Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerin Mobilya Stillerine İlişkin Tercihleri ve Seçiminde Etkili Olan Faktörler

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 2, 232 - 238, 16.08.2018

Öz

Bu çalışma, tüketicilerin mobilya
stillerine ilişkin tercihlerinin incelenmesini kapsamaktadır. Örneklem
kapsamında Afyonkarahisar şehrinin şehirsel yerleşimini kapsayan sosyol ve
ekonomiksel düzeylere sahip 392 bireyin konutlarında tercih ettikleri mobilya
stilleri(klasik/modern) ve tercih sebeplerini araştırılmıştır. Araştırma
verilerinin elde edilmesinde sosyal iletişim araçları kullanılarak anket
tekniğinden yararlanılmıştır. Anket uygulamasında mobilya kullanıcılarının
farklı demografik özellikleri ve mobilya seçiminde etkili olan faktörlerini de
saptamaya yönelik sorular yer almıştır. 
Çalışma sonunda mobilya stili tercihinde öne çıkan unsurların
belirlenmesi ve yorumlanması, yüzde frekans dağılım tekniği kullanılarak
yapılmıştır.



Sonuçlara göre; tüketicilerin % 76,3 modern mobilya
stilini tercih ederken % 23,7’i klasik mobilya stilini tercih etmiştir.
Tüketicinin mobilya seçiminde etkili olan faktörlerde de; mobilyanın ucuz, uzun
ömürlü, deformasyona karşı dayanıklı, 
konforlu, taşıma kolaylığı, temizliğinin kolay, ödeme kolaylığı, demonte
özellikte, işlevsel-kullanışlı, modaya uygun, evdeki diğer eşyalarla uyumlu,
estetik ve lüx görünümlü olmasının yanı sıra sosyal statülerine uygun olması
sorularına çoğunluğun kesinlikle katılmaktayken,  mobilyanın pahalı olması ve satıcı, eş-dost
akraba tavsiyesi tercih sebeplerini kısmen etkilemektedir. Netice olarak,
Türkiye‘de tasarlanıp üretilen modern ve klasik mobilya kullanım oranlarını
saptamaya yönelik müşteri profili ortaya çıkarılmıştır.

Kaynakça

  • Kalınkara, V. (2008). Tasarım ve Dekarosyon. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Tuğcuoğlu, Ç. C. (2008). Göçer Kültürlerde Mobilyalar ve Günümüze Uyarlanması. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı Ana Sanat Dalı.
  • Karaosmanoğlu, K., ve Kızgın, Y. (2009). Tüketicilerin Satın Aldıkları Markalı Mobilya Ürünleri Tercihlerine Etki Eden Degiskenlerin Belirlenmesi. Finans, Politik&Ekonomik Yorumlar Dergisi, 46 (528), 83.
  • Scholz, S.W., Decker, R. (2007). Measuring the impact of wood species on consumer preferences for wooden furniture by means of the Analytic Hierarchy Process. Forest Products Journal, 57(3), 23-28.
  • Burdurlu, E., İlçe, A.Ç., Ciritoğlu, H.H. (2004). Mobilya Ürün Özellikleri ile ilgili Tüketicilerin Tercih Öncelikleri. H. Ü. Sosyolojik Arastırmalar e-Dergisi.
  • Öztürk, E. (2006). Tüketicilerin Satın Alma Davranısında Kalite Belgelerinin Yeri ve Önemi. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü _sletme Anabilim Dalı.
  • Andaç, T. (2008). Kayseri _li Mobilya Tüketici Tercihleri Üzerinde Bir Arastırma. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaras Sütçü _İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Orman Endüstri Mühendisligi Anabilim Dalı.
  • Mosder, (2009). Tüketicilerin Mobilya Tercihi ve Satın Alma Kararları. Sektör Arastırması. http://www.mosder.org.tr/?wapp=haberdetaytr&did=377843D3-0790-4C8D-837B- FC569DB4FE1&content=basinbulteni0, 23/06/2012.
  • Türedi, H. (2010). Zonguldak li Mobilya Sektöründe Satıs Sonrası Hizmet Üzerine Bir Arastırma. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Orman Endüstri Mühendisligi Anabilim Dalı.
  • Dülgeroglu, K. (2011). Mobilya Seçiminde Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi. stanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Orman Endüstri Mühendisligi Anabilim Dalı.
  • Bilgin N (1986). “Çeşitli Sosyo-Kültürel Gruplarda Eşya Sistemleri ve İnsan Eşya İlişkileri”,Doçentlik Tezi, Tekn. Matbaası, İzmir
  • Aras Rahmi. (1982). Mobilya Stilleri Kitabı, Yüksek Teknik Öğretmen Okulu Matbaası, Ankara.
  • URL-1: https://www.google.com.tr/search?biw=1366&bih=637&tbm=isch&q=modern+mobilyalar&sa=X&ved=0ahUKEwj0zmr 29fXAhWld5oKHRxFDhUQhyYIJg#imgdii=k07TSfqbQBb7iM:&imgrc=mkmMZ89XS-GTmM (Erişim Tarihi: 23.11.2017).
  • URL-2: https://www.google.com.tr/search?q=klasik+mobilyalar&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwju9vGq2 9fXAhWkAJoKHWvBA14Q_AUICigB&biw=1366&bih=637#imgrc=PMS2f6rM4WPAFM (Erişim Tarihi: 23.11.2017).
  • Malkoçoğlu A., (2008). Mobilya Endüstrisi Ders Notu, KTÜ Orman Fakültesi, Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü, Trabzon.
  • Gürleyen, L. (2005). Kutu Mobilya ve Masif Sandalye Üretiminde Fabrika Planlama Sorunları ve Çözüm Önerileri, Doktora Tezi, G.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, 135, Ankara
  • URL-3: http://www.avangardmobilyamodelleri.com ( Erişim Tarihi: 22 05 2017)

