Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA ÇALIŞANLARINDA İŞ TATMİNİNİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA OLAN ETKİSİNİN BELİRLENMESİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 22 Sayı: 41, 317 - 336, 15.06.2019
https://doi.org/10.31795/baunsobed.581676

Öz

Bu araştırmanın amacı pazarlama çalışanlarının iş tatmin
düzeylerinin belirlenmesi ve iş tatminlerinin örgütsel bağlılıklarına etkisinin
olup olmadığının tespit edilmesidir. Kaliteli insan kaynağı istihdam edebilmek
işletmeler için halen önemini korumakta olup, bu insan kaynağı içerisinde
pazarlama çalışanları ise önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışanlarına
yönelik yapılan bu araştırmanın ayrıca değer taşıdığı düşünülmektedir. Çalışma
Balıkesir ili Edremit Körfezinde faaliyet gösteren ve pazarlama departmanı olan
çeşitli işletmeler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla 171
işletme ziyaret edilmiş ve yüz yüze görüşülerek ilgili anket formu 208
pazarlama personeline uygulanmıştır. Uygulanan anket formu demografik özellikler,
iş tatmini ve örgütsel bağlılığı ölçmeye yönelik toplam 16 sorudan ve 3
bölümden meydana gelmiştir. Yapılan analizler neticesinde pazarlama çalışanlarının
iş tatminlerinin örgütsel bağlılıklarını etkilediği yönünde, ayrıca
çalışanların demografik özellikleri baz alındığında da ayrı ayrı iş tatminleri
ve örgütsel bağlılıkları ile istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar
gösterdiği noktasında sonuçlara ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ahmad, N., ve Oranye, N. O. (2010). "Empowerment, Job Satisfaction and Organizational Commitment: A Comparative Analysis of Nurses Working in Malaysia and England". Journal of Nursing Management, 18(5), 582-591.
  • Altaş, S. S., ve Çekmecelioğlu, H. G. (2015). Örgütsel Adalet Algısının İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık ve İş Performansı Üzerindeki Etkileri: Okul Öncesi Öğretmenleri Üzerinde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(3), 421-439.
  • Aydogdu, S., ve Aşıkgil, B. (2011). "An Empirical Study of the Relationship Among Job Satisfaction, Organizational Commitment and Turnover Intention". International Review of Management and Marketing, 1(3), 43-53.
  • Ayyıldız, T., Yüksel, A. ve Hançer, M. (2007). "Kurumsal Yönetişim: Çalışanların Örgütsel Bağlılığı Üzerine Etkisi". Seyahat ve Turizm Araştırmaları Dergisi, Bahar, 50-69.
  • Balay, R. (1999). "İşgörenlerin Örgütsel Bağlılık Etkenleri ve Sonuçları". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 32(1), 237-246.
  • Bibby, Courtney L. (2008). " ‘Should I Stay or Should I Leave? Perceptions of Age Discrimination, Organizational Justice, and Employee Attitudes on Intentions to Leave’ " Journal of Applied Management and Entrepreneurship , 13 (2) 63-86.
  • Boylu, Y., Pelit, E. ve Güçer, E. (2007). "Akademisyenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma". Finans Politik & Ekonomik Yorumlar Dergisi, 44(511), 55-74.
  • Canan, H. O. Ş., ve Oksay, A. (2015). Hemşirelerde Örgütsel Bağlılık İle İş Tatmini İlişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(4), 1-24.
  • Chen, YJ. (2007). "Relationships Among Service Orientation, Job Satisfaction, and Organizational Commitment in the International Tourist Hotel Industry". Journal of American Academy of Business, (11), 2, 71-82.
  • Currivan, D. B. (2000). "The Causal Order of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Models of Employee Turnover". Human Resource Management Review, 9(4), 495-524.
  • Demir, N. (2007). "Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma". Öneri Dergisi,7(28), 167-175.
  • Dirani, K. M., ve Kuchinke, K. P. (2011). "Job Satisfaction and Organizational Commitment: Validating The Arabic Satisfaction and Commitment Questionnaire (ASCQ), Testing The Correlations, and Investigating the Effects of Demographic Variables in the Lebanese Banking Sector". The International Journal of Human Resource Management, 22 (05), 1180-1202.
  • Doğan, S ve Kılıç S. (2007), "Örgütsel Bağlılığın Sağlanmasında Personel Güçlendirmenin Yeri ve Önemi". Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 29, 37-61.
  • Donuk, B. (2009). "Özel ve Kamu Sektöründe Görev Yapan Spor Yöneticilerin İş Tatminlerinin Karşılaştırılması". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 179-185.
  • Durna, U. ve Eren, V. (2005). "Üç Bağlılık Unsuru Ekseninde Örgütsel Bağlılık". Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6 (2), 210-219.
  • Farrell, K. (2001). "Human Resource Issues as Barriers to Staff Retention and Development in The Tourism Industry". Irish Journal of Management, 22, 121-142.
  • Feinstein, A. H., ve Vondrasek, D. (2001). A Study of Relationship Between Job Satisfaction and Organizational Commitment Among Restaurant Employees, Department of Food and Beverage, Management William F. Harrah College of Hotel Administration, Las Vegas.
  • Gaertner, S. (1999). "Structural Determinants of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Turnover Models". Human Resource Management Review, 9(4), 479-493.
  • Gallardo, E.,Sanchez-Canizares, S.M., Lopez-Guzman, T. ve Jesus, M.M. (2010). "Employee Satisfaction in the Iberian Hotel Industry: The Case of Andalusia (Spain) and the Algarve (Portugal)", International Journal of Contemporary Hospitality Management, 22(3), 321-334.
  • Gedik, A., ve Üstüner, M. (2017). Eğitim Örgütlerinde Örgütsel Bağlılık Ve İş Doyumu İlişkisi: Bir Meta Analiz Çalışması. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 41-57.
  • Gunlu, E., Aksarayli, M. ve Perçin, N.Ş. (2010). "Job Satisfaction and Organizational Commitment of Hotel Managers in Turkey". International Journal of Contemporary Hospitality Management, 22(5), 693-717.
  • Gümüş, M. ve Hamarat, B. (2006). "Business Excellence and Organizational Commitment in Seasonal Hotels", Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 1-12.
  • Han, S. S., Moon, S. J., ve Yun, E. K. (2009). "Empowerment, Job Satisfaction, and Organizational Commitment: Comparison of Permanent and Temporary Nurses in Korea". Applied Nursing Research, 22(4), e15-e20.
  • Kaplan, M., Ogut, E., Kaplan, A., ve Aksay, K. (2012). The Relationship Between Job Satisfaction and Organizational Commitment: The Case of Hospital Employees. World, 4(1), 22-29.
  • Kaya, İ. (2007). "Otel İşletmeleri İşgörenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Geliştirilen Bir İş Tatmin Ölçeği". Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt/Vol.:7- Sayı/No: 2 : 355-372.
  • Koç, H.,Arslantürk, Y., ve Arslan, S. (2008). Yükseköğretimde öğrenc tatmin düzeyleriyle başarı ortalamaları arasındak İlişki: Hazırlık Sınıfı öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Journal of Commerce, (1), 57.
  • Kuşluvan, Z., ve Kuşluvan, S. (2005). "Otel İşletmelerinde İş ve İşletme İle İlgili Faktörlerin İşgören Tatmini Üzerindeki Görece Etkisi: Nevşehir Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 183-203.
  • Martin, A., ve Roodt, G. (2008). "Perceptions of Organisational Commitment, Job Satisfaction and Turnover Intentions in a Post-Merger South African Tertiary Institution". SA Journal of IndustrialPsychology, 34(1), 23-31.
  • Meyer, J.P. ve Allen, N.J. (1991). "A Three-Component Conceptualization of Organizational Commitment". Human Resource Manegement Review, 1(1), 61-89.
  • Meyer, J.P.,Stanley, D.J., Herscovitch, L. ve Topolnytsky, L. (2002). "Affective, Continuance, and Normative Commitment to the Organization: A Meta-Anaylsis of Antecedents, Correlates, and Consequences". Journal of Vocational Behavior, 61, 20-52.
  • Mohsin, A.,Lengler, J., ve Kumar, B. (2013). "Exploring the Antecedents of Intentions to Leave the Job: The Case of Luxury Hotel Staff". International Journal of Hospitality Management, 35, 48-58. Mowday, R.T.,Steers, R.M. ve Porter, L.W. (1979). "The Measurement of Organizational Commitment". Journal of Vocational Behavior, 14, 224–247.
  • Özutku, H. (2009). "Örgüte Duygusal, Devamlılık ve Normatif Bağlılık İle İş Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". Journal of the School of Business Administration, IstanbulUniversity, 37(2), 79-97.
  • Pınar, İ.,Kamaşak, R., ve Bulutlar, F. (2009). "İş Tatmini Oluşturan Boyutların Toplam Tatmin Üzerindeki Etkilerinin Doğrulayıcı Faktör Analizi İle İncelenmesi Üzerine Türk İşletmelerinde Bir Araştırma". Journal of the School of Business Administration, IstanbulUniversity, 37(2), 151-166.
  • Suma, S., ve Lesha, J. (2013). "Job Satisfaction and Organizational Commitment: the Case of Shkodra Municipality". EuropeanScientificJournal, 9(17).
  • Tella, A., Ayeni, C. O., ve Popoola, S. O. (2007). "Work Motivation, Job Satisfaction, and Organisational Commitment of Library Personnel in Academic and Research Libraries in Oyo State, Nigeria". Library Philosophyand Practice,9(2), 13.
  • Toker, B. (2011). "Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir'deki Beş ve Dört Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama". Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(1), 92-107.
  • Uyguç, N., ve Çımrın, D. (2004). "DEÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi Merkez Laboratuarı Çalışanlarının Örgüte Bağlılıklarını ve İşten Ayrılma Niyetlerini Etkileyen Faktörler". DEÜ İİ BF Dergisi, 19(1), 91-99.
  • Üngüren, E., ve Doğan, H. (2010). Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Çalışanların İş Tatmin Düzeylerinin CHAID Analiz Yöntemiyle Değerlendirilmesi. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 11(2), 39-52.
  • Wanous, J. P., Reichers, A. E., ve Hudy, M. J. (1997). Overall job satisfaction: how good are single-item measures?. Journal of applied Psychology, 82(2), 247.
  • WeiBo, Z., Kaur, S. ve Jun, W. (2010). "New Development of Organizational Commitment: A Critical Review (1960-2009)". African Journal of Business Management, 4 (1), 12-20.
  • Yalçın, A. ve İplik, F.N. (2007). "A Grubu Seyahat Acentalarında Çalışanların Örgütsel Bağlılıklarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Adana İli Örneği". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 483-500.
  • Yalçın, A. ve İplik, F.N. (2005). "Beş Yıldızlı Otellerde Çalışanların Demografik Özellikleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Adana İli Örneği". Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 395-412.
  • Zopiatis, A., Constanti, P., ve Theocharous, A. L. (2014). "Job Involvement, Commitment, Satisfaction and Turnover: Evidence from Hotel Employees in Cyprus". Tourism Management, 41, 129-140.

Determination of the Effect of Job Satisfaction on Organizational Commitment of Marketing Employees: The Case of Edremit Gulf

Yıl 2019, Cilt: 22 Sayı: 41, 317 - 336, 15.06.2019
https://doi.org/10.31795/baunsobed.581676

Öz

The objective of this study
is to find out the level of job satisfaction among the employees of marketing
and impact of their job satisfaction on organizational commitment. Employment
of human resources with appropriate quality is still of great importance for establishments
and the quality of employment at the marketing departments of organizations
bears similarly the same level of importance. The current study is of
importance, because it is specially carried out on employees of marketing
department. The study was carried out on the various businesses employing
marketing staff in Edremit Gulf of Balikesir. 171 businesses were visited for
data collection with the interviews and questionnaires applied on 208 marketing
staff members. The questionnaire form consisted of three sections and 16
questions about demographic factors, job satisfaction and organizational
commitment. Analyses of the findings revealed that job satisfaction among the
marketing staff affected their organizational commitment, and demographic features
of the participants showed that there is a significant relation between job
satisfaction and organizational commitment.

Kaynakça

  • Ahmad, N., ve Oranye, N. O. (2010). "Empowerment, Job Satisfaction and Organizational Commitment: A Comparative Analysis of Nurses Working in Malaysia and England". Journal of Nursing Management, 18(5), 582-591.
  • Altaş, S. S., ve Çekmecelioğlu, H. G. (2015). Örgütsel Adalet Algısının İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık ve İş Performansı Üzerindeki Etkileri: Okul Öncesi Öğretmenleri Üzerinde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(3), 421-439.
  • Aydogdu, S., ve Aşıkgil, B. (2011). "An Empirical Study of the Relationship Among Job Satisfaction, Organizational Commitment and Turnover Intention". International Review of Management and Marketing, 1(3), 43-53.
  • Ayyıldız, T., Yüksel, A. ve Hançer, M. (2007). "Kurumsal Yönetişim: Çalışanların Örgütsel Bağlılığı Üzerine Etkisi". Seyahat ve Turizm Araştırmaları Dergisi, Bahar, 50-69.
  • Balay, R. (1999). "İşgörenlerin Örgütsel Bağlılık Etkenleri ve Sonuçları". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 32(1), 237-246.
  • Bibby, Courtney L. (2008). " ‘Should I Stay or Should I Leave? Perceptions of Age Discrimination, Organizational Justice, and Employee Attitudes on Intentions to Leave’ " Journal of Applied Management and Entrepreneurship , 13 (2) 63-86.
  • Boylu, Y., Pelit, E. ve Güçer, E. (2007). "Akademisyenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma". Finans Politik & Ekonomik Yorumlar Dergisi, 44(511), 55-74.
  • Canan, H. O. Ş., ve Oksay, A. (2015). Hemşirelerde Örgütsel Bağlılık İle İş Tatmini İlişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(4), 1-24.
  • Chen, YJ. (2007). "Relationships Among Service Orientation, Job Satisfaction, and Organizational Commitment in the International Tourist Hotel Industry". Journal of American Academy of Business, (11), 2, 71-82.
  • Currivan, D. B. (2000). "The Causal Order of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Models of Employee Turnover". Human Resource Management Review, 9(4), 495-524.
  • Demir, N. (2007). "Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma". Öneri Dergisi,7(28), 167-175.
  • Dirani, K. M., ve Kuchinke, K. P. (2011). "Job Satisfaction and Organizational Commitment: Validating The Arabic Satisfaction and Commitment Questionnaire (ASCQ), Testing The Correlations, and Investigating the Effects of Demographic Variables in the Lebanese Banking Sector". The International Journal of Human Resource Management, 22 (05), 1180-1202.
  • Doğan, S ve Kılıç S. (2007), "Örgütsel Bağlılığın Sağlanmasında Personel Güçlendirmenin Yeri ve Önemi". Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 29, 37-61.
  • Donuk, B. (2009). "Özel ve Kamu Sektöründe Görev Yapan Spor Yöneticilerin İş Tatminlerinin Karşılaştırılması". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 179-185.
  • Durna, U. ve Eren, V. (2005). "Üç Bağlılık Unsuru Ekseninde Örgütsel Bağlılık". Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6 (2), 210-219.
  • Farrell, K. (2001). "Human Resource Issues as Barriers to Staff Retention and Development in The Tourism Industry". Irish Journal of Management, 22, 121-142.
  • Feinstein, A. H., ve Vondrasek, D. (2001). A Study of Relationship Between Job Satisfaction and Organizational Commitment Among Restaurant Employees, Department of Food and Beverage, Management William F. Harrah College of Hotel Administration, Las Vegas.
  • Gaertner, S. (1999). "Structural Determinants of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Turnover Models". Human Resource Management Review, 9(4), 479-493.
  • Gallardo, E.,Sanchez-Canizares, S.M., Lopez-Guzman, T. ve Jesus, M.M. (2010). "Employee Satisfaction in the Iberian Hotel Industry: The Case of Andalusia (Spain) and the Algarve (Portugal)", International Journal of Contemporary Hospitality Management, 22(3), 321-334.
  • Gedik, A., ve Üstüner, M. (2017). Eğitim Örgütlerinde Örgütsel Bağlılık Ve İş Doyumu İlişkisi: Bir Meta Analiz Çalışması. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 41-57.
  • Gunlu, E., Aksarayli, M. ve Perçin, N.Ş. (2010). "Job Satisfaction and Organizational Commitment of Hotel Managers in Turkey". International Journal of Contemporary Hospitality Management, 22(5), 693-717.
  • Gümüş, M. ve Hamarat, B. (2006). "Business Excellence and Organizational Commitment in Seasonal Hotels", Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 1-12.
  • Han, S. S., Moon, S. J., ve Yun, E. K. (2009). "Empowerment, Job Satisfaction, and Organizational Commitment: Comparison of Permanent and Temporary Nurses in Korea". Applied Nursing Research, 22(4), e15-e20.
  • Kaplan, M., Ogut, E., Kaplan, A., ve Aksay, K. (2012). The Relationship Between Job Satisfaction and Organizational Commitment: The Case of Hospital Employees. World, 4(1), 22-29.
  • Kaya, İ. (2007). "Otel İşletmeleri İşgörenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Geliştirilen Bir İş Tatmin Ölçeği". Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt/Vol.:7- Sayı/No: 2 : 355-372.
  • Koç, H.,Arslantürk, Y., ve Arslan, S. (2008). Yükseköğretimde öğrenc tatmin düzeyleriyle başarı ortalamaları arasındak İlişki: Hazırlık Sınıfı öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Journal of Commerce, (1), 57.
  • Kuşluvan, Z., ve Kuşluvan, S. (2005). "Otel İşletmelerinde İş ve İşletme İle İlgili Faktörlerin İşgören Tatmini Üzerindeki Görece Etkisi: Nevşehir Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 183-203.
  • Martin, A., ve Roodt, G. (2008). "Perceptions of Organisational Commitment, Job Satisfaction and Turnover Intentions in a Post-Merger South African Tertiary Institution". SA Journal of IndustrialPsychology, 34(1), 23-31.
  • Meyer, J.P. ve Allen, N.J. (1991). "A Three-Component Conceptualization of Organizational Commitment". Human Resource Manegement Review, 1(1), 61-89.
