Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Yetenekleri ve Geometriye Yönelik Tutumları

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 2, 564 - 587, 31.12.2019
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.539402

Öz

Bu
araştırmada, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin uzamsal yetenekleri ile
geometriye yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemek ve uzamsal
yetenekleri ile geometriye yönelik tutumlarının ilişkili olup olmadığını
belirlemek amaçlanmıştır. Keşfedici korelasyonel araştırma modeline uygun bir
şekilde yürütülen araştırmada, örneklem, Marmara bölgesinin güneyinde yer alan
bir ilin bir ilçesindeki dört ortaokulun yedinci sınıfında öğrenim görmekte
olan 170 öğrenciden oluşmuştur. Örneklem, uygun örnekleme yöntemi ile
belirlenmiştir. Araştırmanın verileri, Uzamsal Yetenek Testi ve Geometriye
Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, istatistiksel
paket programa girilerek kodlanmış ve betimsel istatistikler hesaplanmıştır.
Öğrencilerin uzamsal yetenek ve geometriye yönelik tutum puanlarının,
cinsiyetlerine ve çizim yapmayı sevme durumlarına göre farklılaşıp
farklılaşmadığına karar vermek amacıyla ilişkisiz örneklemler için t testi;
matematik dersi başarı durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığına karar
vermek için ilişkisiz örneklemlerde tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır.
Öğrencilerin uzamsal yetenekleri ile geometriye yönelik tutumlarının ilişkili olup
olmadığını belirlemek için korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmada
öğrencilerin uzamsal yetenek puanlarının çok fazla yüksek olmadığı; geometriye
yönelik tutum puanlarının oldukça yüksek olduğu ve öğrencilerin uzamsal
yeteneklerinin geometriye yönelik tutumlarıyla pozitif yönlü düşük düzeyde
ilişkili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin uzamsal yetenek ve
geometriye yönelik tutum puanlarının, cinsiyetlerine ve çizim yapmayı sevme
durumlarına göre farklılaşmadığı; matematik dersi başarı durumlarına göre
farklılaştığı da ortaya çıkmıştır.

Destekleyen Kurum

Balıkesir Üniversitesi

Proje Numarası

2017/035

Kaynakça

  • Alias, M., Black, T. R., & Gray, D. E. (2002). Effect of instructions on spatial visualization ability in civil engineering students. International Education Journal, 3(1), 1–12.
  • Akay, G. (2011). Akran Öğretimi Yönteminin Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Dönüşüm Geometrisi Konusundaki Matematik Başarılarına ve Matematik Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Aktaş, M. C., & Aktaş, D. Y. (2013). Geometriye yönelik güncel bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(2).
  • Albayrak, M. (2001). İlköğretim Okullarının I. Kademesinden II. Kademesine Geçişte Matematik Eğitimi İle İlgili Ortaya Çıkan Sorunlar. IV. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Kongre Kitabı (s. 513–517). Ankara: MEB Basım Evi.
  • Aminu, I.M., & Shariff, M.N.M. (2014). Strategic orientation, access to finance, business environment and SMEs performance in Nigeria: Data screening and preliminary analysis. European Journal of Business and Management, 6(35), 124–132.
  • Başar, M., Ünal, M., & Yalçın, M. (2002). İlköğretim kademesiyle başlayan matematik korkusunun nedenleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16–18 Eylül 2002, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Battista, M. T. (1990). Spatial Visualization and Gender Differences in High School Geometry. Journal for Research in Mathematics Education, 21(3), 47–60.
  • Bulut, S., Ekici, C., İşeri, A. İ., & Helvacı, E. (2002). Geometriye yönelik bir tutum ölçeği. Eğitim ve Bilim, 27(125).
  • Bulut, S., & Köroğlu, S. (2000). Onbirinci Sınıf Öğrencilerinin ve Matematik Öğretmen Adaylarının Uzaysal Yeteneklerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 56–61.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik, SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Demirgören, D. (2010). İzmir ili öğretmen lisesi öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve kullandıkları öğrenme sratejileri. Yayımlanmamış Doktora tezi, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Drezner, Z., Turel, O., & Zerom, D. (2010). A modified Kolmogorov-Smirnov test for normality. Communications in Statistics—Simulation and Computation, 39(4), 693–704.
  • Ekstrom, R.B., French, J.W., & Harman, H.H. (1976). Manual for Kit of Factor Referenced Cognitive Tests. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Ferini-Mundy, J. (1987). Spatial Training for Calculus Students: Sex differencesin Achievement and in Viusalization Ability. Journal for Research inMatehmatics Education, 18(2), 126–140.
  • Ghasemi, A., & Zahediasl, S. (2011). Normality tests for statistical analysis: A guide for non-statisticians. International Journal of Endocrinology Metabolism, 10(2), 486–489.
  • Göktaş, Ö., & Gürbüztürk, O. (2012). Okuduğunu Anlama Becerisinin İlköğretim İkinci Kademe Matematik Dersindeki Akademik Başarıya Etkisi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(4), 56–57.
  • Gül, Ç. Y., & Karataş, İ. (2015). 8. Sınıf Öğrencilerinin Dönüşüm Geometrisi Başarıları ve Uzamsal Yetenekleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 36–48.
  • Hammouri, H. A. M. (2004). Attitudinal and motivational variables related to mathematics achievements from third international and science study (TIMSS). Educational Research, 46(3), 241–257. doi: 10.1080/0013188042000277313.
  • Hızarcı, S. (2004). Sunuş. (Edt: Hızarcı, S., Kaplan, A., İpek, A. S., & Işık, C.). Euclid geometri ve özel öğretimi. Ankara: Öğreti Yayınları.
  • Işık, E., & Çağdaşer, B. T. (2009). Yapısalcı yaklaşımla cebir öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 941–954.
  • İdris, N. (1998). Spatial Visualization, Field Dependence/Indepence, Van Hiele Level, And Achievent in Geometry: The Influence of Slected Activities For Middle School Students, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Graduate School of The Ohio State University.
  • Johnson, R. M. (2000); Gender differences in mathematics performance. Annual Meeting of the American Educational Research Association. New Orleans, LA, USA.
  • Kaba, Y., Boğazlıyan, D., & Daymaz, B. (2016). Ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik tutumları ve öz-yeterlikleri. International Journal of Social Science, 52, 335–350.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayhan, E. B. (2005). Investigation of high school students’ spatial ability. Middle East Technical University, Turkey. 26 Ekim 2017 tarihinde https://etd.lib.metu.edu.tr/upload/12605771/index.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. 8 November 2018 tarihinde ftp://158.208.129.61/suzuki/PP_SEM_3e.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Lappan, G., Phillips, E. D., & Winter, M. J. (1984). Spatial visualization. Mathematics Teacher, 77, 618–623.
  • Lohman, D.F. (1993). Spatial Ability and G. First Spearman Seminar, University of Plymouth, July 21, 1993.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). İlköğretim matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). 16 Mart 2018 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMAT%C4%B0K%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%202018v.pdf adresinden erişilmiştir.
  • MEB (2016). TIMSS 2015 ulusal raporu. 26 Ekim 2017 tarihinde http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS_2015_Ulusal_Rapor.pdf adresinden erişilmiştir.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Özyaşar, A. (2013). 7. Sınıf Öğrencilerinin Dönüşüm Geometrisi Yeteneklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  • Paksu, A. D. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Geometri Hazırbulunuşlukları, Düşünme Düzeyleri, Geometriye Karşı Özyeterlikleri ve Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203–218.
  • Razali, N.M., & Wah, Y.B. (2011). Power comparison of Shapiro-Wilk, Kolmogorov-Smirnov, Lilliefors and Anderson-Darling tests. Journal of Statistical Modeling and Analytics, 2(1), 21–33.
  • Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics (sixth ed.). Boston: Pearson.
  • Toptaş, V. (2008). Geometri öğretiminde sınıfta yapılan etkinlikler ile öğretme-öğrenme sürecinin incelenmesi. İlköğretim Online, 7(1), 91–110.
  • Turğut, M. (2007). İlköğretim II. kademede öğrencilerin uzamsal yeteneklerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Universitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, Türkiye.
  • Türker, N. K., & Turanlı, N. (2008). Matematik eğitimi derslerine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 17–29.
  • Ubuz, B., & Üstün, I. (2003). Figural and conceptual aspects in identifying polygons. Proceedings of the 27th International Conference for the Psychology of Mathematics Education, USA, 1, 328.
  • Üstün, I. (2003). Developing the understanding of geometry through a computer-based learning environment. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. ODTÜ, Ankara.
  • Webster, B. J., & Fisher, D. L. (2000). Accounting for variation in science and mathematics achievements: A multi level analysis of Australian data third international mathematics and science study (TIMSS). School Effectiveness and School Improvements, 11(3), 339–360.
  • Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik İle İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 132–146.
  • Yıldız, S. (2006). Üniversite sınavına hazırlanan dershane öğrencilerinin matematik dersine karşı olan tutumları. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Yücel, Z., & Koç, M. (2011). The relationship between the prediction level of elementary school students’ math achivement by their math attitudes and gender. İlköğretim Online, 10(1), 133–143.

