Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Cognitive-Behavioral Play Therapy on Children's Anxiety Levels: A Systematic Review

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 184 - 191, 20.03.2024
https://doi.org/10.53424/balikesirsbd.1349116

Öz

Objective: This study aims to systematically investigate the effect of Cognitive Behavioral Play Therapy (CBPT), a specific form of play therapy, on children’s levels of anxiety. Materials and Methods: The research focused on studies involving CBPT published within the last decade. Various databases, including Web of Science, Cochrane, PubMed, Scopus, Google Scholar, and ULAKBIM, were searched. Following the PRISMA process, eight studies that met the established criteria were included in the review. Results: The researchers included various study designs in this review, including randomized controlled trials (n=4), experimental study designs (n=1), quasi-experimental study designs (n=2), and one case report (n=1). Among these, in the randomized controlled trials, experimental and quasi-experimental studies, CBPT was conducted over 8-12 sessions, held once a week. Conclusion: This systematic review study provides valuable insights into the effectiveness of CBPT in reducing anxiety levels in children. The findings suggest that this therapeutic approach has a positive impact on children's mental health by alleviating anxiety. This contribution to the literature is expected to pave the way for further research in the field of child mental health, helping to address and understand anxiety-related issues in children more comprehensively.
Keywords: Cognitive Behavioral Play Therapy, Child, and Anxiety.

