Bilim şenliğine katılan öğrencilerin bilimsel tutumlarındaki değişimin değerlendirilmesi
Yıl 2022,
Cilt: 24 Sayı: 2, 645 - 671, 08.07.2022
Hayret Başaran
,
Ozlem Karakoc-topal
Öz
Bilim Şenlikleri çeşitli bilimsel konularda toplumun farkındalığını arttıran ve bilimi popüler hale getirmeyi amaçlayan organizasyonlardır. Bilim şenliklerinin katılımcılar üzerindeki etkilerini incelemek oldukça önemlidir. Bu nedenle TÜBİTAK 4007 Bilim şenliği destekleme programı tarafından desteklenen bir bilim şenliğinin öğrencilerin bilimsel tutumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Proje süresince dört etkinliğe katılan ortaokul ve lise öğrencileri çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak bilimsel tutum ölçeği kullanılmıştır. Toplam tutum puanları farklı değişkenler ile katılımcıların popüler bilim yayınlarını takip edip etmedikleri, deney videosu izleyip izlemedikleri ve bir bilim kampı ya da bilimsel araştırma projesine katılıp katılmadıklarına göre değerlendirilmiştir. Bulgular sınıf düzeyi haricindeki tüm değişkenlerde öntest ve sontest puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Bunun yanında popüler bilim kitabı okumayan, deneysel videolar izlemeyen ya da bilim kampı/bilimsel araştırma projesi yarışması gibi bilimsel aktivitelere katılmayan öğrencilerin tutum puanlarında daha büyük değişimler meydana gelmiştir. Bundan sonra düzenlenecek olan bilim şenliklerindeki etkinliklerin etkileri karma yöntem araştırmaları kullanılarak araştırılabilir. Ayrıca katılımcıların merak düzeylerindeki değişimin incelenmesi ve şenliklerin uzun vadeli sonuçlarının araştırılması bu organizasyonların kalitelerinin arttırılmasında etkili olabilir.
Destekleyen Kurum
Tübitak Bilim ve Toplum Daire başkanlığı
Teşekkür
Projemizde emeği geçen tüm atölye lideri ve personelimize teşekkür ederiz.
Kaynakça
- Bransford, J. D., Brown, A. L. and Cocking, R. R., How people learn, National Academies Press, Washington, D.C., (2000).
- Ting, K. L., and Siew, N. M., Effects of outdoor school ground lessons on students’ science process skills and scientific curiosity, Journal of Education and Learning, 3, 4, 96-107, (2014).
- Ford, P. Outdoor education: Definition and philosophy, Washington DC, (1986).
- Okur-Berberoğlu, E. and Uygun, S., Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişiminin incelenmesi, Mersin University Journal of the Faculty of Education, 9, 2, 32–42, (2013).
- Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ., and Öztürk, N., Preparation of out-of-school learning environment based on science, technology, engineering, and mathematics education and investigating its effects, Science Education International, 30, 2, 138–148, (2019).
- Cheeseman, A. ve Wright, T., Examining environmental learning experiences at an earth education summer camp, Environmental Education Research, 25, 3, 375–387, (2019).
- Grolnick, W. S., Farkas, M. S., Sohmer, R., Michaels, S., and Valsiner, J. Facilitating motivation in young adolescents: Effects of an after-school program, Journal of Applied Developmental Psychology, 28, 4, 332–344, (2007).
- Uitto, A., Juuti, K., Lavonen, J. and Meisalo, V., Students’ interest in biology and their out-of-school experiences, Journal of Biological Education, 40, 3, 124–129, (2006).
- DeWitt, J. and Storksdieck, M., A short review of school field trips: Key findings from the past and implications for the future, Visitor Studies, 11, 2, 181–197, (2008).
- Bultitude, K., McDonald, D., and Custead, S., The Rise and Rise of Science Festivals: An international review of organized events to celebrate science, International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, 1, 2, 165–188, (2011).
- Pennisi L. and Lackey, N. Q., A multiyear evaluation of the nature palooza science festival, Journal of Extension, 56, 7, 1–7, (2018).
- Rose, K. M., Korzekwa, K., Brossard, D., Scheufele, D. A. and Heisler, L. Engaging the public at a science festival: Findings from a panel on human gene editing, Science Communication, 39, 2, 250–277, (2017).
