Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayımladığı Vizyon 2023 belgesi ve Öğretmen Strateji Belgesi öğretmenlere yönelik hedefleri doğrultusunda karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılarak belgeler analiz edilmiştir. Örneklem belirlenirken amaçlı örneklem yöntemi dikkate alınmıştır. Veri toplama aracı olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Belgeler incelenerek kodlar belirlenmiştir. Belirlenen kodlara göre temalar oluşturulmuştur. Araştırma sonunda Vizyon 2023 belgesi ve Öğretmen Strateji Belgesinin öğretmenlere yönelik hedefleri açısından benzerlikler ve farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Belgelerin öğretmenlerin kariyerlerini geliştirme, öğretmen ücretlerinin iyileştirilmesi ve elverişsiz ortamlarda teşvik gibi konularda benzerlikler içerdiği gözlenmiştir. Öğretmen ataması, öğretmen yetiştirilmesi gibi konularda da farklılıklar içerdiği tespit edilmiştir.
Vision 2023 document and Teacher Strategy Document which were published by the Ministry of National Education of Turkey have been evaluated comparatively about the objectives for the teachers. In the study, the documents have been analysed by descriptive survey model. Purposeful sampling method has been used while we determine the sampling. Document Analysis has been used as the tool of gathering data. Codes have been set by examining the documents. The themes have been set according to the codes. At the end of research, it has been concluded that there are differences and similarities about the goals of the Vision 2023 and Teacher Strategy documents. It has also been observed that the documents contain similarities about the teachers’ career development, teachers wage concession and encouragement in improper environment. It has also concluded that the documents contain differences about assignment of and educating the teachers.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 14 Sayı: 2 |