Kaynakça

  • Akbari, B., & Rahmati, F. (2015). The Efficacy of Cognitive Behavioral Play Therapy on the Reduction of Aggression in Preschool Children with Attention-Deficit/Hiperactivity Disorder. Journal of Child Ment Health, 2(2), 93-100.
  • Aktepe, E., Demirci, K., Çalışkan, A., & Sönmez, Y. (2010). Çocuk ve ergen psikiyatrisi polikliniğine başvuran hastalarda belirti ve tanı dağılımları. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 23(2), 100-108. Association for Play Therapy (2023). Play therapy definition. https://www.a4pt.org/page/ClarifyingUseofPT. 09.08.2023 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Atayi, M., Razini, H. H., & Hatami, M. (2018). Effect of cognitive behavioral play therapy in the self-esteem and social anxiety of students. Journal of Research & Health, 8(3), 278-285.
  • Ateş, B., & Hızlı Sayar, F. (2023). Çocukluk dönemi duygusal yaşantısı ve duygusal zekâ kavramı. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (16), 229-250. http://doi.org/10.32739/uskudarsbd.9.16.127
  • Auerbach, R., Mortier, P., & Bruffaerts, R. (2018). The WHO World Mental Health Surveys International College Student Project: Prevalence and Distribution of Mental Disorders. J Abnorm Psychol, 127(7), 623–638.
  • Aydın, A. (2014). Kaygı bozukluğu olan çocuklar için bilişsel davranışçı terapide anne babaların tedaviye katılımı. Türk Psikiyatri Dergisi , 25(3), 181-89.
  • Azizi, A., Drikvand, F. M., & Sepahvandi, M. A. (2020). Effect of cognitive - behavioral play therapy on working memory, short-term memory and sustained attention among school-aged children with specific learning disorder: a preliminary randomized controlled clinical tria. Current Psychology, 39, 2306–2313. https://doi.org/10.1007/s12144-018-9914-7
  • Çakır, Ö., & Ertem , M. (2021). Yaygın anksiyete bozukluğu tanılı çocuk/ ergenlerin annelerinin ebeveyn tutumu ile duygu düzenleme durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Tepecik Eğit. ve Araşt. Hast. Dergisi, 31(1), 16-25. https://doi:10.5222/terh.2021.17363
  • Demirer, E. (2021). Çocuk merkezli oyun terapisinin çocuktaki kaygı düzeyine etkisinin incelenmesi. Academic Platform Journal of Education and Change, 4(1), 91–110.
  • Egbe, C. I., Ugwuanyi, L. T., Ede, M. O., Agbigwe, I. B., Onuorah, A. R., Okon, O. E., & Ugwu, J. C. (2023). Cognitive behavioural play therapy for social anxiety disorders (SADS) in children with speech impairments. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 41(1), 24-44.
  • Fidan, T. Y. (2011). Bir Çocuk-ergen ruh sağlığı ve Hastalıkları Polikliniğine başvuran çocuk ve ergenlerin ruhsal belirtileri ve risk faktörlerinin değerlendirilmesi. Konuralp Tıp Dergisi, 3(1), 1-8.
  • Genç, M., & Çakmak Tolan, Ö. (2021). Okul öncesi dönemde sık görülen psikolojik ve gelişimsel bozukluklarda oyun terapisi uygulamaları. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 13(2), 207-231. https://doi:10.18863/pgy.757366
  • Göker, Z., Güney, E., Dinç, G., Hekim, Ö., & Üneri, Ö. Ş. (2015). Çocuk ve ergenlerde anksiyete ile ilişkili bozuklukların klinik ve demografik özellikleri: Bir yıllık kesitsel bir örneklem. Klinik Psikiyatri, 18, 7-14.
  • Hassani, Z., Hosseinpour, F., Mirshoja, M. S., & Boozhabadi, A. (2021). Effectiveness of cognitive-behavioral play therapy on improving anxiety and aggression disorders in a child with ADHD: A Case Study. Case Reports in Clinical Practice, 6(3), 116–119.
  • Hudson, J., Rapee, R., Lyneham, H., McLellan, L., Wuthrich, V., & Schniering, C. (2015). Comparing outcomes for children with different anxiety disorders following cognitive behavioural therapy. Behaviour Research and Therapy, pp. 72, 30–37. https://doi.org/10.1016/j.brat.2015.06.007
  • Hür, G. (2021). PRISMA kontrol listesi 2020 güncellemesi. Online Turkish Journal of Health Sciences, 6(4), 603–605. https://doi.org/10.26453/otjhs.1001606
  • Karakaya, E., & Öztop, D. (2013). Kaygı bozukluğu olan çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi. Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi, 2, 10-24.
  • Karoğlu, H., & Ünüvar, P. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarinin gelişim özellikleri ve sosyal beceri düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 231-254. https://doi.org/10.21764/efd.12383
  • Kaya, M. M. (2021). Ayrılma kaygısı bozukluğu üzerine bir inceleme. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(2), 209-220.
  • Knell, S. M. (2017). Bilişsel davranışçı oyun Terapisi. C. E. Schaefer içinde, Foundations of Play Therapy (s. 313-329). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Knell, S.M., & Dasari, M. (2006). Cognitive-behavioral play therapy for children with anxiety and phobias içinde H. G. Kaduson (Ed.) & C. E. Schaefer, Short-term play therapy for children (pp. 22–50). The Guilford Press.
