Bu çalışmanın amacı öğrencilerin 7.sınıf matematik öğretim programında (2005) zor olarak algıladıkları konuları tespit etmek, bu konuların zor olarak algılamasının nedenlerini ortaya koymak ve son olarak da bu konulardaki zorlukların giderilmesine yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma nicel ve nitel yöntemlerin kullanıldığı iki bölümden oluşmaktadır. Çalışma 2013-2014 bahar yarıyılında Balıkesir Merkez'deki dört farklı ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 502 sekizinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin zor olarak algıladıkları 7. sınıf konularını belirlemek amacıyla “7.sınıf Matematik Dersi Konuları Zorluk Belirleme Anketi” 8.sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmanın nicel verilerini desteklemek ve öğrencilerin konuları zor olarak algılamasının nedenlerini belirlemek amacıyla öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler anketin uygulandığı öğrenciler arasından rastgele seçilen 30 öğrenciye uygulanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. 2005 yedinci sınıf matematik öğretim programında zor olarak algılanan konular belirlendikten sonra yenilenen 2013 yedinci sınıf matematik öğretim programı bu doğrultuda değerlendirilmiştir. Öğrencilerin bu konuları zor olarak algılamalarına ise konuların soyut olması, konu sayısının fazla olması, bazı konuların öğrenci seviyesinin üstünde olması, konuları pekiştirecek yeterli zamanın olmaması, öğretmen faktörü, ön bilgi eksikliği ve derslerde kullanılan öğretim yöntemlerinin neden olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları literatürdeki benzer çalışmalarla karşılaştırılarak, zorlukların giderilmesine yönelik çözüm önerileri geliştirilmiştir.
Yedinci sınıf matematik öğretim programı zorluk indeksi zor algılanan konular
The aim of this study is to identify topics perceived as difficult in seventh grade mathematics teaching program (2005), to put down the reasons why these topics are perceived as difficult and finally to present suggestions to overcome these difficulties. This study is composed of two parts in which quantitative and qualitative methods are used, respectively. The research was carried out in 2013-2014 spring semester, four different secondary school in province of Balikesir with 502 eighth grade students. "Seventh grade mathematics lesson topics difficulty identifying survey", which was prepared in order to determine the topics perceived as difficult, was applied to eighth grade students. Semi-structured interviews were conducted with students to support the quantitative data of the research and in order to determine the reasons why these topics are perceived as difficult by students. These interviews were conducted on randomly selected 30 students among the students to whom the questionnaire was applied. The data obtained from the interviews were analyzed using content analysis method. After determining the topics perceived as difficult in seventh grade mathematics teaching program (2005), the seventh grade mathematics teaching program (2013) is evaluated in this direction. The reason for this student perception was related to factors such as, be abstract of topics, having a greater number of topics, being some topics over the student's level, lack of sufficient time to consolidate topics, factor related to teacher, the lack of prior knowledge and teaching methods used in the lessons. Solution suggestions have been developed to overcome the difficulties by comparing the results of this study with similar studies in the literature.
Seventh grade mathematics teaching program difficulty index topics perceived as difficult
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 |