BibTex RIS Kaynak Göster

The Comparison Between Turkish Supervision System as a Sub-System of Educational System with Some Selected Countries

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 2, 23 - 48, 25.10.2011
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.262

Öz

In this study, the supervision subsystems of educational systems in Turkey, England, France, Germany, United States of America, Japan, South African Republic, Russia and Iran are examined respectively. In the literature, there have been classifications such as internal and external supervision/evaluation; national, local or central level evaluation/supervision in terms of the evaluation processes and the organization of the supervision structure related to the “supervision”. In this study, with the purpose of comparing the selected countries in terms of thier differences and similarities, each country has been tried to analyze under the title of “national, local and school level” as far as possible. Besides this, each country has been analyzed the general aims of the supervision, the authorities responsible for the supervision and their duties as common parameters. In the decentralized countries, the authority and responsibility was gathered in local governments to a great extent. On the other hand, in centralized countries the authority and responsibility was gathered in central governments generally in ministry of educations.

Kaynakça

  • Akarsu, F. (2005). Ülkeler ve Eğitim Sistemleri Karşılaştırma Yazıları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Aydın, M. (1986). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: İM Araştırma Yayın Danışmanlık A. Ş.
  • Aytaç, K. (1999). Federal Almanya Cumhuriyeti’nde Okul Sistemi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Avrupa’daki Eğitim Sistemleri Üzerine Özet Belgeler, 2008. http://www.megep. meb.gov.tr/ megep/genel/moduler/ulkeler/France%20(TR).doc adresinden 15/03/2008 tarihinde alındı.
  • Başaran, İ. E. (2000). Eğitim Yönetimi. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Bilir, M. (1991). Türk Eğitim Sisteminde Teftiş Alt Sisteminin Yapı ve İşleyişi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bursalıoğlu, Z. (2002). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2005). Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: Tekağaç Basım Yayım, Dağıtım Ltd. Sti.
  • Education in Iran. (2008). http://www.salamiran.org/Embassy/Embassy/Student Advisory/ Iran_education/Iran_Education _system_all.PDF adresinden 17/04/2008 tarihinde alındı.
  • Education Act. (1992). http://www.opsi.gov.uk/acts/acts1996/ukpga_19960056_en_1 adresinden 18/03/2008 tarihinde alındı.
  • Erginer, A. (2007). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eurydice-Evaluation of Schools Providing Compulsory Education in Europe. (2000). http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/PubContents?pubid=021EN&countr y=null adresinden 26/04/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-Evaluation of Schools Providing Compulsory Education in Europe. (2001). http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/PubContents?pubid=021EN&countr y=null adresinden 26/04/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice- Structures of Education, Vocational Training, and Adult Education Systems in Education. (2003). http://www.eurydice.org/ressources/Eurydice/pdf/041DN/041_DE_ EN.pdf adresinden 27%05/ 2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-Evaluation of Schools Providing Compulsory Education. (2004). http://www.eurydice. org/ressources/eurydice/pdf/0_integral/042EN.pdf adresinden 23/03/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-Main Approaches to Internal and External Evaluation. (2004). http://www.eurydice. org/ressources/Eurydice/pdf/042EN/010_TOF_042EN.pdf adresinden 21/04/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-National Summary Sheets on Education Systems in Europe and Ongoing Reforms. (2007).http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/PubContents?pubid=047EN& country=null adresinden 25/04/3008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-Evaluation of Educational Institutions and the Education System. (2007). http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/EuryPage?country=UN&lang=EN&f ragment=476 adresinden 23/04/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-The Education System in France. (2007). http://www.eurydice. org/ressources/ eurydice/pdf/commonpressdos/PR05 adresinden 22/03/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice ve Cedefop. (1995). Structures of the Educational and Initial Training Systems in the European Union. (1995) http://eric.ed.gov/ERICWebPortal/custom/portlets/recordDetails/ detailmini.jsp?_nfpb=true&_&ERICExtSearch_SearchValue_0=ED398432&ERICExtSea rch_SearchType_0=no&accno=ED398432 adresinden 22/03/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice ve Cedefop. (1999). Structures of Education, Initial Training and Adult Education in Europe, France 1999. http://www.see-educoop.net/education_in/pdf/france-en-misc- t05.htm adresinden 23/03/2008 tarihinde alındı.
  • Framework for the inspection of schools in England from September. (2005). http://www. ofsted.gov.uk/portal/site/Internet/menuitem.eace3f09a603f6d9c3172a8a08c08a0c/?vgnext oid=768912bae0ac7110VgnVCM1000003507640aRCRD tarihinde alındı. adresinden 25/03/2008
  • Güvenç, B., Otkan, P., Belek, T., Akarsu, F., Tözeren, S. ve Özden, M. A. (1990). Japon Eğitimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: 1185
  • Harris, B. M. (1964). Supervisory Behavior in Education. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • Handbook- An Introduction to the Whole-school Evaluation. (2001). http://www.education.gov. za/Documents/policies/handbook_wholeschool.pdf adresinden 24/04/2008 tarihinde alındı.
  • İran Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). http://www.medu.ir adresinden 25/05/2008 tarihinde alındı).
  • Karahanoğulları, O. (2004). http://politics.ankara.edu.tr/~karahan/makaleler/kars-frans- tarihinde alındı.
  • Kasapçopur, A. (2007). Avrupa Birliği Ülkeleri’nde Eğitim Denetimi. http://tkb.meb. gov.tr/yayinlar/AB%20egitim.pdf adresinden 15/03/2007 tarihinde alındı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. (27/08/2003). http://mevzuat.meb. gov.tr/html/225_0.html adresinden 27/03/2008 tarihinde alındı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müfettişleri Başkanlıkları Rehberlik ve Teftiş Yönergesi (Şubat 2001/ 2521). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/54.html adresinden 23/08/2008 tarihinde alındı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müfettişleri Başkanlıkları Yönetmeliği (13/08/1999). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/55.html adresinden 23/03/2008 tarihinde alındı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu Yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/108.html adresinden 09/03/2008 tarihinde alındı.
  • Ministry of Education and Research. (2008). http://www.dep.no/ufd/engelskvvv adresinden 15/04/2008 tarihinde alındı.
  • Muta, H. (2000). Deregulation and Decentralization of Education in Japan. Journal of Educational Administration, 38, 455-467.
  • MEXT. (2008). The Establishment of Open Schools - To Achieve Accountability.http: //www.mext.go.jp/b_menu/hakusho/html/hpac200201/hpac200201_2_032.html - 17k - adresinde16/04/2008 tarihinde alındı.
  • OECD. (1998). Reviews of National Policies for Education. Russian Federation. Paris: OECD Publications.
  • Özen, R., Akkutay, Ü., Cafoğlu, Z., Çeliköz, N. ve Erişen, Y. (1996). Japon Eğitim Sistemi. İstanbul: Avni Akyol Kültür ve Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Paige, Esposito ve Garcia. (2003). Education in the United States: A Brief Overview. http://www.ed.gov/international/edus adresinden 10/04/2008 tarihinde alındı.
  • St John-Brooks, C. (1995). Schools Under Scrutiny. France: OECD Publications.
  • Sullivan, S. Glanz, J. (2000). Supervision That Improves Teaching. California: Corwin Press.
  • Taymaz, H. (2005). Eğitim Sisteminde Teftiş. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • The Education System in the Federal Republic of Germany, 2005. http://www.kmk.org/ dossier/dossier_en_ebook.pdf adresinden 090/04/2008 tarihinde alındı.
  • The National Policy on Whole-School Evaluation. (2001). http://www.education.gov.za/ Documents/policies/policies.asp adresinden 25/04/2008 tarihinde alındı.
  • Turan, K. (2005). Avrupa Birliği’ne Giriş Sürecinde Türk-Alman Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 167. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/ 167/index3-turan.htm adresinden 07/08/2008 tarihinde alındı.
  • Türkoğlu, A. (1983). Fransa, İsveç ve Romanya Eğitim Sistemleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları. No: 121.
  • UNESCO. (2008a). Russian Federation. http://nt5.scbbs.com/cgi- bin/om_isapi.dll?clientID= 104448499&depth=3&infobase=iwde.nfo&record={7D958DF5}&softpage=PL_frame adresinden 20/04/2008 tarihinde alındı.
  • UNESCO.(2008b). South Africa. http://nt5.scbbs.com/cgibin/om_ isapi.dll?clientID= 208882069 &depth=3&infobase=iwde.nfo&record={7D958581}&softpage=PL_frame.
  • U.S. Department of Education (2008). http://www.ed.gov/index.jhtml adresinden 11/04/2008 tarihinde alındı.
  • Wieczorek, C.C. (2008). Comparative Analysis of Educational Systems of American and Japanese Schools: Views and Visions. ERIC.

