Bu çalışmada, Laboratuvar Yönetimi dersi alan kimya öğretmen adaylarının dönem boyunca gerçekleştirdikleri ders anlatımları ışığında dönem sonunda laboratuvarda öğrenmenin sağlanmasında en yararlı, öğretmenin uygulaması açısından en elverişli olduğunu düşündükleri, en fazla tercih edecekleri laboratuvar öğretim strateji ve yaklaşımlarının neler olduğu ve hangi ölçütleri dikkate alarak bu tercihleri yaptıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeline göre gerçekleştirilen çalışma on üç kimya öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının dönem başlangıcında bir kimya konusunda hazırladıkları ders planında tercih ettikleri öğretim strateji ve yaklaşımları belirlenmiştir. Ardından sunuş, buluş ve problem çözme stratejileri ile Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) ve Science Writing Heuristic (SWH) yaklaşımlarına ilişkin görüşleri görüş formu ve yarıyıl sonu sınavı yolu ile belirlenmiştir. Çalışma sonunda öğretmen adaylarının genel olarak tercihlerini uygulamanın kolay oluşuna göre yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları tercihlerini yaparken öğrencinin aktif olması, konuya uygun olma, zamanı verimli kullanma, sınıf seviyesine uygunluk ve uygulamanın kolaylığını dikkate aldıkları belirlenmiştir. Dönem sonunda öğretim stratejileri bilgilerinde gelişme olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Laboratuvar yönetimi alan eğitimi bilgisi kimya öğretmen adayları
Balıkesir Üniversitesi, BAP Birimi
2018/143
Yazarlar desteğinden dolayı Balıkesir Üniversitesi, BAP Birimi'ne teşekkür ederler.
In this research, it was aimed to shed light on the prospective chemistry teachers’ experiences in terms of teaching strategies at the end of the Laboratory Management course. The study carried out according to the case study model with thirteen prospective chemistry teachers. The participants fulfilled a lesson plan twice during the course. In the first plan, they were free in their teaching strategy preferences. In the second plan, the researchers assigned them different teaching strategies, methods, models which were expository, discovery, problem solving, Predict-Observe-Explain (POE), and Science Writing Heuristic (SWH). At the end of the course, their opinions were revealed through an opinion form. In the first plans, the participants just preferred the 5E model, expository, and discovery strategies. After the second lesson plans their preferences evolved. POE was the most preferred one due to its simplest feature. Contrarily expository teaching was the least preferred strategy with its unsuitable nature for laboratory. They perceived that most of them gained enough knowledge and experience after the course. At the end of the Laboratory Management course, it was concluded that the participants’ knowledge of teaching strategies improved. Otherwise, pre-service teachers turn to less risky practices under the influence of their past experiences.
2018/143
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2018/143 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 14 Sayı: 1 |