- TUBITAK, TUBİTAK ulusal destek programları [TUBITAK national support programs], https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/4007/icerik-program-hakkinda (12.10. 2021).
- Başar, M., Doğan, C., Şener, N. and Doğan, Z. G., Bilim şenliği Etkinliklerinin Öğrenci veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi, Usak University Journal of Social Sciences, 11, 132–147, (2018).
- Gülgün, C., Yilmaz, A., Avan, Ç., Akyol-Ertuğrul, B. and Doğanay, K. Determination of the views of primary, secondary school students’ and workshops leaders’ for the science fairs supported by TUBITAK (4007), Journal Of STEAM Education, 2, 1, 52–67, (2019).
- Karataş, F. Ö. , Cengiz, C. and Arslan, Z., Fun way of learning: Effectiveness of science and technology festival, Journal of Research in Informal Environments, 5, 1, 95–119, (2020).
- Zengin, M. , Opinions on the use of robotic systems in the interdisciplinary education and training of primary, secondary and high school students, Journal of Gifted Education Research, 4, 2, 48–70, (2016).
- Keçeci, G. , The aims and learning attainments of secondary and high school students attending science festivals: A case study, Educational Research and Reviews, 12, 23, 1146–1153, (2017).
- Tezcan, S. and Gülperçin, N., İzmir’de bilim fuarı ve eğitim bilim şenliği katılımcılarının böceklere bakışı [The outlook of the participants joining the science fair and education and science Festival in Izmir, Turkey on insects], Turk Entomoloji Dergisi, 32, 2, 103–113, (2008).
- Şahin, Ş., Bilim şenliklerinin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarına olan etkisi, Uşak Üniversitesi Dergisi, 5, 1, 89–103, (2012).
- Amintarti, S., Ajizah, A. Utami, N. H., The Identification of Scientific Attitude on Biology Education Department in Plant Botany I, 1st International Conference on Creativity, Innovation, Technology in Education (IC-CITE 2018), Atlantis press, Banjarmasin-Indonesia, (2018).
- Özarslan, M., Biyoloji Proje Çalışmalarının Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Bilimsel Tutumlarına Etkisi, Erciyes Journal Of Educatıon, 2, 2, 75-93, (2018).
- Maison, M., Haryanto, H., Ernawati, M. D. W., Ningsih, Y., Jannah, N., Puspitasari, T. O., Putra, D. S., Comparison of student attitudes towards natural sciences, International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE), 9, 1, 54-61, (2020).
- Salman, A. Devlet ve özel okullardaki 6. Sınıf öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutum, motivasyon ve bilimsel süreç becerilerinin karşılaştırılması ve öğretmenlerin Programa ilişkin görüşleri ‘Ağrı ili örneği’, yüksek lisans tezi, Ağrı İbrahim Çeçen üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı, (2019).
- Prachagool, V., Scientific Attitude of Young Children through Literature and Project-Based Learning Organization, Journal of Educational Issues, 7, 2, 217-226, (2021).
- Fitriani, A., Zubaidah, S., Susilo, H., Al Muhdhar, M. H. I., PBLPOE: A Learning Model to Enhance Students’ Critical Thinking Skills and Scientific Attitudes, International Journal of Instruction, 13, 2, 89-106, (2020).
- Koç, A., Büyük, U., Effect of Robotics Technology in Science Education on Scientific Creativity and Attitude Development, Journal of Turkish Science Education, 18, 1, 54-72, (2021).
- Rohaeti, E., Prodjosantoso, A. K., ve Irwanto, Research-oriented collaborative inquiry learning model: Improving students’ scientific attitudes in general chemistry, Journal of Baltic Science Education, 19, 1, 108-120, (2020).
- Wildan, W., Hakim, A., Siahaan, J., ve Anwar, Y. A. S., A Stepwise Inquiry Approach to Improving Communication Skills and Scientific Attitudes on a Biochemistry Course, International Journal of Instruction, 12, 4, 407-422, (2019).
- Sandika, B., Fitrihidajati, H., Improving creative thinking skills and scientific attitude through inquiry-based learning in basic biology lecture toward students of biology education, Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia, 4, 1, 23-28, (2018).