Türk Eğitim Sistemi’nde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri ile Karşılaştırılması

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 2, 23 - 48, 25.10.2011
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.262

Öz

Bu çalısmada sırasıyla Türkiye, İngiltere, Fransa, Almanya, Amerika Birlesik Devletleri, Japonya, Güney Afrika Cumhuriyeti, Rusya ve İran’da egitim sistemlerinin alt sistemleri olan denetim sistemleri karsılastırmalı olarak ele alınmıstır. Seçilmis ülkelerin benzer ve farklılıkları yönünden karsılastırılmasını saglamak amacıyla her ülke, mümkün oldugunca ‘ulusal, yerel ve kurum düzeyinde denetim’ alt baslıkları altında incelenmeye çalısılmıstır. Bunun yanında her ülke baslıgı altında denetimin genel amaçları, denetimden sorumlu birimler ve denetmenlerin görevleri çalısmada ele alınan ortak parametrelerdir. Kamu yönetimi yapılanması, yerinden yönetim ilkesine göre örgütlenen ülkelerde egitimin denetiminde, yetki ve sorumluluklar büyük ölçüde yerel yönetimlerde toplanırken, merkezden yönetim ilkesinin benimsendigi ülkelerde denetim hizmetleri sorumlulugu merkezi düzeydeki birimlerin yetkilerinin yerel egitim birimleri eliyle yürütülmesiyle gerçeklesmektedir.

