Özet: Turistlerin seyahat kararlarında iki temel değişken çok önemli rol
oynamaktadır. Bu değişkenlerin ilki destinasyona ilişkin bilgiye duyulan ihtiyaç,
ikincisi ise yine destinasyona yönelik tavsiyelerdir. Seyahat acentalarının
tüketiciler üzerindeki rolü incelendiğinde, bu temel işlevlerin seyahat
işletmelerinin asli fonksiyonlarından olduğu görülmektedir. Ancak internet
kullanımının yaygınlaşması ve buna bağlı olarak tüketicilerin sosyal medyayı
yoğun olarak kullanıyor olmaları, seyahat acentaların bu rolünün sosyal medya
tarafından oynanmaya başlamasına neden olmuştur. Tatil tavsiye siteleri,
tüketicilerin önceki tatil deneyimlerini paylaştıkları sosyal amaçlı, web tabanlı bir
alan haline dönüşmüştür. Günümüzde seyahate çıkanların önemli bir oranı
seçimlerini yapmadan önce veya yaptıktan sonra bir seyahat tavsiye sitesinden
destinasyona ilişkin değerlendirmeleri incelemekte, seyahat kararını ve
destinasyon seçimini bu yorumlara göre şekillendirmektedir. Bu araştırmanın
amacı, seyahatlerinde bilgi kaynağı olarak sosyal medyayı, yorum sitelerini
kullanan tüketicilerin, Balıkesir’e yönelik yapmış oldukları değerlendirmelerin
incelenmesi, güçlü ve zayıf yönler/tehlike ve fırsatlar açısından sınıflandırılarak,
Balıkesir destinasyonuna yönelik mevcut durumun yorum siteleri açısından
ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda tatil tavsiye sitelerinden biri olan
ve çeşitli ülkelerden kullanıcılara sahip olan tripadvisor.com’da Balıkesir’e
yönelik yapılmış 1306 adet seyahat tavsiye ve yorumlarının içeriği incelenerek
GZFT (SWOT) analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda Balıkesir’deki
turistik mekanların manzara ve doğallık gibi güçlü yanlarının özellikle
vurgulandığı fakat işletmelerin çoğalması ile manzaranın kirletildiği önemli
bulgular arasında yer almıştır. Aynı zamanda en büyük tehdit unsuru olarak
hizmet kalitesinin çok düşük olması yorumlarda sıkça tekrarlanan bir unsur
olmuştur. Elde edilen sonuçlar, turistik mekanlarda ya da yakınlarında yer alan
işletmelerin tamamen ekonomik büyüme odaklılığını ve doğaya, tarihe ve
kültürel değerlere pek önem vermediğini işaret etmektedir.
Sosyal Medya Seyahat Tavsiyeleri GZFT/SWOT Analizi TripAdvisor Balıkesir
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0