- Doğan, S., Do Tubitak-4006 Science Fairs Achieve Its Objectives? The Viewpoints of School Administrators And Teachers, International Journal of Progressive Education, 16, 2, 26-41, (2020).
- Okuyucu, M. A., 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri, International Journal of Social Sciences and Education Research, 5, 2, 202-218, (2019).
- Özdemir, B. B., Babaoğlan, B., Tübitak 4006 bilim fuarlarının 6. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarıyla ilişkisi, İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4, 1, 22-36, (2019).
- Kucuk, A., Experiences of Turkish Middle School Science Teachers’ First Science Fair Projects Coordination, Education Quarterly Reviews, 4, Special Issue 1, (2021).
- Ural Keleş, P., Soyuçok, H., Tübitak 4006 bilim fuarlarına fen projeleriyle katılan öğrencilerin velilerinin bilim fuarları hakkındaki görüşleri, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 31, 128-148, (2021).
- Torun, E. , Akpınar, M., Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin TÜBİTAK 4006 Proje Deneyimlerinden Yansımalar: Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 2, 717-741, (2021).
- Yener, D., Balcı, E., TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarlarının Öğretmenler ve Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesi: Polatlı Örneği, Turkish Studies-Educational Sciences, 15, 2, 1523-1540, (2020).
- Kural, N., Nakiboğlu, C., Examination of Experienced Chemistry Teachers' Views on TÜBĠTAK 4006 Science Fairs Programs, Journal of Turkish Chemical Society Section C: Chemistry Education (JOTCSC), 5, 1, 71-94, (2020).
- Gökçe, Z., Güneri, E., Evaluation of Science Projects in TÜBİTAK 4006 Science Fairs : The Case of Kayseri Province, MM-International Journal of Educational Sciences, 5, 2, 90-114, (2021).
- Yıldırım, H. İ., Bilim fuarında projeyle yer alan öğrencilerin ve danışman öğretmenlerin bilim fuarına ilişkin görüşleri, e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7, 28-51, (2020).
- Acisli Celik, S., Ergin, I., Opinions of middle school students on the concept of science and the use of robotic systems, International Journal of Technology in Education (IJTE), 5, 1, 154-170, (2022).
- Leblebicioglu, G., Cetin, P., Dogan, E. E., Metin Peten, D., Capkinoglu, E., How do science camps affect middle grade students’ image of scientists?, Research in Science & Technological Education, 39, 3, 285-305, (2021).
- Yazıcı, H., Kıvrak, E., Koca, N., Koca, M. K., Gökdemir, A., Ekiz, E., Ekoloji Temelli Bir Doğa Eğitimi Programının Yararları: Katılımcıların Deneyimleri Üzerinden Bir Değerlendirme, Eğitim ve Bilim, 46, 208, 125-155, (2021).
- Kahyaoğlu, M., Karakaya-Bilen, E., Saraçoğlu, M., Impact of ecology-based nature education on the behavıor of secondary school students, European Journal of Education Sciences, 8, 4, 364-382, (2021).
- Okyay, Ö., Güneş Demir, Z., Sayın, A., Özdemir K., The Effect of Ecological Literacy Training on Ecological Awareness and Environmental Motivations of Pre-School Teachers, Başkent University, Journal of Education, 8, 1, 129-146, (2021).
- Uğraş, S., Sipahi, N., Dursun, H., Keçeli, F., Eriş Hasırcı, H.M., Fidan, A., Etkinlik temelli bir öğretim modeli: Mikrodünyaya yolculuk-3 projesi, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10, 17, 31-44, (2021).
- Koseoglu, P., Mercan, G., Gokbulut, O. O., Pehlivanoglu, E., STRCT-Inquiry-Based science schools in nature: effect on environmental awareness on preschool teachers and children, Kastamonu Education Journal, 29, 3, 654-669, (2021).
- Bilir, V., Karaçam, S., Danişman, Ş., Lise öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları ve kimya bilgilerini günlük yaşam ile ilişkilendirme dereceleri üzerine “bilimden doğaya, doğadan bilime: problemlere çözümler” projesinin etkisi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 2, 520-533, (2021).