Kaynakça

  • Akarsu, F. (2005). Ülkeler ve Eğitim Sistemleri Karşılaştırma Yazıları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Aydın, M. (1986). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: İM Araştırma Yayın Danışmanlık A. Ş.
  • Aytaç, K. (1999). Federal Almanya Cumhuriyeti’nde Okul Sistemi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Avrupa’daki Eğitim Sistemleri Üzerine Özet Belgeler, 2008. http://www.megep. meb.gov.tr/ megep/genel/moduler/ulkeler/France%20(TR).doc adresinden 15/03/2008 tarihinde alındı.
  • Başaran, İ. E. (2000). Eğitim Yönetimi. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Bilir, M. (1991). Türk Eğitim Sisteminde Teftiş Alt Sisteminin Yapı ve İşleyişi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bursalıoğlu, Z. (2002). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2005). Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: Tekağaç Basım Yayım, Dağıtım Ltd. Sti.
  • Education in Iran. (2008). http://www.salamiran.org/Embassy/Embassy/Student Advisory/ Iran_education/Iran_Education _system_all.PDF adresinden 17/04/2008 tarihinde alındı.
  • Education Act. (1992). http://www.opsi.gov.uk/acts/acts1996/ukpga_19960056_en_1 adresinden 18/03/2008 tarihinde alındı.
  • Erginer, A. (2007). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eurydice-Evaluation of Schools Providing Compulsory Education in Europe. (2000). http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/PubContents?pubid=021EN&countr y=null adresinden 26/04/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-Evaluation of Schools Providing Compulsory Education in Europe. (2001). http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/PubContents?pubid=021EN&countr y=null adresinden 26/04/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice- Structures of Education, Vocational Training, and Adult Education Systems in Education. (2003). http://www.eurydice.org/ressources/Eurydice/pdf/041DN/041_DE_ EN.pdf adresinden 27%05/ 2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-Evaluation of Schools Providing Compulsory Education. (2004). http://www.eurydice. org/ressources/eurydice/pdf/0_integral/042EN.pdf adresinden 23/03/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-Main Approaches to Internal and External Evaluation. (2004). http://www.eurydice. org/ressources/Eurydice/pdf/042EN/010_TOF_042EN.pdf adresinden 21/04/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-National Summary Sheets on Education Systems in Europe and Ongoing Reforms. (2007).http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/PubContents?pubid=047EN& country=null adresinden 25/04/3008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-Evaluation of Educational Institutions and the Education System. (2007). http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/EuryPage?country=UN&lang=EN&f ragment=476 adresinden 23/04/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice-The Education System in France. (2007). http://www.eurydice. org/ressources/ eurydice/pdf/commonpressdos/PR05 adresinden 22/03/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice ve Cedefop. (1995). Structures of the Educational and Initial Training Systems in the European Union. (1995) http://eric.ed.gov/ERICWebPortal/custom/portlets/recordDetails/ detailmini.jsp?_nfpb=true&_&ERICExtSearch_SearchValue_0=ED398432&ERICExtSea rch_SearchType_0=no&accno=ED398432 adresinden 22/03/2008 tarihinde alındı.
  • Eurydice ve Cedefop. (1999). Structures of Education, Initial Training and Adult Education in Europe, France 1999. http://www.see-educoop.net/education_in/pdf/france-en-misc- t05.htm adresinden 23/03/2008 tarihinde alındı.
  • Framework for the inspection of schools in England from September. (2005). http://www. ofsted.gov.uk/portal/site/Internet/menuitem.eace3f09a603f6d9c3172a8a08c08a0c/?vgnext oid=768912bae0ac7110VgnVCM1000003507640aRCRD tarihinde alındı. adresinden 25/03/2008
  • Güvenç, B., Otkan, P., Belek, T., Akarsu, F., Tözeren, S. ve Özden, M. A. (1990). Japon Eğitimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: 1185
  • Harris, B. M. (1964). Supervisory Behavior in Education. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • Handbook- An Introduction to the Whole-school Evaluation. (2001). http://www.education.gov. za/Documents/policies/handbook_wholeschool.pdf adresinden 24/04/2008 tarihinde alındı.
  • İran Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). http://www.medu.ir adresinden 25/05/2008 tarihinde alındı).
  • Karahanoğulları, O. (2004). http://politics.ankara.edu.tr/~karahan/makaleler/kars-frans- tarihinde alındı.