Seventh Grade Students' Spatial Ability and Their Attitudes Towards Geometry

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 2, 564 - 587, 31.12.2019
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.539402

Öz

The aim of this research was to investigate seventh
grade students’ spatial ability and attitudes towards geometry according to
various variables and to decide whether the spatial ability and the attitudes
towards geometry were related. The study had the exploratory correlation
research model as a research method. The study’s sample consisted of 170
seventh grade students who were from four secondary schools in a province in
the south of the Marmara Region. The sample was determined through the
convenience sampling method. The study’s data were collected, by using the
Spatial Ability Test and Attitudes towards Geometry Scale. The collected data
was decoded by the use of the statistical package program and descriptive statistics
were calculated. The t test for independent samples was conducted to decide
whether the students’ scores of spatial ability test and attitudes towards
geometry scale differed according to their gender and their likes to draw, and
the one way analysis of variance on independent groups was used to decide
whether the scores of spatial ability test and attitudes towards geometry
scale differed according to their mathematics achievement. The correlation
coefficient was calculated to decide the degree of relationship between the
spatial ability test scores and the attitudes towards geometry scale scores.
It was found that the students’ scores of spatial ability test were not too
high and their scores of attitudes towards geometry scale were quite high; that
students' spatial ability was significantly and positively related to their
attitudes towards geometry at a low level. Besides, it was found that the
students’ scores of spatial ability test and attitudes towards geometry scale
did not differ according to their gender and their likes to draw; differed
according to their mathematics achievement and their mathematics achievement.