  • Koçkaya, S., & Siyez, D. M. (2017). Okul Öncesi Çocuklarının Çekingenlik Davranışları Üzerine Oyun Terapisi Uygulamalarının Etkisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry , 9(1), 31-44. https://doi:10.18863/pgy.281082
  • Küçük Şahin, İ., & Tortop, H. S. (2019). Gelişimsel oyun terapisinin okul öncesi dönemde kullanımı. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 6(2), 65-73.
  • Mehrara, M., Ghaffari, Z., Ghezelghabr, R. M., Ghavasi, F., & Fatemizadeh, M. (2018). The effectiveness of cognitive behavioral play therapy on pain tolarance and trait-state anxiety among children with Leukemia Cancer in Isfahan city. International Journal of Applied Behavioral Sciences, 5(2), 22-27.
  • Mohammedinia, N., Fatemi, F. S., Nasiri, M., & Pirnia, B. (2018). The effectiveness of cognitive-behavioral play therapy on anxiety and academic achievement among children with LD. International Journal of Applied Behavioral Sciences, 5(1), 41–48.
  • Nursanaa, W., & Citra Ady, I. (2020). Play therapy for children with anxiety disorders. Atlantis Press SARL, 395, 81-86. https:// doi:10.2991/assehr.k.200120.018
  • Obiweluozo, P. E., Onyemaechi, M., Onwurah, C. N., Uzodinma, U. E., Dike, I. C., & Ejiofor, J. N. (2021). Impact of cognitive behavioural play therapy on social anxiety among school children with stuttering deficit. Clinical Trial/Experimental Study, 100(19), 1-11. http://dx.doi.org/10.1097/MD.0000000000024350
  • Polanczyk, G., Salum, G., Sugaya, L., Caye, A., & Rohde, L. (2015). Annual research review: A meta-analysis of theworldwide prevalence of mental disorders in childrenand adolescents. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 56(3), 345-365. https://doi.org/10.1111/jcpp.12381
  • Rajeswari, S. R., Changrasekhar, R., Vinay, C., Uloopi, K., RojaRamya, K. S., & Ramesh, M. V. (2019). Effectiveness of cognitive behavioral play therapy and audiovisual distraction for management of preoperative anxiety in children. International Journal of Clinical Pediatric Dentistry, 12(5), 419–422. https://doi:10.5005/jp-journals-10005-1661
  • Sadeghi, F., Mousavi, S., Goudarzi, A., & Shahsavari, M. R. (2022). The effect of cognitive-behavioral play therapy on emotion regulation and separation anxiety: A quasi-experimental study in elementary-school children in Isfahan. Caspian J Pediatrs, 8(2), 737-745.
  • Sevi Tok, E. S., Arkar, H., & Bildik, T. (2016). Çocukluk çağı kaygı bozukluklarında bilişsel davranışçı terapi, ilaç tedavisi ve kombine tedavinin etkililiğinin karşılaştırılması. Türk Psikiyatri Dergisi, 27(2), 110-118. https://doi:10.5080/u13697
  • Söylemez, A., & Ayas, T. (2023). The effect of cognitive behavioral play therapy-based psychoeducation program on the level of Violent content digital game addiction and aggressiveness. Sakarya University Journal of Education, 13(1), 68-83. https://doi.org/10.19126/suje.1196533
  • Teke, E., & Avşaroğlu, S. (2020). Çocuklarda oyunun ve oyun terapisinin terapötik kullanımı ve iyileştirici etkileri: Kavramsal bir analiz. Social Mentality And Researcher Thinkers Journal, 6(32), 1078-1087. http://dx.doi.org/10.31576/smryj.553
  • Teke, E., & Sürücü, A. (2020). Oyun terapisiyle bütünleştirilmiş grupla psikolojik danışmanın ilkokul öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerine etkisi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 695-708. https://doi.org/10.33206/mjss.566539
  • Terzioğlu, Ö., Çelikay Söyler, H., & Menekşe, Ö. (2023). Çocukluk çağı travmalarının, yalnızlık duygusu ve sosyal anksiyete ile ilişkisi. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 60-182. https://doi.org/10.26677/TR1010.2023.1177
  • Türe, E., & Barut, Y. (2020). Türkiye'de yapılan Oyun terapisi çalışmalarının incelenmesi. Life Skills Journal of Psychology, 4(8), 127-138. https://doi.org/10.31461/ybpd.837024 UNICEF. (2004). 09.08. 2023 tarihinde http://www.unicefturk.org/public/uploads/files/UNICEF _CocukHaklarinaDairSozlesme.pdf adresinden alındı.
  • Yılmaz, M., & Türkleş, S. (2015). Çocuk-ergen ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği uygulamaları kapsamında Türkiye’de yapılmış çalışmaların hemşirelik müdahalelerine etkisi: Sistematik bir derleme. Türkiye Klinikleri, 1(2), 107-114.
  • Zamani, N., Tavallaei, M., & Kahdouei, S. (2020). Cognitive-behavioral play therapy in children with reactive attachment disorder: help reduce anxiety, impulsivity, bullying, and antisocial behaviors. Journal of Advanced Pharmacy Education & Research, 10(4), 115-122.
Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 184 - 191, 20.03.2024
https://doi.org/10.53424/balikesirsbd.1349116

