Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının adayların matematiğin doğasına ilişkin inançları bağlamında incelenmesidir. Çalışma nicel tasarıma sahiptir ve 220 öğretmen adayı çalışmaya gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmanın veri analizinde bağımsız örneklemler t testi, tek yönlü ANOVA ve çoklu regrasyon analizleri yapılmış ve pearson korelasyon katsayısı belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, mesleki benlik saygısı ve matematiğin doğasına yönelik inancın cinsiyetten ve sınıf düzeyinden etkilenmediği tespit edilmiştir. Ayrıca matematiğin keşfetmeye, bilgi üretmeye açık, diğer bilimlerle ve günlük hayatla ilişkili bir bilim dalı olduğuna inanan öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının, matematiği ilişkisiz kavramlar, formüller bütünü olarak algılayan veya matematiğin tümdengelimli, kesin bilgiler bütünü olduğuna inanan adayların mesleki benlik saygılarından daha olumlu olduğu söylenebilir.
mesleki benlik saygısı, matematiğin doğaısna yönelik inanç, matematik öğretmen adayları
This study aims to examine the professional self-esteem of pre-service primary school mathematics teachers in the context of their beliefs about the nature of mathematics. The study has a quantitative design and 220 pre-service mathematics teachers voluntarily participated in the study. In the data analysis of this study based on a quantitative research design, independent samples t-test, one-way ANOVA and multiple regression analyzes were performed and the Pearson correlation coefficient was determined. According to the findings of the study, professional self-esteem and belief about the mathematics' nature are not affected by gender and grade level. In addition, professional self-esteem of the pre-service teachers who believe that mathematics is a branch of science open to exploration, knowledge generation, and related to other sciences and daily life, may be said to be higher-positive than the professional self-esteem of the pre-service mathematics teachers who perceive mathematics as a set of unrelated concepts and formulas or believe that mathematics is a deductive and precise body of knowledge.
professional self-esteem, beliefs on the nature of mathematics, pre-service mathematics teachers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 15, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { balikesirnef1020701, journal = {Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1307-6086}, address = {}, publisher = {Balıkesir Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {15}, pages = {363 - 382}, doi = {10.17522/balikesirnef.1020701}, title = {Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics}, key = {cite}, author = {Güven Akdeniz, Dilşad and Gürefe, Nejla} } |
APA | Güven Akdeniz, D. & Gürefe, N. (2021). Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 15 (2) , 363-382 . DOI: 10.17522/balikesirnef.1020701 |
MLA | Güven Akdeniz, D. , Gürefe, N. "Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics" . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 15 (2021 ): 363-382 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/balikesirnef/issue/67712/1020701> |
Chicago | Güven Akdeniz, D. , Gürefe, N. "Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 15 (2021 ): 363-382 |
RIS | TY - JOUR T1 - Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics AU - Dilşad Güven Akdeniz , Nejla Gürefe Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.17522/balikesirnef.1020701 DO - 10.17522/balikesirnef.1020701 T2 - Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 363 EP - 382 VL - 15 IS - 2 SN - -1307-6086 M3 - doi: 10.17522/balikesirnef.1020701 UR - https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1020701 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics %A Dilşad Güven Akdeniz , Nejla Gürefe %T Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics %D 2021 %J Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi %P -1307-6086 %V 15 %N 2 %R doi: 10.17522/balikesirnef.1020701 %U 10.17522/balikesirnef.1020701 |
ISNAD | Güven Akdeniz, Dilşad , Gürefe, Nejla . "Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 15 / 2 (Aralık 2021): 363-382 . https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1020701 |
AMA | Güven Akdeniz D. , Gürefe N. Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2021; 15(2): 363-382. |
Vancouver | Güven Akdeniz D. , Gürefe N. Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2021; 15(2): 363-382. |
IEEE | D. Güven Akdeniz ve N. Gürefe , "Pre-service Mathematics Teachers' Professional Self-Esteem and Beliefs about the Nature of Mathematics", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, c. 15, sayı. 2, ss. 363-382, Ara. 2021, doi:10.17522/balikesirnef.1020701 |