- Sınacı Özfındık F., Hovardaoğlu O., Çalışır Hovardaoğlu S., TÜBİTAK 4004 programı desteğiyle engelli üniversite öğrencilerine kapsayıcı- engelsiz kampüs tasarımı eğitimi projesinin değerlendirilmesi, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10, 1, 24-35, (2020).
- Bakar, F., Avan, Ç., Aydınlı, B., Şeker, F., Turgut, B., Effects of Nature Education on Environmental Knowledge and Attitude as an out of School Learning Environment, Academia Journal of Nature and Human Sciences, 7, 1, 1-18, (2021).
- Akkanat, Ç., Evaluation of Merzifon Science Festival held within the scope of TUBITAK 4007 science festivals support program according to different age groups, Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2, 2, 102–122, (2020).
- Başar, M., Gürkan, H., Avcı, A., Sökmen Bedel, N., Aktaş, A., Gündüz, M., Soylu, A., Özel/minik mucitler 4007 TÜBİTAK bilim şenliği programının öğrenci görüşlerine göre incelenmesi, Araştırma ve Deneyim Dergisi (ADEDER), 6, 2, 122-138, (2021).
- Bozdemir, V. A., Kilci, A. K., Özdayı, N., Bilim Şenlikleri Kapsamında Spor ve Teknoloji İlişkisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi, International Journal of Sports, Exercise, and Training Sciences, 7, 2, 40-50, (2021).
- Yılmaz İnce, E., Kabul, A. & Diler, İ., The effect of science festival on participants' attitudes towards science, Journal of STEAM Education, 5, 1, 88-99, (2022).
- Seçim, E. S., Durmuşoğlu, M. C., Çiftçioğlu, M., Investigating Pre-School Children's Perspectives of Robots through Their Robot Drawings, International Journal of Computer Science Education in Schools, 4, 4, (2021).
- Park, H., Kim, Y. and Jeong, S., The effect of a science festival for special education students on communicating science, Asia-Pacific Science Education, 5, 1, (2019).
- Canbazoğlu Bilici, S. , Örnekleme yöntemleri, in Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O., Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, 71, Ankara, (2019).
- M. Gall, J. Gall, and W. Borg, Educational research an introduction, 7th ed., Pearson Education, United States of America, (2003).
- Gephart, W. J., Antonoplos, D. P., The Effects of Expectancy and Other Research-Biasing Factors, The Phi Delta Kappan, 50, 10, 579-583, (1969).
- Kocakaya, Serhat, An educational dilemma: Are educational experiments working?, Educational Research and Reviews, 6, 1, 110-123, (2011).
- Moore, R. W. and Foy, R. L. H., The scientific attitude inventory: A revision (SAI II), Journal of Research in Science Teaching, 34, 327–336, (1997).
- Demirbaş, M. ve Yağbasan, R., Fen bilgisi öğretiminde bilimsel tutumların işlevsel önemi ve bilimsel tutum ölçeğinin Türkçeye uyarlanma çalışması, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 2, 271–299, (2006).
- Pallant, J., SPSS survival manual, 4th ed., Allen & Unwin, Sydney, (2011).
- Goodboy, A. K. and Martin, M. M., Omega over alpha for reliability estimation of unidimensional communication measures, Annals of the International Communication Association, 44, 4, 422-439, (2020).
- http://afhayes.com/spss-sas-and-r-macros-and-code.html.
- Can, A., SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi, 3. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, (2014).
- Demirbaş, M. ve Yagbasan, R., The effect of the 2005 science and technology curriculum on elementary students’ development of scientific attitudes, International Online Journal of Educational Sciences, 3, 1, 321–342, (2011).
- Uzun, S., İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve fen bilimine yönelik tutumlarının incelenmesi [Examination of primary school 5th grade students’ views on scientific knowledge and their attitudes towards science], Yüksek lisans tezi, Rize Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize, (2011).
- Kennedy, E. B. , Jensen, E. A. ve Verbeke, M., Preaching to the scientifically converted: evaluating inclusivity in science festival audiences, International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, 8, 1, 14–21, (2018).
- Evia, J. R. ve Peterman, K., Understanding engagement with science festivals: Who are the engaged?, Visitor Studies, 23, 1, 66–81, (2020).