Öz

Kaynakça

  • Akbari, B., & Rahmati, F. (2015). The Efficacy of Cognitive Behavioral Play Therapy on the Reduction of Aggression in Preschool Children with Attention-Deficit/Hiperactivity Disorder. Journal of Child Ment Health, 2(2), 93-100.
  • Aktepe, E., Demirci, K., Çalışkan, A., & Sönmez, Y. (2010). Çocuk ve ergen psikiyatrisi polikliniğine başvuran hastalarda belirti ve tanı dağılımları. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 23(2), 100-108. Association for Play Therapy (2023). Play therapy definition. https://www.a4pt.org/page/ClarifyingUseofPT. 09.08.2023 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Atayi, M., Razini, H. H., & Hatami, M. (2018). Effect of cognitive behavioral play therapy in the self-esteem and social anxiety of students. Journal of Research & Health, 8(3), 278-285.
  • Ateş, B., & Hızlı Sayar, F. (2023). Çocukluk dönemi duygusal yaşantısı ve duygusal zekâ kavramı. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (16), 229-250. http://doi.org/10.32739/uskudarsbd.9.16.127
  • Auerbach, R., Mortier, P., & Bruffaerts, R. (2018). The WHO World Mental Health Surveys International College Student Project: Prevalence and Distribution of Mental Disorders. J Abnorm Psychol, 127(7), 623–638.
  • Aydın, A. (2014). Kaygı bozukluğu olan çocuklar için bilişsel davranışçı terapide anne babaların tedaviye katılımı. Türk Psikiyatri Dergisi , 25(3), 181-89.
  • Azizi, A., Drikvand, F. M., & Sepahvandi, M. A. (2020). Effect of cognitive - behavioral play therapy on working memory, short-term memory and sustained attention among school-aged children with specific learning disorder: a preliminary randomized controlled clinical tria. Current Psychology, 39, 2306–2313. https://doi.org/10.1007/s12144-018-9914-7
  • Çakır, Ö., & Ertem , M. (2021). Yaygın anksiyete bozukluğu tanılı çocuk/ ergenlerin annelerinin ebeveyn tutumu ile duygu düzenleme durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Tepecik Eğit. ve Araşt. Hast. Dergisi, 31(1), 16-25. https://doi:10.5222/terh.2021.17363
  • Demirer, E. (2021). Çocuk merkezli oyun terapisinin çocuktaki kaygı düzeyine etkisinin incelenmesi. Academic Platform Journal of Education and Change, 4(1), 91–110.
  • Egbe, C. I., Ugwuanyi, L. T., Ede, M. O., Agbigwe, I. B., Onuorah, A. R., Okon, O. E., & Ugwu, J. C. (2023). Cognitive behavioural play therapy for social anxiety disorders (SADS) in children with speech impairments. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 41(1), 24-44.
  • Fidan, T. Y. (2011). Bir Çocuk-ergen ruh sağlığı ve Hastalıkları Polikliniğine başvuran çocuk ve ergenlerin ruhsal belirtileri ve risk faktörlerinin değerlendirilmesi. Konuralp Tıp Dergisi, 3(1), 1-8.
  • Genç, M., & Çakmak Tolan, Ö. (2021). Okul öncesi dönemde sık görülen psikolojik ve gelişimsel bozukluklarda oyun terapisi uygulamaları. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 13(2), 207-231. https://doi:10.18863/pgy.757366
  • Göker, Z., Güney, E., Dinç, G., Hekim, Ö., & Üneri, Ö. Ş. (2015). Çocuk ve ergenlerde anksiyete ile ilişkili bozuklukların klinik ve demografik özellikleri: Bir yıllık kesitsel bir örneklem. Klinik Psikiyatri, 18, 7-14.
  • Hassani, Z., Hosseinpour, F., Mirshoja, M. S., & Boozhabadi, A. (2021). Effectiveness of cognitive-behavioral play therapy on improving anxiety and aggression disorders in a child with ADHD: A Case Study. Case Reports in Clinical Practice, 6(3), 116–119.
