The purpose of this article is to instruct teacher and counselor, who have important role in implementing inclusion successfully, about employing social skills training in inclusion classrooms. The study focuses on identifying individual’s current level of social functioning, selecting and implementing the intervention program according to type of social skills deficits, assessing and modifying the intervention. Moreover, in this study some strategies which are used in inclusive classrooms for promoting social interactions for disabled and non-disabled students are expressed
Bu makalenin amacı, kaynastırmanın basarıyla uygulanmasında önemli rollere sahip olan sınıf ögretmenlerine ve rehber ögretmenlere, kaynastırmanın uygulandıgı genel egitim sınıflarında sosyal beceri ögretiminin nasıl yapılacagı konusunda bilgi vermektir. Makalede, ögrencilerin sosyal islevlerindeki hali hazırdaki düzeyinin belirlenmesi, yetersizligin türüne uygun sosyal beceri programının seçilmesi, ögretilmesi ve uygulanan ögretim programının degerlendirilmesi üzerinde durulmustur. Makalede ayrıca genel egitim sınıflarında engelli olan ve olmayan ögrencilerin sosyal etkilesimlerinin desteklenmesinde kullanılabilecek yöntemlere ve bazı stratejilere yer verilmistir.
Sosyal beceri sosyal beceri ögretimi sosyal becerilerin degerlendirilmesi kaynastırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2008 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr