Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Yöneticilerinin Seçimi ve Yetiştirilmesi: Türkiye ve Seçilmiş Ülkelerden Farklı Uygulamalar, Karşılaştırmalar

Yıl 2012, Cilt: 12 Sayı: 2, 1 - 30, 20.10.2012

Öz

Bu çalışmada Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere, Almanya, Fransa, Belçika ve
Güney Afrika Cumhuriyeti’nin okul yöneticisi seçme ve yetiştirme uygulamaları
karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Türkiye’deki okul yöneticisi seçme ve
yetiştirme uygulamalarının zaman içinde farklılık gösterdiği ancak bu farklılığın
bir gelişimi yansıtmadığı ve mevcut bir politikadan bahsedilemediği
belirlenmiştir. İncelenen ülkelerden yönetim bilimi ve eğitim yönetimine öncü
katkılar sunan Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve İngiltere’de okul
yöneticisi olmak için yüksek lisans şartı getirildiği görülürken Türkiye’de
üniversitelerin ilgili alanlarından alınan yüksek lisans ve doktora derecelerinin
Bakanlıkça yeterince dikkate alınmadığı görülmüştür. Yine incelenen gelişmiş
ülkelerde okul yöneticisinin rolü, öğretimsel liderlik olarak vurgulanırken
Türkiye’de okul işletmeciliği rolünün ön plana çıktığı saptanmıştır.



Kaynakça

  • -
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Uğur Akın

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2012
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akın, U. (2012). Okul Yöneticilerinin Seçimi ve Yetiştirilmesi: Türkiye ve Seçilmiş Ülkelerden Farklı Uygulamalar, Karşılaştırmalar. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 1-30.
AMA Akın U. Okul Yöneticilerinin Seçimi ve Yetiştirilmesi: Türkiye ve Seçilmiş Ülkelerden Farklı Uygulamalar, Karşılaştırmalar. ASBİ. Ekim 2012;12(2):1-30.
Chicago Akın, Uğur. “Okul Yöneticilerinin Seçimi Ve Yetiştirilmesi: Türkiye Ve Seçilmiş Ülkelerden Farklı Uygulamalar, Karşılaştırmalar”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12, sy. 2 (Ekim 2012): 1-30.
EndNote Akın U (01 Ekim 2012) Okul Yöneticilerinin Seçimi ve Yetiştirilmesi: Türkiye ve Seçilmiş Ülkelerden Farklı Uygulamalar, Karşılaştırmalar. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12 2 1–30.
IEEE U. Akın, “Okul Yöneticilerinin Seçimi ve Yetiştirilmesi: Türkiye ve Seçilmiş Ülkelerden Farklı Uygulamalar, Karşılaştırmalar”, ASBİ, c. 12, sy. 2, ss. 1–30, 2012.
ISNAD Akın, Uğur. “Okul Yöneticilerinin Seçimi Ve Yetiştirilmesi: Türkiye Ve Seçilmiş Ülkelerden Farklı Uygulamalar, Karşılaştırmalar”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12/2 (Ekim 2012), 1-30.
JAMA Akın U. Okul Yöneticilerinin Seçimi ve Yetiştirilmesi: Türkiye ve Seçilmiş Ülkelerden Farklı Uygulamalar, Karşılaştırmalar. ASBİ. 2012;12:1–30.
MLA Akın, Uğur. “Okul Yöneticilerinin Seçimi Ve Yetiştirilmesi: Türkiye Ve Seçilmiş Ülkelerden Farklı Uygulamalar, Karşılaştırmalar”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 12, sy. 2, 2012, ss. 1-30.
Vancouver Akın U. Okul Yöneticilerinin Seçimi ve Yetiştirilmesi: Türkiye ve Seçilmiş Ülkelerden Farklı Uygulamalar, Karşılaştırmalar. ASBİ. 2012;12(2):1-30.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr