Bu çalışmanın
amacı beşinci sınıf fen bilimleri öğretim programının Tyler’ın Hedefe Dayalı
Program Değerlendirme Modeline göre değerlendirilmesidir. Araştırmada karma
yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim
yılında Van ilinde öğrenim gören 325 beşinci sınıf öğrencisi ve 17 fen
bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmacılar
tarafından geliştirilmiş olan başarı testi, gözlem formu ve yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde nicel veriler
için betimsel istatistikler, bağımlı gruplar t-testi ve ANOVA testi
kullanılmıştır. Ayrıca programın öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin düzeyine
Cohen’s d testi ile bakılmıştır. Nitel veriler için ise betimsel analiz
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; programın öğrenci başarısında etkili
olduğu, bununla birlikte öğrencilerin belirlenen 9 kazanımdan sadece 3’üne
ulaştığı belirlenmiştir. Ayrıca, kazanımlara ulaşılamamasında programın yapısından,
fiziki alt yapıdan, öğretmenden, öğrenciden ve ailelerden kaynaklanan nedenlerin
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Fen bilimleri dersi öğretim programı program geliştirme program değerlendirme Tyler’ın hedefe dayalı program değerlendirme modeli
The
purpose of this study is to evaluate 5th grade science curriculum by Tyler’s
Objective Based Evaluation Model. Mixed method was used in the research. The
research group of the study has formed 325 fifth grade students and 17 science
teachers in Van province. The data of the study were collected through the
achievement test, observation form and semi-structured interview form developed
by the researchers. In the analysis of the data, descriptive statistics, paired
samples t-test and ANOVA test were used for quantitative data. Descriptive
analysis was used for qualitative data. As a result of the research; it was
determined that the curriculum was effective in student success, with only 3
out of 9 of the students' determined achievements. In addition, the inability
to attain the achievements has resulted in many causes of the curriculum,
physical infrastructure, teachers, students and families.
Science curriculum curriculum development curriculum evaluation Tyler's objective based evaluation model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 2 |