  • Hudson, J., Rapee, R., Lyneham, H., McLellan, L., Wuthrich, V., & Schniering, C. (2015). Comparing outcomes for children with different anxiety disorders following cognitive behavioural therapy. Behaviour Research and Therapy, pp. 72, 30–37. https://doi.org/10.1016/j.brat.2015.06.007
  • Hür, G. (2021). PRISMA kontrol listesi 2020 güncellemesi. Online Turkish Journal of Health Sciences, 6(4), 603–605. https://doi.org/10.26453/otjhs.1001606
  • Karakaya, E., & Öztop, D. (2013). Kaygı bozukluğu olan çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi. Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi, 2, 10-24.
  • Karoğlu, H., & Ünüvar, P. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarinin gelişim özellikleri ve sosyal beceri düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 231-254. https://doi.org/10.21764/efd.12383
  • Kaya, M. M. (2021). Ayrılma kaygısı bozukluğu üzerine bir inceleme. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(2), 209-220.
  • Knell, S. M. (2017). Bilişsel davranışçı oyun Terapisi. C. E. Schaefer içinde, Foundations of Play Therapy (s. 313-329). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Knell, S.M., & Dasari, M. (2006). Cognitive-behavioral play therapy for children with anxiety and phobias içinde H. G. Kaduson (Ed.) & C. E. Schaefer, Short-term play therapy for children (pp. 22–50). The Guilford Press.
  • Koçkaya, S., & Siyez, D. M. (2017). Okul Öncesi Çocuklarının Çekingenlik Davranışları Üzerine Oyun Terapisi Uygulamalarının Etkisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry , 9(1), 31-44. https://doi:10.18863/pgy.281082
  • Küçük Şahin, İ., & Tortop, H. S. (2019). Gelişimsel oyun terapisinin okul öncesi dönemde kullanımı. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 6(2), 65-73.
  • Mehrara, M., Ghaffari, Z., Ghezelghabr, R. M., Ghavasi, F., & Fatemizadeh, M. (2018). The effectiveness of cognitive behavioral play therapy on pain tolarance and trait-state anxiety among children with Leukemia Cancer in Isfahan city. International Journal of Applied Behavioral Sciences, 5(2), 22-27.
  • Mohammedinia, N., Fatemi, F. S., Nasiri, M., & Pirnia, B. (2018). The effectiveness of cognitive-behavioral play therapy on anxiety and academic achievement among children with LD. International Journal of Applied Behavioral Sciences, 5(1), 41–48.
  • Nursanaa, W., & Citra Ady, I. (2020). Play therapy for children with anxiety disorders. Atlantis Press SARL, 395, 81-86. https:// doi:10.2991/assehr.k.200120.018
  • Obiweluozo, P. E., Onyemaechi, M., Onwurah, C. N., Uzodinma, U. E., Dike, I. C., & Ejiofor, J. N. (2021). Impact of cognitive behavioural play therapy on social anxiety among school children with stuttering deficit. Clinical Trial/Experimental Study, 100(19), 1-11. http://dx.doi.org/10.1097/MD.0000000000024350
  • Polanczyk, G., Salum, G., Sugaya, L., Caye, A., & Rohde, L. (2015). Annual research review: A meta-analysis of theworldwide prevalence of mental disorders in childrenand adolescents. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 56(3), 345-365. https://doi.org/10.1111/jcpp.12381
  • Rajeswari, S. R., Changrasekhar, R., Vinay, C., Uloopi, K., RojaRamya, K. S., & Ramesh, M. V. (2019). Effectiveness of cognitive behavioral play therapy and audiovisual distraction for management of preoperative anxiety in children. International Journal of Clinical Pediatric Dentistry, 12(5), 419–422. https://doi:10.5005/jp-journals-10005-1661
  • Sadeghi, F., Mousavi, S., Goudarzi, A., & Shahsavari, M. R. (2022). The effect of cognitive-behavioral play therapy on emotion regulation and separation anxiety: A quasi-experimental study in elementary-school children in Isfahan. Caspian J Pediatrs, 8(2), 737-745.
  • Sevi Tok, E. S., Arkar, H., & Bildik, T. (2016). Çocukluk çağı kaygı bozukluklarında bilişsel davranışçı terapi, ilaç tedavisi ve kombine tedavinin etkililiğinin karşılaştırılması. Türk Psikiyatri Dergisi, 27(2), 110-118. https://doi:10.5080/u13697
  • Söylemez, A., & Ayas, T. (2023). The effect of cognitive behavioral play therapy-based psychoeducation program on the level of Violent content digital game addiction and aggressiveness. Sakarya University Journal of Education, 13(1), 68-83. https://doi.org/10.19126/suje.1196533
  • Teke, E., & Avşaroğlu, S. (2020). Çocuklarda oyunun ve oyun terapisinin terapötik kullanımı ve iyileştirici etkileri: Kavramsal bir analiz. Social Mentality And Researcher Thinkers Journal, 6(32), 1078-1087. http://dx.doi.org/10.31576/smryj.553
  • Teke, E., & Sürücü, A. (2020). Oyun terapisiyle bütünleştirilmiş grupla psikolojik danışmanın ilkokul öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerine etkisi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 695-708. https://doi.org/10.33206/mjss.566539
  • Terzioğlu, Ö., Çelikay Söyler, H., & Menekşe, Ö. (2023). Çocukluk çağı travmalarının, yalnızlık duygusu ve sosyal anksiyete ile ilişkisi. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 60-182. https://doi.org/10.26677/TR1010.2023.1177
  • Türe, E., & Barut, Y. (2020). Türkiye'de yapılan Oyun terapisi çalışmalarının incelenmesi. Life Skills Journal of Psychology, 4(8), 127-138. https://doi.org/10.31461/ybpd.837024 UNICEF. (2004). 09.08. 2023 tarihinde http://www.unicefturk.org/public/uploads/files/UNICEF _CocukHaklarinaDairSozlesme.pdf adresinden alındı.
  • Yılmaz, M., & Türkleş, S. (2015). Çocuk-ergen ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği uygulamaları kapsamında Türkiye’de yapılmış çalışmaların hemşirelik müdahalelerine etkisi: Sistematik bir derleme. Türkiye Klinikleri, 1(2), 107-114.
  • Zamani, N., Tavallaei, M., & Kahdouei, S. (2020). Cognitive-behavioral play therapy in children with reactive attachment disorder: help reduce anxiety, impulsivity, bullying, and antisocial behaviors. Journal of Advanced Pharmacy Education & Research, 10(4), 115-122.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Toplum Çocuk Sağlığı, Ruh Sağlığı Hemşireliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hacer Alemdar 0000-0001-8599-3213

Aysel Karaca 0000-0003-4507-0726

Dilek Konuk Şener 0000-0002-7813-2789

Sultanberk Halmatov 0000-0002-1054-391X

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 24 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alemdar, H., Karaca, A., Konuk Şener, D., Halmatov, S. (2024). The Impact of Cognitive-Behavioral Play Therapy on Children’s Anxiety Levels: A Systematic Review. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(1), 184-191. https://doi.org/10.53424/balikesirsbd.1349116

Uluslararası Hakemli Dergi

Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir. 

Creative Commons License

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.