Araştırmanın amacı, Öğrenen Organizasyon Uygulama Takımları’nın (“ÖOUT”) kavramsal ve kuramsal özelliklerini ortaya koyarak, ÖOUT’na zaman ve kaynak ayıran veya ayırmayı planlayan kurumların, organizasyonel öğrenme seviyelerini ölçmelerini ve ölçüm sonuçlarını değerlendirmelerini sağlamak, ÖOUT’nın kurumların öğrenme kültüründeki rolünü tespit etmeye yardımcı olacak örnek bir çalışma sunmaktır. Bu amaç için ihtiyaç duyulan veriler bir holding bünyesinde faklı faaliyet alanlarında çalışan, 3’ünün bünyesinde ÖOUT’ı bulunan 7 profesyonel şirketten sağlanmıştır. Burada, ele alınan konu kapsamında grup şirketlerinin ÖOUT’na dair süreçleri ve organizasyonel öğrenme seviyeleri incelenirken elde edilen sonuçlarla kurum ve işletmelerin, ÖOUT’na neden ihtiyaç duyduğu, bunları nasıl oluşturabilecekleri ve nasıl işletecekleri örneklerle açıklanması amaçlamıştır. Ayrıca işletmelerin organizasyonel öğrenme düzeylerini nasıl tespit edebilecekleri ve değerlendirebilecekleri gerçek bir vaka çalışmasıyla ölçümlenerek aktarılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 16 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0