilen bilgisayar destekli mantık öğretimi materyallerinin 9.sınıf matematik dersinde uygulanmasının değerlendirilmesi Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ginsberg, H. & Opper, S. (1969). Piaget’s theory of intellectual development: An introduction. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc.
  • Gravemeijer, K. (1994). Developing realistic mathematics education. Utrecht: Freudenthal Institute.
  • Habre, S. (2001). Visualization in multivariable calculus: the case of 3D-surfaces. Focus Learn Probl Math, 23(1):30–48.
  • Heid, K. (19888). Resequencing skills and concepts in applied calculus using the computer as a tool. J Res Math Educ, 19(1):3–25.
  • Irwin, K. C. (2001). Using everyday knowledge of decimals to enhance understanding. Journal for Research in Mathematics Education, 32(4), 399-420.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi; Kavramlar, İlkeler, Teknikler ( 16.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Keşan, C., & Kaya, D. (2007). “Bilgisayar Destekli Temel Matematik Dersi Öğretimine Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerin Bakış Açıları. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7(1).
  • M., D. (2005). Modelling motion: from trace graphs to instantaneous change. Utrecht (NL): CD-β Press;: Available from: http://igiturarchive. library.uu.nl/dissertations/ 2005-0311-094207/index.htm adresinden alındı
  • Miles, M., & Kaya, D. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (Second Edition). California: Sage Publications, Inc.
  • Mili Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar). Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara.
  • Özdemir, E., & Üzel, D. (2011). Gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 40. 332-343.
  • Özkaya, A. (2016). 5. sınıf matematik dersinde gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretimin öğrenci başarısına, tutumuna ve matematik öz bildirimine etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Palabıyık, E., & Altıparmak, K. (2017). 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Gösterim Konusundaki Kavram Yanılgılarının ve Hatalarının Tespiti ve Analizi. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2). 447-470.
  • Schacter, J., & Fagnano, C. (1999). Does computer technology improve student learning and achievement? How, when, and under what conditions? J Educ Comput Res, 20(4):329–343.
  • Uça, S. (2014). Öğrencilerin Ondalık Kesirleri Anlamlandırmasında Greçekçi Matematik Kullanımı: Bir Tasarı Araştırması. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ünal, Z. A. (2008). Gerçekçi Matematik Eğitimi'nin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına Ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi,. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Ünal, Z. A. (2008). GME’nin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Üzel, D. (2007). Gerçekçi matematik eğitimi (RME) destekli eğitimin ilköğretim 7. sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Balıkesir: Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Üzel, D., & Uyangör, S. (2006). Attitudes of 7th class students toward mathematics in realistic mathematics education. International Mathematical Forum, 1(39), 1951-1959.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (1998). Realistic mathematics education: Work in progress. In T. Breiteig & G. Brekke (Eds.). Kristiansand, Norway: Theory into practice in Mathematics Edcuation.
  • Widjaja, W., & Heck, A. (2003). How a Realistic Mathematics Education Approach and Microcomputer-Based Laboratory Worked In Lesson on Graphing at an Indonesian Junior High School. Journal Of Science And Mathematics Education, 26(2), 1-51.
  • Yldırım, A., & Şimsek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, Y., & Tatar, E. (2014). Türev uygulamaları konusunun öğretiminde GeoGebra yazılımının kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 1209-1228.
  • Zulkardi, Z. (2002). Developing a learning environment on realistic mathematics education for ındonesian student teachers. Doctoral Dissertation, Univesity of Twente, Enschede.

An Experimental Study on the Effectiveness of Computer Aided Realistic Mathematics Education

Yıl 2018, Cilt: 12 Sayı: 2, 228 - 253, 31.12.2018
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.506434

Öz

In this study, the effect of computer aided Realistic
Mathematics Education Method on students' academic success, the persistence of
acquired concepts and the formation of misconceptions were investigated. For
this purpose, semi-experimental study was performed in a primary school by
using criterion sampling and easily reachable sampling method in İzmir
province. Computer aided realistic mathematics education environment was
applied on the experimental group. Based on the 2017-2018 Academic Year Primary
School 4th Grade Mathematics Education Program, the existing teaching
activities in the textbook were applied in the constructivist philosophy and
control group. In this study, quantitative methods were used to determine the
students' academic success and permanence, and qualitative methods were used to
identify misconceptions. The study totaled six weeks. In the light of the
findings obtained in the study, a significant difference was found between the
pre and post test scores of both groups in favor of the last test. The results
of the academic achievement of the experimental group and the control groups
were significantly in favor of the experimental group. In addition,
experimental group students' persistence test results were significantly higher
than the control group students. After the study, misconceptions were found in
some of the students in both groups. However, the misconception of experimental
group students was less than the other group.