  • Meyer, J.P.,Stanley, D.J., Herscovitch, L. ve Topolnytsky, L. (2002). "Affective, Continuance, and Normative Commitment to the Organization: A Meta-Anaylsis of Antecedents, Correlates, and Consequences". Journal of Vocational Behavior, 61, 20-52.
  • Mohsin, A.,Lengler, J., ve Kumar, B. (2013). "Exploring the Antecedents of Intentions to Leave the Job: The Case of Luxury Hotel Staff". International Journal of Hospitality Management, 35, 48-58. Mowday, R.T.,Steers, R.M. ve Porter, L.W. (1979). "The Measurement of Organizational Commitment". Journal of Vocational Behavior, 14, 224–247.
  • Özutku, H. (2009). "Örgüte Duygusal, Devamlılık ve Normatif Bağlılık İle İş Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". Journal of the School of Business Administration, IstanbulUniversity, 37(2), 79-97.
  • Pınar, İ.,Kamaşak, R., ve Bulutlar, F. (2009). "İş Tatmini Oluşturan Boyutların Toplam Tatmin Üzerindeki Etkilerinin Doğrulayıcı Faktör Analizi İle İncelenmesi Üzerine Türk İşletmelerinde Bir Araştırma". Journal of the School of Business Administration, IstanbulUniversity, 37(2), 151-166.
  • Suma, S., ve Lesha, J. (2013). "Job Satisfaction and Organizational Commitment: the Case of Shkodra Municipality". EuropeanScientificJournal, 9(17).
  • Tella, A., Ayeni, C. O., ve Popoola, S. O. (2007). "Work Motivation, Job Satisfaction, and Organisational Commitment of Library Personnel in Academic and Research Libraries in Oyo State, Nigeria". Library Philosophyand Practice,9(2), 13.
  • Toker, B. (2011). "Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir'deki Beş ve Dört Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama". Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(1), 92-107.
  • Uyguç, N., ve Çımrın, D. (2004). "DEÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi Merkez Laboratuarı Çalışanlarının Örgüte Bağlılıklarını ve İşten Ayrılma Niyetlerini Etkileyen Faktörler". DEÜ İİ BF Dergisi, 19(1), 91-99.
  • Üngüren, E., ve Doğan, H. (2010). Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Çalışanların İş Tatmin Düzeylerinin CHAID Analiz Yöntemiyle Değerlendirilmesi. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 11(2), 39-52.
  • Wanous, J. P., Reichers, A. E., ve Hudy, M. J. (1997). Overall job satisfaction: how good are single-item measures?. Journal of applied Psychology, 82(2), 247.
  • WeiBo, Z., Kaur, S. ve Jun, W. (2010). "New Development of Organizational Commitment: A Critical Review (1960-2009)". African Journal of Business Management, 4 (1), 12-20.
  • Yalçın, A. ve İplik, F.N. (2007). "A Grubu Seyahat Acentalarında Çalışanların Örgütsel Bağlılıklarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Adana İli Örneği". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 483-500.
  • Yalçın, A. ve İplik, F.N. (2005). "Beş Yıldızlı Otellerde Çalışanların Demografik Özellikleri İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Adana İli Örneği". Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 395-412.
  • Zopiatis, A., Constanti, P., ve Theocharous, A. L. (2014). "Job Involvement, Commitment, Satisfaction and Turnover: Evidence from Hotel Employees in Cyprus". Tourism Management, 41, 129-140.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm İktisadi ve İdari Bilimler
Yazarlar

İsmet Kaya Bu kişi benim 0000-0002-9664-3160

M. Oğuzhan İlban 0000-0002-2147-8252

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 19 Mart 2019
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Kaya, İ., & İlban, M. O. (2019). PAZARLAMA ÇALIŞANLARINDA İŞ TATMİNİNİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA OLAN ETKİSİNİN BELİRLENMESİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(41), 317-336. https://doi.org/10.31795/baunsobed.581676

BAUNSOBED