Türkiye
Ahşap İşleme Makineleri (AİM) üretim sektörü, mobilya ve diğer orman ürünleri
endüstrilerinin gelişimine paralel olarak imalat sanayisi içerisinde önemli
ilerlemeler kaydetmiştir. Ancak, sektörün özellikle yüksek teknolojili
makinelerin üretiminde zayıf kaldığı görülmektedir. Bu durum sektörün her
yönüyle ele alınmasını gerekli hale getirmektedir. Bu amaçla, AİM üretim
sektörünün finans ve pazarlama faaliyetlerinin analiz edilmesi önem arz
etmektedir.
Bu çalışmada, Türkiye
AİM imalat sektörünün finans-pazarlama faaliyetlerinin analizi üzerine
odaklanılmıştır. Bu amaçla, Türkiye’deki AİM üreticilerini kapsayan araştırmada
farklı şehirlerde faaliyet gösteren işletmelerin yöneticileri ile yüz yüze
anket yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programı ile analiz
edilmiş ve işletmelerin temel özellikleri ile finans-pazarlama yapıları için
çapraz tablolar hazırlanmıştır. Sonuç kısmında AİM üreticilerinin ekonomik
olarak varlıklarını sürdürebilmeleri ve gelişebilmeleri için bazı çözüm
önerilerinde bulunulmuştur.
Turkey’s manufacturing sector of woodworking machinery (WWM) has made a significant progress in the manufacturing industry in parallel with those of furniture and other wood product industries. However, it is seen that the sector falls behind especially in manufacturing high-tech machinery. This situation makes it compulsory to address the problems of the sector in all aspects. With this aim, it is thought to be significant to analyze financial and marketing activities in manufacturing sector of WWM.
In this study, the focus was mainly on the analyses of financial and marketing activities of WWM manufacturing sector in Turkey. Thus, it was aimed to administer a face-to-face questionnaire to the managers affiliated to the enterprises in different cities in this study, which include the Turkey’s WWM manufacturers. The data obtained was analyzed in SPSS 22 packet program and crosstabs were created for financial and marketing structures with the fundamental properties of the enterprises. In the conclusion, some recommendations were made in order for the WWM manufacturers to survive and develop financially.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Wood Machinary, Occupational Safety and Health, Business Administration |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 3 |
Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,
Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.
Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,
E-mail: bofdergi@gmail.com