BibTex RIS Kaynak Göster

YUMURTA PAZARINDAKİ SORUNLARA PAZARLAMA ANLAYIŞI PERSPEKTİFİNDEN BİR BAKIŞ VE ÇÖZÜM ÖNERİSİ

Yıl 2005, Cilt: 8 Sayı: 13, 145 - 164, 01.05.2005

Öz

Türkiye yumurta pazarındaki işletmelerin yaşadıkları önemli ve kronik sorunlar, sektör temsilcileri tarafından sürekli dile getirilmektedir. Karşılaşılan sorunların özellikle girişimcilik gücünü ortadan kaldırdığı belirtilmektedir. Sonuçta birçok işletme faaliyetlerini sonlandırmak zorunda kalmaktadır. Bu çerçevede bu çalışma, yumurta pazarında yaşanan sorunların çözümünde pazarlama anlayışının/yaklaşımının oynayabileceği rolün önemine işaret etmektedir. Kısaca, pazarlamanın stratejik düzeyde ele alınması gerektiğini ileri sürmektedir

Kaynakça

  • Aktan, Coşkun Can.(2004), Yeni İktisat Okulları, Seçkin Kitabevi.
  • Tavukçuluk Araştırma Enstitüsü Dergisi, sayı: 4
  • Anonim/c. Avrupa Topluluğuna Tam Üyeliğin Türkiye'nin Tarımsal Ürünler Üretimi, Fiyatları ve Dış Ticaretinde Yaratacağı Olası Değişmeler, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları: 479, Ankara
  • Anonim/e (2001),Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tavukçuluk Araştırma Enstitisü Müdürlüğü, Tavukçuluk Alt Sektörleri Pazar Araştırması, Ankara 2001.
  • İlter, Melih. (2001), Kobilerde Maliyet Analizleri Ve Firma Çapında Maliyet Düşürme Uygulamaları. İstanbul: İTO Yayınları.
  • Kotler, Philip.(1975), Marketing for Nonprofit Organizations, Prentice-Hall, Inc, Englevvood Cliffs, USA.
  • DİE Yayınları, Tarım İstatistikleri özeti. (1963-2003).
  • Gıda Sanayi Özel ihtisas Komisyonu Raporu, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, DPT yay. No:2638.
  • Gıda Sanayi Özel İhtisas Komisyonu Raporu. (2001), Kanatlı Etleri ve Yumurta Üretimi Sanayi Alt Komisyon Raporu.
  • Watt Poultry Statistical Yearbook. 1999

A LOOK TO THE PROBLEMS İN EGG MARKET FROM THE PERSPECTIVE OF MARKETING PHİLOSOPHY

Yıl 2005, Cilt: 8 Sayı: 13, 145 - 164, 01.05.2005

Öz

The chronic and important problems of businesses in egg market of Turkey have been depicted by the industry representatives for a long time. They have expressed especially tlıat the problems in the industry have cut the enthusiasm of entrepreneurship. Thus, most businesses have to terminate their activities in the market. This study, within this context, takes into account the vital role of marketing understanding / approach as a tool in solving some important parts of chronical problems. Marketing shoııld be employed by businesses vvitlt long-term understandings and strategic thoughts.

Kaynakça

  • Aktan, Coşkun Can.(2004), Yeni İktisat Okulları, Seçkin Kitabevi.
  • Tavukçuluk Araştırma Enstitüsü Dergisi, sayı: 4
  • Anonim/c. Avrupa Topluluğuna Tam Üyeliğin Türkiye'nin Tarımsal Ürünler Üretimi, Fiyatları ve Dış Ticaretinde Yaratacağı Olası Değişmeler, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları: 479, Ankara
  • Anonim/e (2001),Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tavukçuluk Araştırma Enstitisü Müdürlüğü, Tavukçuluk Alt Sektörleri Pazar Araştırması, Ankara 2001.
  • İlter, Melih. (2001), Kobilerde Maliyet Analizleri Ve Firma Çapında Maliyet Düşürme Uygulamaları. İstanbul: İTO Yayınları.
  • Kotler, Philip.(1975), Marketing for Nonprofit Organizations, Prentice-Hall, Inc, Englevvood Cliffs, USA.
  • DİE Yayınları, Tarım İstatistikleri özeti. (1963-2003).
  • Gıda Sanayi Özel ihtisas Komisyonu Raporu, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, DPT yay. No:2638.
  • Gıda Sanayi Özel İhtisas Komisyonu Raporu. (2001), Kanatlı Etleri ve Yumurta Üretimi Sanayi Alt Komisyon Raporu.
  • Watt Poultry Statistical Yearbook. 1999
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Edip Örücü Bu kişi benim

Hüseyin Kanıbir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 8 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Örücü, E., & Kanıbir, H. (2005). YUMURTA PAZARINDAKİ SORUNLARA PAZARLAMA ANLAYIŞI PERSPEKTİFİNDEN BİR BAKIŞ VE ÇÖZÜM ÖNERİSİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(13), 145-164.

BAUNSOBED