Amaç: Öğrenci Hemşirelerin Meslek Algıları
ve Akademik Motivasyonlarının “Y Kuşağı”
Özelliklerine Göre İncelenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişkisel nitelikte planlanan
bu çalışma, tabakalı rastgele örneklem yöntemi ile 2016-2017 öğretim yılında bir,
iki, üç ve dördüncü sınıfta öğrenim gören, çalışmaya gönüllü toplam 320 öğrenci
ile yürütüldü. Verilerin toplanmasında
Öğrenci Bilgi Formu, Y Kuşağı Özellikleri Soru Formu, İdeal Kariyer
Olarak Hemşirelik Mesleği Ölçeği ve Akademik Motivasyon Ölçeği kullanıldı.
Verilerin değerlendirilmesi tanımlayıcı testler, parametrik ve parametrik
olmayan testler ile yapıldı.
Bulgular:
Öğrencilerin Y Kuşağı Özellikleri formunda yer alan ifadelerde kendilerini
tanımlama düzeyi ortalamaları 3,74±0,55 (1;hiç tanımlamıyor - 4;tam olarak
tanımlıyor) olarak belirlendi. İdeal kariyer olarak hemşirelik meslek
algılarında cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunurken(p<0,05),
akademik motivasyonlarında cinsiyet ve sınıflara göre fark bulunmadığı
belirlendi. Öğrencilerin meslek algılarında, ‘Y kuşağı’ özelliklerinden beşinde
anlamlı olarak farklılık bulunurken(p<0,05), akademik motivasyonlarında "Teknolojiyi yakından takip
ederim" ifadesi dışındaki, tüm özelliklerde anlamlı farklılıklar saptandı (p<0,05).
Akademik motivasyon puan ortalamaları
en yüksek gruplar "Y kuşak" özelliklerinin kendilerini
"tamamen" tanımladığını ifade eden öğrenciler olarak bulundu.
Sonuç: Y Kuşağı özelliklerini yüksek oranda taşıdığını belirten öğrencilerin
paralelinde akademik motivasyon ve meslek algılarında anlamlı olarak
farklılıklar olduğu saptandı(p<0,05).
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 3 |