Proje Numarası

2017/035

Kaynakça

  • Alias, M., Black, T. R., & Gray, D. E. (2002). Effect of instructions on spatial visualization ability in civil engineering students. International Education Journal, 3(1), 1–12.
  • Akay, G. (2011). Akran Öğretimi Yönteminin Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Dönüşüm Geometrisi Konusundaki Matematik Başarılarına ve Matematik Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Aktaş, M. C., & Aktaş, D. Y. (2013). Geometriye yönelik güncel bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(2).
  • Albayrak, M. (2001). İlköğretim Okullarının I. Kademesinden II. Kademesine Geçişte Matematik Eğitimi İle İlgili Ortaya Çıkan Sorunlar. IV. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Kongre Kitabı (s. 513–517). Ankara: MEB Basım Evi.
  • Aminu, I.M., & Shariff, M.N.M. (2014). Strategic orientation, access to finance, business environment and SMEs performance in Nigeria: Data screening and preliminary analysis. European Journal of Business and Management, 6(35), 124–132.
  • Başar, M., Ünal, M., & Yalçın, M. (2002). İlköğretim kademesiyle başlayan matematik korkusunun nedenleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16–18 Eylül 2002, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Battista, M. T. (1990). Spatial Visualization and Gender Differences in High School Geometry. Journal for Research in Mathematics Education, 21(3), 47–60.
  • Bulut, S., Ekici, C., İşeri, A. İ., & Helvacı, E. (2002). Geometriye yönelik bir tutum ölçeği. Eğitim ve Bilim, 27(125).
  • Bulut, S., & Köroğlu, S. (2000). Onbirinci Sınıf Öğrencilerinin ve Matematik Öğretmen Adaylarının Uzaysal Yeteneklerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 56–61.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik, SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Demirgören, D. (2010). İzmir ili öğretmen lisesi öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve kullandıkları öğrenme sratejileri. Yayımlanmamış Doktora tezi, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Drezner, Z., Turel, O., & Zerom, D. (2010). A modified Kolmogorov-Smirnov test for normality. Communications in Statistics—Simulation and Computation, 39(4), 693–704.
  • Ekstrom, R.B., French, J.W., & Harman, H.H. (1976). Manual for Kit of Factor Referenced Cognitive Tests. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Ferini-Mundy, J. (1987). Spatial Training for Calculus Students: Sex differencesin Achievement and in Viusalization Ability. Journal for Research inMatehmatics Education, 18(2), 126–140.
  • Ghasemi, A., & Zahediasl, S. (2011). Normality tests for statistical analysis: A guide for non-statisticians. International Journal of Endocrinology Metabolism, 10(2), 486–489.
  • Göktaş, Ö., & Gürbüztürk, O. (2012). Okuduğunu Anlama Becerisinin İlköğretim İkinci Kademe Matematik Dersindeki Akademik Başarıya Etkisi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(4), 56–57.
  • Gül, Ç. Y., & Karataş, İ. (2015). 8. Sınıf Öğrencilerinin Dönüşüm Geometrisi Başarıları ve Uzamsal Yetenekleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 36–48.
  • Hammouri, H. A. M. (2004). Attitudinal and motivational variables related to mathematics achievements from third international and science study (TIMSS). Educational Research, 46(3), 241–257. doi: 10.1080/0013188042000277313.
  • Hızarcı, S. (2004). Sunuş. (Edt: Hızarcı, S., Kaplan, A., İpek, A. S., & Işık, C.). Euclid geometri ve özel öğretimi. Ankara: Öğreti Yayınları.
  • Işık, E., & Çağdaşer, B. T. (2009). Yapısalcı yaklaşımla cebir öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 941–954.
  • İdris, N. (1998). Spatial Visualization, Field Dependence/Indepence, Van Hiele Level, And Achievent in Geometry: The Influence of Slected Activities For Middle School Students, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Graduate School of The Ohio State University.
  • Johnson, R. M. (2000); Gender differences in mathematics performance. Annual Meeting of the American Educational Research Association. New Orleans, LA, USA.
  • Kaba, Y., Boğazlıyan, D., & Daymaz, B. (2016). Ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik tutumları ve öz-yeterlikleri. International Journal of Social Science, 52, 335–350.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayhan, E. B. (2005). Investigation of high school students’ spatial ability. Middle East Technical University, Turkey. 26 Ekim 2017 tarihinde https://etd.lib.metu.edu.tr/upload/12605771/index.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. 8 November 2018 tarihinde ftp://158.208.129.61/suzuki/PP_SEM_3e.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Lappan, G., Phillips, E. D., & Winter, M. J. (1984). Spatial visualization. Mathematics Teacher, 77, 618–623.
  • Lohman, D.F. (1993). Spatial Ability and G. First Spearman Seminar, University of Plymouth, July 21, 1993.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). İlköğretim matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). 16 Mart 2018 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMAT%C4%B0K%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%202018v.pdf adresinden erişilmiştir.
  • MEB (2016). TIMSS 2015 ulusal raporu. 26 Ekim 2017 tarihinde http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS_2015_Ulusal_Rapor.pdf adresinden erişilmiştir.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Özyaşar, A. (2013). 7. Sınıf Öğrencilerinin Dönüşüm Geometrisi Yeteneklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  • Paksu, A. D. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Geometri Hazırbulunuşlukları, Düşünme Düzeyleri, Geometriye Karşı Özyeterlikleri ve Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203–218.
  • Razali, N.M., & Wah, Y.B. (2011). Power comparison of Shapiro-Wilk, Kolmogorov-Smirnov, Lilliefors and Anderson-Darling tests. Journal of Statistical Modeling and Analytics, 2(1), 21–33.
  • Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics (sixth ed.). Boston: Pearson.
  • Toptaş, V. (2008). Geometri öğretiminde sınıfta yapılan etkinlikler ile öğretme-öğrenme sürecinin incelenmesi. İlköğretim Online, 7(1), 91–110.
  • Turğut, M. (2007). İlköğretim II. kademede öğrencilerin uzamsal yeteneklerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Universitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, Türkiye.
  • Türker, N. K., & Turanlı, N. (2008). Matematik eğitimi derslerine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 17–29.
  • Ubuz, B., & Üstün, I. (2003). Figural and conceptual aspects in identifying polygons. Proceedings of the 27th International Conference for the Psychology of Mathematics Education, USA, 1, 328.
  • Üstün, I. (2003). Developing the understanding of geometry through a computer-based learning environment. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. ODTÜ, Ankara.
  • Webster, B. J., & Fisher, D. L. (2000). Accounting for variation in science and mathematics achievements: A multi level analysis of Australian data third international mathematics and science study (TIMSS). School Effectiveness and School Improvements, 11(3), 339–360.
  • Yenilmez, K., & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik İle İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 132–146.
  • Yıldız, S. (2006). Üniversite sınavına hazırlanan dershane öğrencilerinin matematik dersine karşı olan tutumları. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Yücel, Z., & Koç, M. (2011). The relationship between the prediction level of elementary school students’ math achivement by their math attitudes and gender. İlköğretim Online, 10(1), 133–143.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kıvanç Topraklıkoğlu Bu kişi benim 0000-0002-7015-3278

Gülcan Öztürk 0000-0003-4399-1329

Proje Numarası 2017/035
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Topraklıkoğlu, K., & Öztürk, G. (2019). Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Yetenekleri ve Geometriye Yönelik Tutumları. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 13(2), 564-587. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.539402