- Durmaz,H. Dinçer, E. O. Ve Osmanoğlu, A., Bilim şenliğinin öğretmen adaylarının fen öğretimine ve öğrencilerin fene yönelik tutumlarına etkisi, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 2, 364–378, (2017).
- Tuttle, N., Mentzer, G. A., Strickler, L., Bloomquist, D., Hapgood, S., Molitor, S., Kaderavek, J. Czerniak, C. M., Exploring how families do science together: adult-child ınteractions at community science events, School Science and Mathematics, 117, 5, 175–182, (2017).
Evaluation of the change in the scientific attitudes of the students participating in the science festival
Yıl 2022,
Cilt: 24 Sayı: 2, 645 - 671, 08.07.2022
Hayret Başaran
,
Ozlem Karakoc-topal
Öz
Science festivals are organizations that aim to raise public awareness on various scientific issues and popularize science. Science Festivals' effects on participants have vital importance. Accordingly, the impact of a science festival supported by the TÜBİTAK 4007 Science Festivals Support program on students' scientific attitudes is discussed. The working group consists of middle and high school students participating in four activities. The data collection tool was the scientific attitude scale. Total attitude scores were compared according to total scientific attitude scores, gender, class level, and whether the participants followed popular science publications and participated in a science camp or scientific research project competition. Results showed a significant difference between the pre-test and post-test scores except for the grade level. Besides, students who did not read popular science books, watched experimental videos, or participated in scientific activities such as a science camp/research project competition experienced a more significant change in their attitude scores. The effects of the activities in the science festivals be organized after that can be determined with mixed-method research. Also, addressing the changes in the curiosity levels of the participants, and examining the long-term effects of the festivals can be effective in increasing these organizations' quality.
Kaynakça
- Bransford, J. D., Brown, A. L. and Cocking, R. R., How people learn, National Academies Press, Washington, D.C., (2000).
- Ting, K. L., and Siew, N. M., Effects of outdoor school ground lessons on students’ science process skills and scientific curiosity, Journal of Education and Learning, 3, 4, 96-107, (2014).
- Ford, P. Outdoor education: Definition and philosophy, Washington DC, (1986).
- Okur-Berberoğlu, E. and Uygun, S., Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişiminin incelenmesi, Mersin University Journal of the Faculty of Education, 9, 2, 32–42, (2013).
- Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ., and Öztürk, N., Preparation of out-of-school learning environment based on science, technology, engineering, and mathematics education and investigating its effects, Science Education International, 30, 2, 138–148, (2019).
- Cheeseman, A. ve Wright, T., Examining environmental learning experiences at an earth education summer camp, Environmental Education Research, 25, 3, 375–387, (2019).
- Grolnick, W. S., Farkas, M. S., Sohmer, R., Michaels, S., and Valsiner, J. Facilitating motivation in young adolescents: Effects of an after-school program, Journal of Applied Developmental Psychology, 28, 4, 332–344, (2007).
- Uitto, A., Juuti, K., Lavonen, J. and Meisalo, V., Students’ interest in biology and their out-of-school experiences, Journal of Biological Education, 40, 3, 124–129, (2006).
- DeWitt, J. and Storksdieck, M., A short review of school field trips: Key findings from the past and implications for the future, Visitor Studies, 11, 2, 181–197, (2008).
- Bultitude, K., McDonald, D., and Custead, S., The Rise and Rise of Science Festivals: An international review of organized events to celebrate science, International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, 1, 2, 165–188, (2011).
- Pennisi L. and Lackey, N. Q., A multiyear evaluation of the nature palooza science festival, Journal of Extension, 56, 7, 1–7, (2018).
- Rose, K. M., Korzekwa, K., Brossard, D., Scheufele, D. A. and Heisler, L. Engaging the public at a science festival: Findings from a panel on human gene editing, Science Communication, 39, 2, 250–277, (2017).
- TUBITAK, TUBİTAK ulusal destek programları [TUBITAK national support programs], https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/4007/icerik-program-hakkinda (12.10. 2021).
- Başar, M., Doğan, C., Şener, N. and Doğan, Z. G., Bilim şenliği Etkinliklerinin Öğrenci veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi, Usak University Journal of Social Sciences, 11, 132–147, (2018).
- Gülgün, C., Yilmaz, A., Avan, Ç., Akyol-Ertuğrul, B. and Doğanay, K. Determination of the views of primary, secondary school students’ and workshops leaders’ for the science fairs supported by TUBITAK (4007), Journal Of STEAM Education, 2, 1, 52–67, (2019).
- Karataş, F. Ö. , Cengiz, C. and Arslan, Z., Fun way of learning: Effectiveness of science and technology festival, Journal of Research in Informal Environments, 5, 1, 95–119, (2020).
- Zengin, M. , Opinions on the use of robotic systems in the interdisciplinary education and training of primary, secondary and high school students, Journal of Gifted Education Research, 4, 2, 48–70, (2016).
- Keçeci, G. , The aims and learning attainments of secondary and high school students attending science festivals: A case study, Educational Research and Reviews, 12, 23, 1146–1153, (2017).
- Tezcan, S. and Gülperçin, N., İzmir’de bilim fuarı ve eğitim bilim şenliği katılımcılarının böceklere bakışı [The outlook of the participants joining the science fair and education and science Festival in Izmir, Turkey on insects], Turk Entomoloji Dergisi, 32, 2, 103–113, (2008).
- Şahin, Ş., Bilim şenliklerinin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarına olan etkisi, Uşak Üniversitesi Dergisi, 5, 1, 89–103, (2012).
- Amintarti, S., Ajizah, A. Utami, N. H., The Identification of Scientific Attitude on Biology Education Department in Plant Botany I, 1st International Conference on Creativity, Innovation, Technology in Education (IC-CITE 2018), Atlantis press, Banjarmasin-Indonesia, (2018).
- Özarslan, M., Biyoloji Proje Çalışmalarının Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Bilimsel Tutumlarına Etkisi, Erciyes Journal Of Educatıon, 2, 2, 75-93, (2018).
- Maison, M., Haryanto, H., Ernawati, M. D. W., Ningsih, Y., Jannah, N., Puspitasari, T. O., Putra, D. S., Comparison of student attitudes towards natural sciences, International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE), 9, 1, 54-61, (2020).
- Salman, A. Devlet ve özel okullardaki 6. Sınıf öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutum, motivasyon ve bilimsel süreç becerilerinin karşılaştırılması ve öğretmenlerin Programa ilişkin görüşleri ‘Ağrı ili örneği’, yüksek lisans tezi, Ağrı İbrahim Çeçen üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı, (2019).
- Prachagool, V., Scientific Attitude of Young Children through Literature and Project-Based Learning Organization, Journal of Educational Issues, 7, 2, 217-226, (2021).
- Fitriani, A., Zubaidah, S., Susilo, H., Al Muhdhar, M. H. I., PBLPOE: A Learning Model to Enhance Students’ Critical Thinking Skills and Scientific Attitudes, International Journal of Instruction, 13, 2, 89-106, (2020).
- Koç, A., Büyük, U., Effect of Robotics Technology in Science Education on Scientific Creativity and Attitude Development, Journal of Turkish Science Education, 18, 1, 54-72, (2021).
- Rohaeti, E., Prodjosantoso, A. K., ve Irwanto, Research-oriented collaborative inquiry learning model: Improving students’ scientific attitudes in general chemistry, Journal of Baltic Science Education, 19, 1, 108-120, (2020).
- Wildan, W., Hakim, A., Siahaan, J., ve Anwar, Y. A. S., A Stepwise Inquiry Approach to Improving Communication Skills and Scientific Attitudes on a Biochemistry Course, International Journal of Instruction, 12, 4, 407-422, (2019).
- Sandika, B., Fitrihidajati, H., Improving creative thinking skills and scientific attitude through inquiry-based learning in basic biology lecture toward students of biology education, Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia, 4, 1, 23-28, (2018).
- Doğan, S., Do Tubitak-4006 Science Fairs Achieve Its Objectives? The Viewpoints of School Administrators And Teachers, International Journal of Progressive Education, 16, 2, 26-41, (2020).
- Okuyucu, M. A., 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri, International Journal of Social Sciences and Education Research, 5, 2, 202-218, (2019).
- Özdemir, B. B., Babaoğlan, B., Tübitak 4006 bilim fuarlarının 6. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarıyla ilişkisi, İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4, 1, 22-36, (2019).