Kaynakça

  • Akyüz, M. (2010). Gerçekçi matematik eğitimi (RME) yönteminin ortaöğretim 12. Sınıf matematik (integral ünitesi) öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi,, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Altiparmak, K. (2014). Impact of computer animations in cognitive learning: differentiation. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 45(8), 1146-1166.
  • Altıparmak, K., & Özdoğan, E. (2010). A study on the teaching of the concept of negative numbers. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 41(1), 31–47.
  • Altun, M. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Alfa Bas. Yay.
  • Atılgan, H. K. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ayvalı, İ. (2013). Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımıyla Yapılan Öğretimin Hesapsal Tahmin Başarısına ve Strateji Kullanımına Etkisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Baki, A. (1994). Breaking with tradition: A study of Turkish student teachers’ experiences within a Logo-based mathematical environment. University of London: Unpublished Doctoral Thesis.
  • Bıldırcın, V. (2012). Gerçekçi matematik eğitimi (GME) yaklaşımın ilköğretim beşinci sınıflarda uzunluk, alan ve hacim kavramlarının öğretimine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Breaking with tradition: A study of Turkish student teachers’ experiences within a Logo-based mathematical environment Unpublished Doctoral Thesis . (1994). University of London, London.
  • Büyüköztürk, S. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı ( 8. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, M. (2012). İlköğretim 3. Sınıflarda Ölçme Konusunda Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımının Öğrenci Başarısına ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Cansız, Ş. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrencilerin matematik başarısına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Doktora Tezi. T.C. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çakır, Z. (2011). Gerçekçi matematik eğitimi yönteminin ilköğretim 6.sınıf düzeyinde cebir ve alan konularında öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Zonguldak: Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi.
  • Çilingir Altıner, E., & Ve Artut, P. (2017). İlkokulda gerçekçi matematik eğitimi ile gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin başarısına, görsel matematik okuryazarlığına ve problem çözme tutumlarına etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46, 1-19.
  • D., S. (2006). The effect of graphing calculators use on students’ understanding of the derivative at a point. Int J Math Teach Learn: Available from: http://www.cimt.plymouth. ac.uk/journal/serhan.pdf adresinden alındı
  • Demirdöğen, N. (2007). Gerçekçi Matematik Eğitimi Yönteminin İlkögretim 6. Sınıflarda Kesir Kavramının Öğretimine Etkisi. Ankara: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ersoy, E. (2013). Gerçekçi Matematik Eğitimi Destekli Eğitimin 7. Sınıf Olasılık ve İstatistik Kazanımlarının Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Sakarya: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Freudenthal, H. (1983). Didactical phenomenology of mathematical structures. Dordrecht: Reidel.
  • Gelibolu, M. F. (2008). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımıyla geliştirilen bilgisayar destekli mantık öğretimi materyallerinin 9.sınıf matematik dersinde uygulanmasının değerlendirilmesi Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ginsberg, H. & Opper, S. (1969). Piaget’s theory of intellectual development: An introduction. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc.
  • Gravemeijer, K. (1994). Developing realistic mathematics education. Utrecht: Freudenthal Institute.
  • Habre, S. (2001). Visualization in multivariable calculus: the case of 3D-surfaces. Focus Learn Probl Math, 23(1):30–48.
  • Heid, K. (19888). Resequencing skills and concepts in applied calculus using the computer as a tool. J Res Math Educ, 19(1):3–25.
  • Irwin, K. C. (2001). Using everyday knowledge of decimals to enhance understanding. Journal for Research in Mathematics Education, 32(4), 399-420.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi; Kavramlar, İlkeler, Teknikler ( 16.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Keşan, C., & Kaya, D. (2007). “Bilgisayar Destekli Temel Matematik Dersi Öğretimine Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerin Bakış Açıları. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7(1).
  • M., D. (2005). Modelling motion: from trace graphs to instantaneous change. Utrecht (NL): CD-β Press;: Available from: http://igiturarchive. library.uu.nl/dissertations/ 2005-0311-094207/index.htm adresinden alındı
  • Miles, M., & Kaya, D. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (Second Edition). California: Sage Publications, Inc.
  • Mili Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar). Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara.
  • Özdemir, E., & Üzel, D. (2011). Gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 40. 332-343.
  • Özkaya, A. (2016). 5. sınıf matematik dersinde gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretimin öğrenci başarısına, tutumuna ve matematik öz bildirimine etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Palabıyık, E., & Altıparmak, K. (2017). 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Gösterim Konusundaki Kavram Yanılgılarının ve Hatalarının Tespiti ve Analizi. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2). 447-470.
  • Schacter, J., & Fagnano, C. (1999). Does computer technology improve student learning and achievement? How, when, and under what conditions? J Educ Comput Res, 20(4):329–343.
  • Uça, S. (2014). Öğrencilerin Ondalık Kesirleri Anlamlandırmasında Greçekçi Matematik Kullanımı: Bir Tasarı Araştırması. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ünal, Z. A. (2008). Gerçekçi Matematik Eğitimi'nin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına Ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi,. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Ünal, Z. A. (2008). GME’nin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Üzel, D. (2007). Gerçekçi matematik eğitimi (RME) destekli eğitimin ilköğretim 7. sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Balıkesir: Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Üzel, D., & Uyangör, S. (2006). Attitudes of 7th class students toward mathematics in realistic mathematics education. International Mathematical Forum, 1(39), 1951-1959.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (1998). Realistic mathematics education: Work in progress. In T. Breiteig & G. Brekke (Eds.). Kristiansand, Norway: Theory into practice in Mathematics Edcuation.
  • Widjaja, W., & Heck, A. (2003). How a Realistic Mathematics Education Approach and Microcomputer-Based Laboratory Worked In Lesson on Graphing at an Indonesian Junior High School. Journal Of Science And Mathematics Education, 26(2), 1-51.
  • Yldırım, A., & Şimsek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, Y., & Tatar, E. (2014). Türev uygulamaları konusunun öğretiminde GeoGebra yazılımının kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 1209-1228.
  • Zulkardi, Z. (2002). Developing a learning environment on realistic mathematics education for ındonesian student teachers. Doctoral Dissertation, Univesity of Twente, Enschede.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Altıparmak

Bayram Çiftçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altıparmak, K., & Çiftçi, B. (2018). Bilgisayar Destekli Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımının Etkililiği Üzerine Deneysel Bir Çalışma. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 12(2), 228-253. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.506434