İşletmelerin paydaşları arasında etik değerlerin oluşturulması, işletmelerin iç ve dış
çevresinde güven ilişkisine dayalı bir iletişim ortamının kurulmasını sağlar. Son yıllarda
işletme yönetimi konuları içerisinde çalışma alanı bulan ve işletmelerde yöneticilerin ahlaki kararlar almalarını ve alınan ahlaki kararların uygulanmasını sağlayan “yönetsel etik”,
doğru ile yanlışın ayırt edilmesine ve doğru olanın tercih edilmesine yönelik gelişim gösteren bir anlayış haline dönüşmektedir.
Bu çalışma, otel yöneticilerin çalışanlara karşı davranışlarının etik açıdan değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bununla birlikte, yöneticilerin çalışanlara yönelik etik davranışları
değerlendirilmekte ve aralarındaki ilişki analiz edilmektedir. Bu çerçevede çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, literatür taraması sonucu olarak etik kavramının
açıklanmasının yanında otel işletmelerinde yöneticilerin etik davranışları incelenmiştir. Diğer bölümde ise, yöneticilerin çalışanlara karşı etik davranışlarının turizm işletmeciliği ve
otelcilik öğrenimi gören öğrencilerin bakış açılarıyla değerlendirilmesine yönelik bir alan
araştırması yer almaktadır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, otel yöneticilerinin çalışanlara yönelik olarak etik sorumluluklarını yerine getirdiği ortaya çıkmıştır.
The creation of ethical values between the stakeholders of enterprises enables
a communication environment based on trust at internal and external environment of the
enterprises to be established. “Administrative Ethics” finding a workspace within business management subjects in recent years and allowing the managers to take moral decisions at
enterprises as well as making it possible for these decisions to be implemented turns into a
progressing understanding in which right and wrong is distinguished and the right thing
is preferred.
This study was conducted to evaluate the behaviours of the hotel managers towards the
employees ethically. Moreover, the behaviours of the hotel managers towards the employees
were evaluated and the relationship between them was analyzed. In this framework, the
study consists of two parts. In the first part, the ethical behaviours of hotel managers were
studied as well as the explanation of the concept Ethics as a consequence of literature
scanning. In the second part, there is a field of survey in which the students at tourism
and hospitality management assessed the ethical behaviours of hotel managers towards the
employees. Based on the results obtained, it turned out that hotel managers carried out their
ethical responsibilities for their employees.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2016 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 İİBF 10. Yıl Özel Sayı |
BAUNSOBED