Bu
çalışmada bilgisayar destekli Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımının
öğrencilerin akademik başarısına, kazanılan kavramların kalıcılığına ve kavram
yanılgısı oluşumuna etkisi incelenmiştir. Bu amaçla İzmir ilinde ölçüt
örnekleme ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılarak bir
ilkokulda yarı deneysel çalışma yapılmıştır. Bilgisayar destekli Gerçekçi
Matematik öğretim ortamı deney grubu üzerinde ve “2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı İlkokul 4. Sınıf Matematik Öğretim
Programı” dikkate alınarak, ders kitabındaki mevcut öğretim etkinlikleri
yapılandırmacı felsefe ile kontrol grubunda uygulanmıştır. Çalışmada
öğrencilerin akademik başarısı ve kalıcılığı belirlemek için nicel ve kavram
yanılgılarını tespit etmek için nitel yöntemler kullanılmıştır. Çalışma
toplamda altı hafta sürmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında her
iki gruba uygulanan öğretim ortamı, akademik başarıyı artırmıştır. Deney ve
kontrol gruplarının akademik başarılarının t-testi ile karşılaştırılması sonucu
deney grubu üzerinde uygulanan öğretim ortamı kontrol grubu üzerinde uygulanan
öğretim ortamına göre anlamlı olarak daha başarılıdır. Ayrıca deney grubu
öğrencilerinin kalıcılık testi sonuçları kontrol grubu öğrencilerine göre
anlamlı olarak yüksek çıkmıştır. Çalışma sonrasında her iki grup öğrencilerinin
bazılarında kavram yanılgıları bulunmuştur. Fakat deney grubu öğrencilerinde
kavram yanılgısı diğer gruba göre daha az gözlenmiştir.
Gerçekçi matematik öğretimi animasyonlar kesirler ve kesirlerle işlemler kavram yanılgıları
In this study, the effect of computer aided Realistic
Mathematics Education Method on students' academic success, the persistence of
acquired concepts and the formation of misconceptions were investigated. For
this purpose, semi-experimental study was performed in a primary school by
using criterion sampling and easily reachable sampling method in İzmir
province. Computer aided realistic mathematics education environment was
applied on the experimental group. Based on the 2017-2018 Academic Year Primary
School 4th Grade Mathematics Education Program, the existing teaching
activities in the textbook were applied in the constructivist philosophy and
control group. In this study, quantitative methods were used to determine the
students' academic success and permanence, and qualitative methods were used to
identify misconceptions. The study totaled six weeks. In the light of the
findings obtained in the study, a significant difference was found between the
pre and post test scores of both groups in favor of the last test. The results
of the academic achievement of the experimental group and the control groups
were significantly in favor of the experimental group. In addition,
experimental group students' persistence test results were significantly higher
than the control group students. After the study, misconceptions were found in
some of the students in both groups. However, the misconception of experimental
group students was less than the other group.
Realistic Mathematics Education animations in mathematics fractions and fractions with operations concept errors
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 2 |