Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İZMİR’DE TURİSTİK ÜRÜN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK SEYAHAT ACENTELERİNİN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Cilt: 17 Sayı: 31, 307 - 326, 15.06.2014
https://doi.org/10.31795/baunsobed.664046

Öz

Araştırmanın Amacı : Bu araştırmanın amacı; İzmir’de faaliyette bulunan A grubu seyahat
acentalarının bakış açısıyla İzmir turizminin mevcut durumunun değerlendirilmesi ve
geliştirilebilecek yeni ürünlerle turizm potansiyelinin nasıl artırılabileceğini ortaya çıkarmaktır.
Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Ulaşılmasının daha
kolay olması nedeniyle İzmir il merkezinde faaliyet gösteren 20 A grubu seyahat acentası ile
nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak görüşme yapılmıştır. Araştırma
kapsamında hazırlanan sorular araştırmacılar tarafından bire bir görüşme ile görüşmecilere
yöneltilmiş ve görüşmeler sırasında verilen cevaplar not tutulmak suretiye ldeğerlendirilmiştir.
Bulgular ve Sonuç: Elde edilen veriler doğrultusunda, İzmir’de yüksek bir turizm potansiyelinin
olduğu ancak bu potansiyelin değerlendirilmesinde eksiklikler olduğu saptanmıştır.
İzmir, turizmin ilk başladığı destinasyonlardan biri olmasına karşılık hak ettiği yerde
değildir. Sahip olduğu doğal, kültürel ve tarihi zenginliklere rağmen, bunların etkin kullanamaması
turizmin gelişimini olumsuz etkilemiştir. Konaklama alt yapısı mevut durum için
yeterli olarak görülmekte, ancak, turistik ürünler geliştirilmelidir. Özellikle kongre, fuar, sağlık
ve kruvaziyer turizmini geliştirmek için yatırımlar yapılmalıdır. Bu turistik ürünler dışında
rekabeti artıracak ve var olan ürünleri destekleyici turistik ürünler geliştirilmelidir. Etkin tanıtım
çalışmalarıyla çeşitlendirilmiş turistik ürünlere uygun hedef pazarlar belirlenerek talep
artırılmalıdır. Artan talep karşısında İzmir’in turizmde markalaşması da sağlanabilecektir.

Kaynakça

  • Barutçugil, İ.(1993). Turizm İşletmeciliği,(3. Baskı), İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Hacıoğlu, N. (2000). Turizm Pazarlaması (6.baskı b.). Balıkesir: Rota Ofset Matbaacılık.
  • Hacıoğlu, N., ve Avcıkurt, C. (2008). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İzmir Kalkınma Ajansı, İZKA, (2010) İzmir Bölge Planı 2010-2013.
  • Middleton, V.T.C, (2001), Marketing in Travel and Tourism, Oxford. UK
  • Kozak. N. (2010). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Olalı, H. (1990). Turizm Politikası ve Planlaması, İstanbul: Yön Ajans.
  • Salkım, M. (2007). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Turistik Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Antalya Örneği, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi , Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir
  • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Matbaa
  • Yürik, E. Ö. (2000). Türk Turizminin Dünya Turizmine Entegrasyonunuda Turistik Ürün Politikaları, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • http://www.izmirkulturturizm.gov.tr/belge/1-87470/istatistikler.html (erişim 10.06.2013)
  • http://www.izto.org.tr/bilgi-bankasi/izmir/turizm/kruvaziyer-turizmi (erişim, 10.06.2013)
  • http://www.tursab.org.tr/tr/seyahat-acentalari/seyahat-acentasi-arama (erişim 10.02.2013)

A Qualitative Research on the Views of the Tourism Agencies in Order to Develop Tourist Products in İzmir

Yıl 2014, Cilt: 17 Sayı: 31, 307 - 326, 15.06.2014
https://doi.org/10.31795/baunsobed.664046

Öz

determining how it can be increased with the new products that are going to
be developed in İzmir from the point of view of A group tourism agencies that
currently work in İzmir.
Method: In this research qualitative research method has been used. Since it
is easy to reach, according to one of the qualitative research methods, 20 A group
tourism agencies that are currently active were interviewed. The questions that
were prepared according to the research topic were asked directly to the agency
interviewers and the responses were noted and evaluated.
Finding and Results: According to the data that has been gathered, it is found
that İzmir has a very high tourism potential, but there is insufficiency of use of this
potential. Even though İzmir is one of the first destinations that the tourism has begun,
it is not in the position that it deserves. Although İzmir has natural, cultural
and historical richness, using these sources poorly affect the development of tourism
in İzmir negatively. Accommodation resources are seen enough but new touristy
products should be developed. Especially, the investments should be done in
order to improve conference, fair, health and cruise tourism. More products that
enhance the competition and support the current products should be developed.
Demand should be increased with specifying target markets according to these diversified
products and using an effective marketing campaign. Branding of İzmir
can be done with the increasing demand.

Kaynakça

  • Barutçugil, İ.(1993). Turizm İşletmeciliği,(3. Baskı), İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Hacıoğlu, N. (2000). Turizm Pazarlaması (6.baskı b.). Balıkesir: Rota Ofset Matbaacılık.
  • Hacıoğlu, N., ve Avcıkurt, C. (2008). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İzmir Kalkınma Ajansı, İZKA, (2010) İzmir Bölge Planı 2010-2013.
  • Middleton, V.T.C, (2001), Marketing in Travel and Tourism, Oxford. UK
  • Kozak. N. (2010). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Olalı, H. (1990). Turizm Politikası ve Planlaması, İstanbul: Yön Ajans.
  • Salkım, M. (2007). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Turistik Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Antalya Örneği, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi , Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir
  • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Matbaa
  • Yürik, E. Ö. (2000). Türk Turizminin Dünya Turizmine Entegrasyonunuda Turistik Ürün Politikaları, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • http://www.izmirkulturturizm.gov.tr/belge/1-87470/istatistikler.html (erişim 10.06.2013)
  • http://www.izto.org.tr/bilgi-bankasi/izmir/turizm/kruvaziyer-turizmi (erişim, 10.06.2013)
  • http://www.tursab.org.tr/tr/seyahat-acentalari/seyahat-acentasi-arama (erişim 10.02.2013)
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esin Özkan Bu kişi benim

Alev Şeyda Sabancı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 23 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 17 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Özkan, E., & Sabancı, A. Ş. (2014). İZMİR’DE TURİSTİK ÜRÜN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK SEYAHAT ACENTELERİNİN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31), 307-326. https://doi.org/10.31795/baunsobed.664046

Cited By

Evaluation of the Turkish Baths in Izmir As a Tourism Product
Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research
Atilla AKBABA
https://doi.org/10.32958/gastoria.586566

BAUNSOBED