Erdem Bayazıt, yakın dönem Türk edebiyatında önemli yere sahip olan bir sanatçıdır. Sanatçı, kendisini yalnızca sanatsal faaliyetlere hasretmemiş; siyasal, kültürel ve sosyal alanlarda da etkin bir şekilde rol almış, çok yönlü bir şahsiyet olarak karşımıza çıkar. Bayazıt’ın, sanatı böyle içselleştirmesinde şairler ve yazarlar şehri olan Maraş’ın, önemli edebî şahsiyetlerin, ders aldığı hocaların, arkadaşlarının ve savaşın getirmiş olduğu ekonomik sıkıntıların önemli bir payı bulunur. Bu çalışmada Erdem Bayazıt’ın şiirle ilgili görüşleri, Orhan Okay’ın poetik tasnif teklifi esas alınarak açıklanmaya çalışılmıştır. Okay’a göre poetika için ilk planda düşünülebilecek ana bölümler şöyle sıralanır: “tarifler, dış yapı, dil, sanatların tedâhülü, iç yapı/muhtevâ ve şiir okuyucusu”dur. Bu plan çerçevesinde Erdem Bayazıt’ın şiir anlayışı ortaya konmaya çalışılmıştır
Adil Erdem Bayazıt was an artist who gained a significant foothold in the recent era Turkish literature. He not only was involved in artistic activities but also was a man of many parts having an active role in political, cultural, and social fields. Bayazıt internalised the arts in Maraş, the city of poets and writers, in the shade of important literary figures, his teachers, friends, and the war-torn economy. This paper includes a review of Erdem Bayazıt’s thoughts on poetry through Orhan Okay’s poetic classification. According to Okay, main parts of poetics in the first plan are “descriptions, deixis, language, interpenetration of arts, internal structure/context and reader of poetry”. We tried to put forth the poetics of Erdem Bayazıt within the frame of this plan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Dil ve Edebiyat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 19 Sayı: 36 |
BAUNSOBED