AMAÇ: Bu araştırma, hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin kanguru bakımı ile ilgili bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.
YÖNTEMLER: Çalışma 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde bir Sağlık Yüksekokulu’nda tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini, Sağlık Yüksekokulu’nda hemşirelik ve ebelik bölümlerinin dördüncü sınıfında eğitim gören 114 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem grubu seçimine gidilmeden araştırmaya katılmayı kabul eden öğrenciler ile çalışma yapılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda oluşturulan öğrencilerin tanıtıcı özelliklerini, kanguru bakımı ile ilgili bilgi ve tutumlarını sorgulayan bir soru formu kullanılmıştır. Araştırmanın yapılabilmesi için kurumdan resmi izin, öğrencilerden sözel onam alınmıştır. Veriler, bilgisayar ortamında yüzdelik dağılım ve ortalama ile değerlendirilmiştir.
BULGULAR: Öğrencilerin yarısının kanguru bakımıyla ilgili yeterli bilgiye sahip olduğunu düşündüğü, çoğunluğunun kanguru bakımının bebeğe, ebeveyne ve çalışana/kuruma yararları konusunda yeterince bilgiye sahip olduğu belirlendi. Öğrencilerin %82.5’inin yeterli uygulama deneyimine sahip olmadığını ifade ettiği, %34.2’sinin klinikte kanguru bakımı uygulaması yaptığı saptanmıştır. Bu öğrencilerden çoğunluğunun huzursuz/ağlayan bebeğe kanguru bakımını uyguladığı belirlenmiştir.
SONUÇ: Öğrencilerin kanguru bakımı ile ilgili yüksek oranda bilgi sahibi olduğu ancak kanguru bakımı uygulaması konusunda yeterli klinik deneyime ve yeterliliğe sahip olmadığı belirlenmiştir.
OBJECTIVE: This study was carried out to determine the knowledge and attitudes of nursing and midwifery students about the kangaroo care.
METHODS: The study was conducted as a descriptive study in a School of Health in the fall semester of the 2012-2013 academic year. The study population consists of 114 senior students studying in the nursing and midwifery departments in the School of Health. The study was carried out with the students who agreed to participate in the research without any sample group selection. A questionnaire developed by researchers in accordance with the relevant literature was used for data collection that questions both the students' introductory characteristics and the knowledge and attitudes on the kangaroo care. Official permissions and verbal informed consent of the students were obtained to conduct the study. The data were assessed using percentage distribution and means in a computer environment.
RESULTS: Half of the students was found to think that they have sufficient knowledge on the kangaroo care, and the majority was sufficiently knowledgeable about the benefits of kangaroo care on the baby, parent and employee/institution. It was determined that 82.5% of the students have stated that they do not have sufficient practical experience, and 34.2% practiced kangaroo care at the clinic. The majority of these students was found to apply kangaroo care to restless/crying babies.
CONCLUSION: It was found that students were highly knowledgeable about the kangaroo care, however, have not sufficient clinical experience and qualifications on the implementation of kangaroo care.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2012 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 |