  • Kasapçopur, A. (2007). Avrupa Birliği Ülkeleri’nde Eğitim Denetimi. http://tkb.meb. gov.tr/yayinlar/AB%20egitim.pdf adresinden 15/03/2007 tarihinde alındı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. (27/08/2003). http://mevzuat.meb. gov.tr/html/225_0.html adresinden 27/03/2008 tarihinde alındı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müfettişleri Başkanlıkları Rehberlik ve Teftiş Yönergesi (Şubat 2001/ 2521). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/54.html adresinden 23/08/2008 tarihinde alındı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müfettişleri Başkanlıkları Yönetmeliği (13/08/1999). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/55.html adresinden 23/03/2008 tarihinde alındı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu Yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/108.html adresinden 09/03/2008 tarihinde alındı.
  • Ministry of Education and Research. (2008). http://www.dep.no/ufd/engelskvvv adresinden 15/04/2008 tarihinde alındı.
  • Muta, H. (2000). Deregulation and Decentralization of Education in Japan. Journal of Educational Administration, 38, 455-467.
  • MEXT. (2008). The Establishment of Open Schools - To Achieve Accountability.http: //www.mext.go.jp/b_menu/hakusho/html/hpac200201/hpac200201_2_032.html - 17k - adresinde16/04/2008 tarihinde alındı.
  • OECD. (1998). Reviews of National Policies for Education. Russian Federation. Paris: OECD Publications.
  • Özen, R., Akkutay, Ü., Cafoğlu, Z., Çeliköz, N. ve Erişen, Y. (1996). Japon Eğitim Sistemi. İstanbul: Avni Akyol Kültür ve Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Paige, Esposito ve Garcia. (2003). Education in the United States: A Brief Overview. http://www.ed.gov/international/edus adresinden 10/04/2008 tarihinde alındı.
  • St John-Brooks, C. (1995). Schools Under Scrutiny. France: OECD Publications.
  • Sullivan, S. Glanz, J. (2000). Supervision That Improves Teaching. California: Corwin Press.
  • Taymaz, H. (2005). Eğitim Sisteminde Teftiş. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • The Education System in the Federal Republic of Germany, 2005. http://www.kmk.org/ dossier/dossier_en_ebook.pdf adresinden 090/04/2008 tarihinde alındı.
  • The National Policy on Whole-School Evaluation. (2001). http://www.education.gov.za/ Documents/policies/policies.asp adresinden 25/04/2008 tarihinde alındı.
  • Turan, K. (2005). Avrupa Birliği’ne Giriş Sürecinde Türk-Alman Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 167. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/ 167/index3-turan.htm adresinden 07/08/2008 tarihinde alındı.
  • Türkoğlu, A. (1983). Fransa, İsveç ve Romanya Eğitim Sistemleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları. No: 121.
  • UNESCO. (2008a). Russian Federation. http://nt5.scbbs.com/cgi- bin/om_isapi.dll?clientID= 104448499&depth=3&infobase=iwde.nfo&record={7D958DF5}&softpage=PL_frame adresinden 20/04/2008 tarihinde alındı.
  • UNESCO.(2008b). South Africa. http://nt5.scbbs.com/cgibin/om_ isapi.dll?clientID= 208882069 &depth=3&infobase=iwde.nfo&record={7D958581}&softpage=PL_frame.
  • U.S. Department of Education (2008). http://www.ed.gov/index.jhtml adresinden 11/04/2008 tarihinde alındı.
  • Wieczorek, C.C. (2008). Comparative Analysis of Educational Systems of American and Japanese Schools: Views and Visions. ERIC.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nihan Demirkasımoglu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2011
Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirkasımoglu, N. (2011). Türk Eğitim Sistemi’nde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri ile Karşılaştırılması. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 23-48. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.262
AMA Demirkasımoglu N. Türk Eğitim Sistemi’nde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri ile Karşılaştırılması. ASBİ. Ekim 2011;11(2):23-48. doi:10.11616/AbantSbe.262
Chicago Demirkasımoglu, Nihan. “Türk Eğitim Sistemi’nde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri Ile Karşılaştırılması”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, sy. 2 (Ekim 2011): 23-48. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.262.
EndNote Demirkasımoglu N (01 Ekim 2011) Türk Eğitim Sistemi’nde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri ile Karşılaştırılması. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 2 23–48.
IEEE N. Demirkasımoglu, “Türk Eğitim Sistemi’nde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri ile Karşılaştırılması”, ASBİ, c. 11, sy. 2, ss. 23–48, 2011, doi: 10.11616/AbantSbe.262.
ISNAD Demirkasımoglu, Nihan. “Türk Eğitim Sistemi’nde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri Ile Karşılaştırılması”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11/2 (Ekim 2011), 23-48. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.262.
JAMA Demirkasımoglu N. Türk Eğitim Sistemi’nde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri ile Karşılaştırılması. ASBİ. 2011;11:23–48.
MLA Demirkasımoglu, Nihan. “Türk Eğitim Sistemi’nde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri Ile Karşılaştırılması”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 11, sy. 2, 2011, ss. 23-48, doi:10.11616/AbantSbe.262.
Vancouver Demirkasımoglu N. Türk Eğitim Sistemi’nde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri ile Karşılaştırılması. ASBİ. 2011;11(2):23-48.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr