Bilim ve teknolojide meydana gelen hızlı gelişme ve değişimlere paralel gelişen yeni yönetim yaklaşımları iş
dünyasındaki rekabeti küresel boyuta taşımıştır. Geleneksel yönetim stratejileri, firmaları küresel rekabet
karşısında ayakta kalabilmek, rekabet edebilir kılmak ve rakiplerine karşı fark yaratarak sektöründe öncü
olabilmek için yeni üretim ve yönetim yaklaşımlarını öğrenmeye ve uygulamaya zorlamıştır. Bu yeni yönetim
anlayışının unsurlarından biride Altı Sigma yaklaşımıdır. Altı Sigma yaklaşımı, üretimden sipariş almaya kadar
tüm süreçte ürünlerin, hizmetlerin ve süreçlerin kalite seviyesini ortaya koyar. Sayısal bir değer olan bu kalite
seviyesi tüm süreçte sıfır hatadan ne kadar sapma olduğunu gösterir. Süreçlerin kalite seviyesinin ölçümüne
imkân veren Altı Sigma ile süreçlerin arzulanan kalite seviyesinde olup olmadığı ve varsa sapmanın değeri
sayısal olarak görülebilmektedir. Bu sayede kilit süreçler tespit edilebilmekte ve düzeltici önlemler alınmasına
imkân sağlanmaktadır. Amaç Altı Sigma kalite seviyesine ulaşabilmektir.
Bu çalışmada kalite geliştirme yöntemlerinden biri olan Altı Sigma yaklaşımı ele alınmış, önemi, özellikleri, iş
ortamında bulduğu uygulamalar ve sonuçları ve Altı Sigma organizasyonu hakkında bilgiler verilmiştir
The developments in science and technology as well as new administration approaches brought the competition
in business world to global level. Traditional administration strategies force the enterprises to learn and apply
new production and administration approaches to resist against global competition, to be competitive and to be
different and being an entrepreneur in their sector. One of the elements of this new administration concept is six
sigma approaches. Six sigma deals with the quality level of products, services and processes from production to
taking orders. The quality level is a numerical value and shows the deviation from zero error in whole process.
With the assistance of six sigma, enterprises measure the quality level and control the desired quality and also
see the numerical value of the quality. Hence, key processes are determined and necessary measures can be
applied. The objective is to reach out six sigma quality level.
In this study, six sigma approaches being one of the quality development methods was presented, information
about the importance, characteristics, applications in the business world and consequences and the organization
of six sigma was given.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 17 |
Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,
Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.
Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,
E-mail: bofdergi@gmail.com