Consumers’ Preferences for Furniture Styles and Factors that Effect in Choosing

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 2, 232 - 238, 16.08.2018

Öz

This study includes examining consumers' preferences for furniture
styles. Within the scope of the sample, furniture styles (classic / modern) and
preference reasons preferred by residents of 392 individuals with different
socio-economic (Lower / Middle / Upper) levels constituting the urban
residential area of ​​Afyonkarahisar province were researched. Survey data were
obtained using survey tools using social communication tools. In the
questionnaire, there were questions about determining the demographic
characteristics of furniture users and the factors that are effective in
furniture selection. At the end of the study, determining and interpreting the
prominent elements of the furniture style preference was made by using the
percentage frequency distribution technique.



According to the results; While 76.3% of consumers
prefer modern furniture style, 23.7% preferred classical furniture style.
Factors influencing the choice of furniture for the consumer are; most of the
questions about furniture are cheap, durable, resistant to deformation,
comfortable, easy to carry, easy to clean, easy to pay, demountable,
functional-usable, fashionable, compatible with other household items,
aesthetic and luxurious as well as social status While attending, the furniture
is expensive and the seller is partially influencing the reasons for the
preference of a friendly relative. As a result, a customer profile has been
uncovered to determine the modern and classic furniture usage rates designed
and manufactured in Turkey.

Kaynakça

  • Kalınkara, V. (2008). Tasarım ve Dekarosyon. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Tuğcuoğlu, Ç. C. (2008). Göçer Kültürlerde Mobilyalar ve Günümüze Uyarlanması. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı Ana Sanat Dalı.
  • Karaosmanoğlu, K., ve Kızgın, Y. (2009). Tüketicilerin Satın Aldıkları Markalı Mobilya Ürünleri Tercihlerine Etki Eden Degiskenlerin Belirlenmesi. Finans, Politik&Ekonomik Yorumlar Dergisi, 46 (528), 83.
  • Scholz, S.W., Decker, R. (2007). Measuring the impact of wood species on consumer preferences for wooden furniture by means of the Analytic Hierarchy Process. Forest Products Journal, 57(3), 23-28.
  • Burdurlu, E., İlçe, A.Ç., Ciritoğlu, H.H. (2004). Mobilya Ürün Özellikleri ile ilgili Tüketicilerin Tercih Öncelikleri. H. Ü. Sosyolojik Arastırmalar e-Dergisi.
  • Öztürk, E. (2006). Tüketicilerin Satın Alma Davranısında Kalite Belgelerinin Yeri ve Önemi. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü _sletme Anabilim Dalı.
  • Andaç, T. (2008). Kayseri _li Mobilya Tüketici Tercihleri Üzerinde Bir Arastırma. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaras Sütçü _İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Orman Endüstri Mühendisligi Anabilim Dalı.
  • Mosder, (2009). Tüketicilerin Mobilya Tercihi ve Satın Alma Kararları. Sektör Arastırması. http://www.mosder.org.tr/?wapp=haberdetaytr&did=377843D3-0790-4C8D-837B- FC569DB4FE1&content=basinbulteni0, 23/06/2012.
  • Türedi, H. (2010). Zonguldak li Mobilya Sektöründe Satıs Sonrası Hizmet Üzerine Bir Arastırma. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Orman Endüstri Mühendisligi Anabilim Dalı.
  • Dülgeroglu, K. (2011). Mobilya Seçiminde Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi. stanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Orman Endüstri Mühendisligi Anabilim Dalı.
  • Bilgin N (1986). “Çeşitli Sosyo-Kültürel Gruplarda Eşya Sistemleri ve İnsan Eşya İlişkileri”,Doçentlik Tezi, Tekn. Matbaası, İzmir
  • Aras Rahmi. (1982). Mobilya Stilleri Kitabı, Yüksek Teknik Öğretmen Okulu Matbaası, Ankara.
  • URL-1: https://www.google.com.tr/search?biw=1366&bih=637&tbm=isch&q=modern+mobilyalar&sa=X&ved=0ahUKEwj0zmr 29fXAhWld5oKHRxFDhUQhyYIJg#imgdii=k07TSfqbQBb7iM:&imgrc=mkmMZ89XS-GTmM (Erişim Tarihi: 23.11.2017).
  • URL-2: https://www.google.com.tr/search?q=klasik+mobilyalar&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwju9vGq2 9fXAhWkAJoKHWvBA14Q_AUICigB&biw=1366&bih=637#imgrc=PMS2f6rM4WPAFM (Erişim Tarihi: 23.11.2017).
  • Malkoçoğlu A., (2008). Mobilya Endüstrisi Ders Notu, KTÜ Orman Fakültesi, Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü, Trabzon.
  • Gürleyen, L. (2005). Kutu Mobilya ve Masif Sandalye Üretiminde Fabrika Planlama Sorunları ve Çözüm Önerileri, Doktora Tezi, G.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, 135, Ankara
  • URL-3: http://www.avangardmobilyamodelleri.com ( Erişim Tarihi: 22 05 2017)
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Wood Machinary, Occupational Safety and Health, Business Administration
Yazarlar

Abdi Atılgan Bu kişi benim

Hatice Ulusoy

Necmi Kahraman Bu kişi benim

Hüseyin Peker

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atılgan, A., Ulusoy, H., Kahraman, N., Peker, H. (2018). Tüketicilerin Mobilya Stillerine İlişkin Tercihleri ve Seçiminde Etkili Olan Faktörler. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 20(2), 232-238.


Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,

Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.

Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,

E-mail: bofdergi@gmail.com