BibTex RIS Kaynak Göster

Kelime İletişim Test Yöntemi İle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması

Yıl 2003, Cilt: 5 Sayı: 2, 75 - 85, 01.12.2003

Öz

Bu çalışma lise 1. sınıf öğrencilerinin biyoloji I konularından canlıların temel bileşenleri ile ilgili bilişsel yapısını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, Kelime İletişim Testi (KİT) kullanılarak Balıkesir Merkez Kız Teknik-Anadolu Kız Meslek ve Kız Meslek Lisesinde 60 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilere ders anlatımı öncesi ve sonrası Ön testSon test KİT uygulanmış, öğrencilerin seçilen anahtar kavramlara verdikleri cevaplardan hazırlanan frekans tablosu kullanılarak bir kavram haritası çizilmiştir. Araştırma sonuçları öğrencilerin ön bilgilerinin konu ile çok yakın ilgisi olmayan geniş bir alana yayıldığını, son testlerde ön testlere göre daha bilimsel ve daha fazla cevaplar ürettiklerini göstermiştir. Kavram haritaları öğrencilerin kavramlar arasındaki ilişkiyi tam bir network biçiminde algılamadıklarını göstermiştir. Araştırma sonuçlarının biyoloji eğitimi açısından önemi ve kelime iletişim testlerinin eğitimsel bir araç olarak nasıl kullanılabileceği irdelenmiştir

Yıl 2003, Cilt: 5 Sayı: 2, 75 - 85, 01.12.2003

Öz

This study aimed to diagnose the cognitive structure of high school pupils at level 1 regarding the topic “the basic components of living things” in biology. The study was done at Balıkesir Central Girl Technical High School, Anatolian Girl Vocational High School and Girl Vocational High School by using word association test (WAT). Sixty pupils participated in the study. They were given a WAT before instruction (i.e. pre-test) and after the instruction (i.e. post-test). A concept map was drawn on the basis of the frequency table that was prepared by using the pupils’ responses to the selected key concepts. The results showed that the pupils’ prior knowledge widened to the large area that was not related to the topic and, they produced more responses in the post-test than the pre-test. The concept map showed that the pupils were not able to see the relationship between the ideas as a network. The importance of the research results in terms of biology and using WAT as an educational tool were criticised

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22DR98AM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Bahar Bu kişi benim

N. Sibel Özatlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2003
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bahar, M., & Özatlı, N. S. (2003). Kelime İletişim Test Yöntemi İle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 75-85.
AMA Bahar M, Özatlı NS. Kelime İletişim Test Yöntemi İle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. Aralık 2003;5(2):75-85.
Chicago Bahar, Mehmet, ve N. Sibel Özatlı. “Kelime İletişim Test Yöntemi İle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2003): 75-85.
EndNote Bahar M, Özatlı NS (01 Aralık 2003) Kelime İletişim Test Yöntemi İle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5 2 75–85.
IEEE M. Bahar ve N. S. Özatlı, “Kelime İletişim Test Yöntemi İle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması”, BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 75–85, 2003.
ISNAD Bahar, Mehmet - Özatlı, N. Sibel. “Kelime İletişim Test Yöntemi İle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5/2 (Aralık 2003), 75-85.
JAMA Bahar M, Özatlı NS. Kelime İletişim Test Yöntemi İle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2003;5:75–85.
MLA Bahar, Mehmet ve N. Sibel Özatlı. “Kelime İletişim Test Yöntemi İle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 5, sy. 2, 2003, ss. 75-85.
Vancouver Bahar M, Özatlı NS. Kelime İletişim Test Yöntemi İle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2003;5(2):75-8.