Ülkemizde, 1997–1998 öğretim yılında uygulamaya konulan Sekiz Yıllık Zorunlu Eğitim gereğince, ilköğretim okullarının 4. ve 5. sınıfl arına haftada 2 saat zorunlu yabancı dil dersi konulmuştur. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin ilköğretimin ilk beş yıllık döneminde bütün derslere girmesine dayalı sistem 2006 yılından itibaren kalkmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı, ilköğretim 4. ve 5. sınıfl arda verilen branş derslerine sınıf öğretmeni yerine, branş öğretmenlerinin girmesini kararlaştırmıştır. Ancak, ülkemizde hala ikinci kademesi olmayan dolayısıyla yabancı dil öğretmeni olmayan veya birinci kademedeki İngilizce dersleri için de yeterli İngilizce öğretmeni olmayan okullar mevcuttur. Bu durumda sınıf öğretmenleri hala yabancı dil derslerine girmek zorundadır. Bu çalışmanın amacı, gelecekte yabancı dil derslerine girmek zorunda kalabilecek sınıf öğretmeni adaylarının, üniversitede yabancı dil olarak okutulan İngilizce derslerine yönelik tutumlarını ve bu ders için akademik başarı düzeylerini saptamak ve duruma ilişkin öneriler geliştirmektir. Bu amaçla, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nın, öğretmen olmaya en yakın dönemde olan 151 dördüncü sınıf öğrencisine “İngilizce Dersi Tutum Ölçeği” ile “Yabancı Dil Akademik Başarı Testi” uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 15.0 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin İngilizce akademik başarı düzeylerinin, ilköğretimin dördüncü ve beşinci sınıfl arındaki İngilizce derslerini öğretecek düzeyde olmadığı ve öğrencilerin tutumları ile akademik başarı düzeylerinin birebir ilişkili olduğu ve başarı düzeyi arttıkça tutumun da olumlu yönde arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışmada öğrencilerin İngilizceye yönelik tutumlarında yaş, cinsiyet gibi kişisel değişkenlerle daha önce İngilizce hazırlık eğitimi alıp almadıkları değişkenlerinin etkili faktörler oldukları görülmüştür. Araştırma, Eğitim Fakültelerinin İngilizce dersleri için bazı öneriler sunmaktadır
The purpose of this study is to determine the attitudes towards English courses and achievement level of prospective primary school teachers who may have to teach English in the future and develop recommendations regarding the situation. For this purpose, “The Scale of Attitude towards English” and “Foreign Language Achievement Test” were applied to145 4th grade students of Faculty of Education, Department of Primary Teacher Education to gather the data. The data were analyzed through SPSS 11.5 for windows Statistical Package for Social Sciences . In conclusion, this study indicates that there is a significant relation between student academic achievement and student attitude towards foreign language and the relation between gender, age, previous preparatory school education and attitude was statistically significant.The paper concludes by highlighting some key factors to consider about English lessons of Faculty of Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 26 |
BAUNSOBED