Çağdaş değerlere ulaşmada ve bilimsel bir anlayışla toplumları yönlendirmede tek çözüm formal eğitim uygulamasını sistemleştirmektedir. Böyle bir eğitimin temel unsurlarından biri de öğretmendir. Bu nedenle öğretmen yetiştirme çabası hemen her toplumda büyük önem taşımıştır. Dolayısıyla, toplumlar eğitim sistemlerini düzenlerken, öğretmen yetiştirme politikalarını devamlı gözden geçirir ve toplumsal gereksinimlere cevap verecek yeni düzenlemelere giderler. Nitekim Cumhuriyet Döneminin hemen her safhasında öğretmen yetiştirme politikaları hükümetlerin gündemini ciddi bir biçimde meşgul etmiştir. Son zamanlarda uygulamaya konan Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Çalışması da üzerinde çok tartışılan bir konudur. Bu yeniden yapılandırma çalışmalarının olumlu yönleri olduğu gibi, olumsuz yönleri de vardır. Bu makalede bu noktalara değinilmiştir
The only way in gaining the contemporary values and in motivating the socities with a scientific concept is to construct a systematical approach in formal education.Teacher is a fundamental element in such education. As a result , teacher's training has always been important nearly in every society. However, while societies arrange their educational systems, they always check the teacher's training policies and reorder them. Since the early years of the Turkish Republic, teacher's training has been seriously discussed in the parliment. Nowadays, the reconstruction of the Faculties of Education has been discussed. lt has some advantages as well as some disadvantages. In this paper, these points are dealt with in details
Faculty of Education teacher's training teacher teaching practice branch teaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 6 Sayı: 9 |
BAUNSOBED