- Kucuk, A., Experiences of Turkish Middle School Science Teachers’ First Science Fair Projects Coordination, Education Quarterly Reviews, 4, Special Issue 1, (2021).
- Ural Keleş, P., Soyuçok, H., Tübitak 4006 bilim fuarlarına fen projeleriyle katılan öğrencilerin velilerinin bilim fuarları hakkındaki görüşleri, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 31, 128-148, (2021).
- Torun, E. , Akpınar, M., Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin TÜBİTAK 4006 Proje Deneyimlerinden Yansımalar: Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 2, 717-741, (2021).
- Yener, D., Balcı, E., TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarlarının Öğretmenler ve Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesi: Polatlı Örneği, Turkish Studies-Educational Sciences, 15, 2, 1523-1540, (2020).
- Kural, N., Nakiboğlu, C., Examination of Experienced Chemistry Teachers' Views on TÜBĠTAK 4006 Science Fairs Programs, Journal of Turkish Chemical Society Section C: Chemistry Education (JOTCSC), 5, 1, 71-94, (2020).
- Gökçe, Z., Güneri, E., Evaluation of Science Projects in TÜBİTAK 4006 Science Fairs : The Case of Kayseri Province, MM-International Journal of Educational Sciences, 5, 2, 90-114, (2021).
- Yıldırım, H. İ., Bilim fuarında projeyle yer alan öğrencilerin ve danışman öğretmenlerin bilim fuarına ilişkin görüşleri, e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7, 28-51, (2020).
- Acisli Celik, S., Ergin, I., Opinions of middle school students on the concept of science and the use of robotic systems, International Journal of Technology in Education (IJTE), 5, 1, 154-170, (2022).
- Leblebicioglu, G., Cetin, P., Dogan, E. E., Metin Peten, D., Capkinoglu, E., How do science camps affect middle grade students’ image of scientists?, Research in Science & Technological Education, 39, 3, 285-305, (2021).
- Yazıcı, H., Kıvrak, E., Koca, N., Koca, M. K., Gökdemir, A., Ekiz, E., Ekoloji Temelli Bir Doğa Eğitimi Programının Yararları: Katılımcıların Deneyimleri Üzerinden Bir Değerlendirme, Eğitim ve Bilim, 46, 208, 125-155, (2021).
- Kahyaoğlu, M., Karakaya-Bilen, E., Saraçoğlu, M., Impact of ecology-based nature education on the behavıor of secondary school students, European Journal of Education Sciences, 8, 4, 364-382, (2021).
- Okyay, Ö., Güneş Demir, Z., Sayın, A., Özdemir K., The Effect of Ecological Literacy Training on Ecological Awareness and Environmental Motivations of Pre-School Teachers, Başkent University, Journal of Education, 8, 1, 129-146, (2021).
- Uğraş, S., Sipahi, N., Dursun, H., Keçeli, F., Eriş Hasırcı, H.M., Fidan, A., Etkinlik temelli bir öğretim modeli: Mikrodünyaya yolculuk-3 projesi, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10, 17, 31-44, (2021).
- Koseoglu, P., Mercan, G., Gokbulut, O. O., Pehlivanoglu, E., STRCT-Inquiry-Based science schools in nature: effect on environmental awareness on preschool teachers and children, Kastamonu Education Journal, 29, 3, 654-669, (2021).
- Bilir, V., Karaçam, S., Danişman, Ş., Lise öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları ve kimya bilgilerini günlük yaşam ile ilişkilendirme dereceleri üzerine “bilimden doğaya, doğadan bilime: problemlere çözümler” projesinin etkisi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 2, 520-533, (2021).
- Sınacı Özfındık F., Hovardaoğlu O., Çalışır Hovardaoğlu S., TÜBİTAK 4004 programı desteğiyle engelli üniversite öğrencilerine kapsayıcı- engelsiz kampüs tasarımı eğitimi projesinin değerlendirilmesi, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10, 1, 24-35, (2020).
- Bakar, F., Avan, Ç., Aydınlı, B., Şeker, F., Turgut, B., Effects of Nature Education on Environmental Knowledge and Attitude as an out of School Learning Environment, Academia Journal of Nature and Human Sciences, 7, 1, 1-18, (2021).
