Bu çalışmanın amacı; ilköğretim 6. Sınıf Türkçe
öğretiminde kullanılan istasyon tekniği uygulamasının öğrenciler üzerindeki
etkisini belirlemek, uygulamaya ilişkin gözlemler yapmak ve ders öğretmeni ile
öğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılının güz
döneminde Sivas il merkezinde bulunan Süleyman Demirel Ortaokulu’nda öğrenim
görmekte olan 6. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Türkçe
öğretiminde istasyon tekniğinin kullanıldığı deney grubunda yer alan 18 öğrenci
ile yürütülmüştür. Araştırmada, verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından
oluşturulan öğrenci ve öğretmen görüşme formları ile gözlem formu
kullanılmıştır. Görüşme ve gözlemlerden elde edilen nitel veriler NVIVO 10
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada; istasyon tekniği
uygulamasına ilişkin beş tema belirlenmiştir. Bu temalar; istasyon tekniği
uygulamasının nasıl yapıldığı, uygulamada oluşan duyuşsal durum, istasyon
tekniği uygulamasının faydaları/katkıları, uygulamada problem yaşanan durumlar
ve istasyon tekniğinin tekrar kullanılma isteğidir. Araştırma sonucunda,
öğrencilerin istasyon tekniği uygulamasını genel anlamda faydalı bulduğu ve
uygulamaya ilişkin olumlu görüş içerisinde oldukları görülmüştür. Öğrencilerin
tamamının istasyon tekniğinin Türkçe dersinde tekrar kullanılmasını
istemelerinin yanı sıra bazı öğrencilerin diğer derslerde de kullanılmasını
istedikleri tespit edilmiştir. Elde edilen bir diğer sonuç da, istasyon tekniği
uygulamasının öğrencilerin bilişsel, derse yönelik bakış ve sosyal ilişkiler
açısından öğrencileri olumlu etkilemesidir. Araştırma sonuçları doğrultusunda;
Türkçe öğretiminde istasyon tekniği uygulamalarına daha fazla yer verilmesi,
farklı öğretim kademelerinde ve farklı sınıf düzeylerinde kullanılması
önerilmiştir. İstasyon tekniğinin Türkçe dersinde ve diğer derslerde farklı
konularda da yapılmasının alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. İstasyon
tekniği uygulamasından en üst düzeyde yararın sağlanabilmesi için öğretmenlere
teknikle ilgili gerekli bilgilerin verilmesi ve okullarda fiziki öğrenme
ortamları oluşturulurken çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerinin
dikkate alınması gerektiği ifade edilmiştir. Eğitim Fakültelerinde öğretmen
adaylarına yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak hazırlanmış ve olumlu sonuçlar
alınmış yöntem/teknikleri uygulamalı olarak öğrenmeleri için imkân
sağlanmalıdır.
The purpose of this study is to identify the effect on the students of the station technique implementation used in the Turkish class of the 6th grade in an elementary school, and to make observations about the implementation and to reveal views of the teacher and the students about the practice. The research was carried out with the participation of the 6th grade students at Süleyman Demirel Middle School in Sivas city center during the 2015-2016 Fall Semester. The research was carried out with 18 students in experimental group which used of the station technique in Turkish language teaching. For collecting the data in research used student and teacher interview and observation forms prepared by researcher. The qualitative data obtained from the interviews and observations were analyzed by using the NVIVO 10 program. In the research, five themes related to the implementation of the station technique were identified. These themes included: how to implement the station technique, the emotional situation related the implementation, the benefits/contributions of the station technique implementation, the problematic situations during the implementation, and the wish to reuse the station technique. In a results of the research, the students found the station technique to be useful in general terms and expressed positive views about its practice. It has been determined that all of the students want to be used again of the station technique in Turkish lessons as well as some students want to use it in other courses. Another result obtained is that the implementation of the station technique has positive effects on the students in terms of cognitive, lesson view and social relations of the students. In line with the results, the research suggests that teachers should implement the station technique more often in Turkish classes, as well as at various education levels and grades. It is thought to contribute to the field the implementation of the station technique in Turkish lessons and other lessons. It has been stated that should be given necessary information about the technique to the teachers in order to obtain the utmost benefit from the implementation of the station technique and the characteristics of contemporary teaching methods, and techniques should be taken into consideration while establishing physical learning environments in schools. In the Faculty of Education, teacher candidates are should be provided opportunities for learning by practicing methods / techniques which prepared in accordance with the constructivist approach and got positive results.
Turkish Language Teaching Cooperative Learning Station Technique
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 21 Sayı: 39 |
BAUNSOBED