BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR VE FİZİKSEL ETKİNLİK HİZMETLERİ: GENİŞ BİR SINIFLAMA

Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 22, 1 - 10, 01.12.2009

Öz

Araştırmanın Temelleri: Bu araştırma, literatürde farklı bakış açılarıyla yapılmış çeşitli hizmet sınıflamaları ile spor ve fiziksel etkinlik hizmetlerine yönelik olarak yapılmış sınıflamalara dayanmaktadır. Araştırmanın Amacı: Spor ve fiziksel etkinlik hizmetlerine yönelik geniş bir sınıflama çerçevesi sunmak. Veri Kaynakları: Spor bilimlerine yönelik yerli ve yabancı kaynaklar. Ana Tartışma: Spor ve fiziksel etkinlik hizmetleri olgusu temel bir fonksiyon, spor ve fiziksel etkinliklerin gerçekleştirilmesine yönelik örgütlenmeler ve eğitimsel faaliyetler ise önemli birer destek fonksiyon olarak görülmektedir. Temel hizmet olarak ele alındığında spor ve fiziksel etkinlikler “seyire yönelik spor hizmetleri” ve “katılıma dayalı spor ve fiziksel etkinlik hizmetleri” olarak ikiye ayrılmaktadır. Bu hizmetler “kamu” ve “özel” örgütler tarafından yönetilerek işler hale getirilmektedir. Eğitimsel faaliyetlerle, bir yandan bireylere beden eğitimi ve spor eğitimi verilirken, diğer taraftan eğitmen, yönetici ve sporcu yetiştirilmektedir. Sonuçlar: Spor ve fiziksel etkinlik hizmetlerine yönelik yapılan bu sınıflandırma tasarımı deneysel araştırmalara yön vereceği gibi, spor ve fiziksel etkinlik hizmetleri niteliklerinin açığa kavuşmasına ve pazar bölümlerinin tespitine katkıda bulunabilir. Ayrıca bu çalışma, diğer araştırmacılara, sunulan bu çerçeveyi genişletme veya içeriğini zenginleştirme ile birlikte, farklı yaklaşım getirme olanağı da sunmaktadır

Kaynakça

  • Aksu, F. (2005). Spor işletmelerinde marka oluşturma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstnbul: Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü.
  • Amman, M.T. (2000). Spor Sosyolojisi. Ed: H.C. İkizler, Sporda Sosyal Bilimler, İstanbul: Alfa Basım.
  • Biçer, T. (2008). Sporda Toplam Kalite Yönetimi Ve Futbol Uygulamaları. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Chase R.B. (1978). Where does the customer fit in a service operation?. Harvard Business Review, November-December, 137-142.
  • Chelladurai, P. (1992). A classification of sport and physical activity services: implications for sport management. Journal of Sport Management, 6, 38-51.
  • Chelladurai, P. (1994). Sport management: defining the field. European Journal for Sport Management, 1, 7-21.
  • Doğan, B. (2007). Spor Sosyolojisi ve Uygulamalı Spor Sosyolojisine Giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Grönroos, C. (1990). Service Management and Marketing. Massachusetts: Lexington Books.
  • Karahan, K. (2006). Hizmet Pazarlaması. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2003). Marketing. International Edition, Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Lee, S. ve Park, Y. (2009). The classification and strategic management of services in e-commerce: development of service taxonomy based on customer perception. Expert Systems with Applications, 36, 9618–9624.
  • Lovelock, C.H. (1983). Classifying services to gain strategic marketing insights. Journal of Marketing 47, 9-20.
  • Lovelock, C. (2000). Services Marketing: People, Technology, Strategy. 4th ed., New Jersey: Prentice Hall.
  • Öztürk, S.A. (2007). Hizmet Pazarlaması. 7. Basım, Eskişehir: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Schmenner, R.W. (1986). How can service business survive and prosper?. Sloan Management Review, 27(3), 21–31.
  • Serarslan, M.Z. (2009). Futbol Pazarlaması. İstanbul: TFF-FGM Futbol Eğitim Yayınları - 9.
  • Shostack, G.L. (1977). Breaking free from product marketing. Journal of Marketing, 41(2), 73-80.
  • Snyder, E.E. ve Spreitzer, E.A. (1989). Sociological aspects of sport (3rd. edition). Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.
  • Yetim, A.A. (2008). Sosyoloji ve Spor. Ankara: Bilge Ofset.
  • Yıldız, S.M. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretimi veren yükseköğretim kurumları ve istihdam durumları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 651-656.
  • Zeithaml, V.A., Parasuraman, A. ve Berry, L.L. (1985). Problems and strategies in services marketing. Journal of Marketing, 49, 33-46.
  • Zeithaml, V. A. ve Binter, M.J. (1996). Service Marketing. New York: The McGraw-Hill Companies, Inc.