- Akkanat, Ç., Evaluation of Merzifon Science Festival held within the scope of TUBITAK 4007 science festivals support program according to different age groups, Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2, 2, 102–122, (2020).
- Başar, M., Gürkan, H., Avcı, A., Sökmen Bedel, N., Aktaş, A., Gündüz, M., Soylu, A., Özel/minik mucitler 4007 TÜBİTAK bilim şenliği programının öğrenci görüşlerine göre incelenmesi, Araştırma ve Deneyim Dergisi (ADEDER), 6, 2, 122-138, (2021).
- Bozdemir, V. A., Kilci, A. K., Özdayı, N., Bilim Şenlikleri Kapsamında Spor ve Teknoloji İlişkisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi, International Journal of Sports, Exercise, and Training Sciences, 7, 2, 40-50, (2021).
- Yılmaz İnce, E., Kabul, A. & Diler, İ., The effect of science festival on participants' attitudes towards science, Journal of STEAM Education, 5, 1, 88-99, (2022).
- Seçim, E. S., Durmuşoğlu, M. C., Çiftçioğlu, M., Investigating Pre-School Children's Perspectives of Robots through Their Robot Drawings, International Journal of Computer Science Education in Schools, 4, 4, (2021).
- Park, H., Kim, Y. and Jeong, S., The effect of a science festival for special education students on communicating science, Asia-Pacific Science Education, 5, 1, (2019).
- Canbazoğlu Bilici, S. , Örnekleme yöntemleri, in Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O., Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, 71, Ankara, (2019).
- M. Gall, J. Gall, and W. Borg, Educational research an introduction, 7th ed., Pearson Education, United States of America, (2003).
- Gephart, W. J., Antonoplos, D. P., The Effects of Expectancy and Other Research-Biasing Factors, The Phi Delta Kappan, 50, 10, 579-583, (1969).
- Kocakaya, Serhat, An educational dilemma: Are educational experiments working?, Educational Research and Reviews, 6, 1, 110-123, (2011).
- Moore, R. W. and Foy, R. L. H., The scientific attitude inventory: A revision (SAI II), Journal of Research in Science Teaching, 34, 327–336, (1997).
- Demirbaş, M. ve Yağbasan, R., Fen bilgisi öğretiminde bilimsel tutumların işlevsel önemi ve bilimsel tutum ölçeğinin Türkçeye uyarlanma çalışması, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 2, 271–299, (2006).
- Pallant, J., SPSS survival manual, 4th ed., Allen & Unwin, Sydney, (2011).
- Goodboy, A. K. and Martin, M. M., Omega over alpha for reliability estimation of unidimensional communication measures, Annals of the International Communication Association, 44, 4, 422-439, (2020).
- http://afhayes.com/spss-sas-and-r-macros-and-code.html.
- Can, A., SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi, 3. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, (2014).
- Demirbaş, M. ve Yagbasan, R., The effect of the 2005 science and technology curriculum on elementary students’ development of scientific attitudes, International Online Journal of Educational Sciences, 3, 1, 321–342, (2011).
- Uzun, S., İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin ve fen bilimine yönelik tutumlarının incelenmesi [Examination of primary school 5th grade students’ views on scientific knowledge and their attitudes towards science], Yüksek lisans tezi, Rize Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize, (2011).
- Kennedy, E. B. , Jensen, E. A. ve Verbeke, M., Preaching to the scientifically converted: evaluating inclusivity in science festival audiences, International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, 8, 1, 14–21, (2018).
- Evia, J. R. ve Peterman, K., Understanding engagement with science festivals: Who are the engaged?, Visitor Studies, 23, 1, 66–81, (2020).
- Durmaz,H. Dinçer, E. O. Ve Osmanoğlu, A., Bilim şenliğinin öğretmen adaylarının fen öğretimine ve öğrencilerin fene yönelik tutumlarına etkisi, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 2, 364–378, (2017).
- Tuttle, N., Mentzer, G. A., Strickler, L., Bloomquist, D., Hapgood, S., Molitor, S., Kaderavek, J. Czerniak, C. M., Exploring how families do science together: adult-child ınteractions at community science events, School Science and Mathematics, 117, 5, 175–182, (2017).