Güncel eğitim reformları ve matematik eğitimcileri
matematiksel ispatların ana okuldan lise son sınıfa kadar matematik eğitiminin
önemli bir parçası olması gerektiğini savunurlar. Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından yayınlanan yeni öğretim programı ile de matematiksel ispatların
önemi vurgulanmış ve matematiksel ispatlara tüm matematik sınıflarında yer
verilmesi önerilmiştir. Bu araştırmada 7.sınıf öğrencilerinin dörtgenler
konusundaki ispat seviyelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın
bulgularına göre öğrencilerin verilen matematiksel ifadeleri ispatlarken argüman
oluşturmada zorlandıkları tespit edilmiştir. Sunulan matematiksel ifadeler için
argüman geliştirebilen öğrencilerin ise, argümanları incelendiğinde bu
argümanların deneysel düzeyde argümanlar olduğu görülmüştür. Doğru matematiksel
ifadeler için araştırmacılar tarafından çeşitli düzeylerde hazırlanmış
argümanların incelenmesi aşamasında ise, öğrencilerin çoğunlukla deneysel
düzeydeki argümanları en ikna edici buldukları görülmüştür. Yanlış olan matematiksel ifadenin ispatında
ise öğrencilerin çoğunun karşıt örnek oluşturabildiği gözlemlenmiştir.
geometri matematik eğitimi ispat ispat şeması karşıt örnek verme
Proof is considered to be an essential aspect of mathematics education
from kindergarten through high school as highlighted by current educational
reforms. The importance of proof has also been recognized by current curriculum
in Turkey. This study aims to investigate 7th grade students proof schemes on
the topic of quadrilaterals. According to the findings of the study, it is
evident that the participants struggle to construct arguments to prove
mathematical statements. The students, who are able to construct an argument to
justify the correctness of the presented statements, construct arguments that
are coded as empirical arguments. When asked to evaluate presented arguments,
the majority of the participants find empirical arguments as the most
convincing. Even though the students struggle to construct arguments to prove
the correct mathematical statements, the majority of them are able to provide a
valid counterexample to refute the incorrect mathematical statement.
counterexample geometry mathematics education proof proof schemes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 1 |