Sport and Physical Activity Services: A Broad Classification

Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 22, 1 - 10, 01.12.2009

Öz

Bases of Research: The present study is based on various service classifications and classifications about sport and physical activity services presented in the literature from different perspectives. Purpose of The Research: To propose a broad classification for sport and physical activity services. Data Sources: The national and foreign resources about sport sciences. Main Discussion: The phenomenon of sport and physical activity services is a basic function, while the organizations and educational activities for performing sport and physical activities constitute important supporting functions. Considered as a core service, sport and physical activities are classified in two groups: “spectator sport services” and “participatory sport and physical activity services”. These services are managed and functionalized by “public” and “private” organizations. Through educational activities, individuals receive physical education and sport education on one hand, and instructors, managers, and sportsmen are trained, on the other hand. Results: This classification design for sport and physical activity services will not only guide experimental research but will also contribute to the clarification of the attributes of sport and physical activity services and identification of the market segments. Furthermore, this study also provides other researchers with opportunities to expand or enrich the content of the presented framework, as well as to introduce different approaches

Kaynakça

  • Aksu, F. (2005). Spor işletmelerinde marka oluşturma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstnbul: Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü.
  • Amman, M.T. (2000). Spor Sosyolojisi. Ed: H.C. İkizler, Sporda Sosyal Bilimler, İstanbul: Alfa Basım.
  • Biçer, T. (2008). Sporda Toplam Kalite Yönetimi Ve Futbol Uygulamaları. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Chase R.B. (1978). Where does the customer fit in a service operation?. Harvard Business Review, November-December, 137-142.
  • Chelladurai, P. (1992). A classification of sport and physical activity services: implications for sport management. Journal of Sport Management, 6, 38-51.
  • Chelladurai, P. (1994). Sport management: defining the field. European Journal for Sport Management, 1, 7-21.
  • Doğan, B. (2007). Spor Sosyolojisi ve Uygulamalı Spor Sosyolojisine Giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Grönroos, C. (1990). Service Management and Marketing. Massachusetts: Lexington Books.
  • Karahan, K. (2006). Hizmet Pazarlaması. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2003). Marketing. International Edition, Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Lee, S. ve Park, Y. (2009). The classification and strategic management of services in e-commerce: development of service taxonomy based on customer perception. Expert Systems with Applications, 36, 9618–9624.
  • Lovelock, C.H. (1983). Classifying services to gain strategic marketing insights. Journal of Marketing 47, 9-20.
  • Lovelock, C. (2000). Services Marketing: People, Technology, Strategy. 4th ed., New Jersey: Prentice Hall.
  • Öztürk, S.A. (2007). Hizmet Pazarlaması. 7. Basım, Eskişehir: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Schmenner, R.W. (1986). How can service business survive and prosper?. Sloan Management Review, 27(3), 21–31.
  • Serarslan, M.Z. (2009). Futbol Pazarlaması. İstanbul: TFF-FGM Futbol Eğitim Yayınları - 9.
  • Shostack, G.L. (1977). Breaking free from product marketing. Journal of Marketing, 41(2), 73-80.
  • Snyder, E.E. ve Spreitzer, E.A. (1989). Sociological aspects of sport (3rd. edition). Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.
  • Yetim, A.A. (2008). Sosyoloji ve Spor. Ankara: Bilge Ofset.
  • Yıldız, S.M. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretimi veren yükseköğretim kurumları ve istihdam durumları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 651-656.
  • Zeithaml, V.A., Parasuraman, A. ve Berry, L.L. (1985). Problems and strategies in services marketing. Journal of Marketing, 49, 33-46.
  • Zeithaml, V. A. ve Binter, M.J. (1996). Service Marketing. New York: The McGraw-Hill Companies, Inc.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Süleyman Murat Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Yıldız, S. M. (2009). SPOR VE FİZİKSEL ETKİNLİK HİZMETLERİ: GENİŞ BİR SINIFLAMA. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(22), 1-10.

BAUNSOBED