Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DESTİNASYON MARKALAŞMASINA YÖNELİK PAYDAŞ ANALİZİ: AKÇAKOCA ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 23 Sayı: 44, 1323 - 1341, 31.12.2020
https://doi.org/10.31795/baunsobed.700744

Öz

Destinasyon markalaşması bir ülkenin, bölgenin veya şehrin kendilerine bir kimlik oluşturarak ve öne çıkan özelliklerine çekicilikler kazandırarak farklılık sağlamasıdır. Bu araştırmanın amacı Akçakoca ilçesinin destinasyon markalaşması açısından değerlendirilip yerel yönetim, turizm paydaşları ve turizm akademisyenlerinden oluşan sektör paydaşlarının görüşleri temelinde ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş ve betimsel analiz uygulanmıştır. Araştırma kapsamında yerel yönetimden 4 katılımcı, işletme yöneticilerinden 13 katılımcı ve akademisyenlerden 6 katılımcı olmak üzere toplamda 23 katılımcı yer almıştır. Elde edilen bulgular sonucunda tarihi, doğal ve kültürel çekicilikleri ile bütünlük oluşturan Akçakoca’nın ihtiyaç duyulan tanıtım faaliyetlerinin tamamlanması ile marka destinasyonlar arasında yer alabileceği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adan, Ö. (2013). Turizmde Marka Kişiliğinin Turistik Destinasyona Uygulanması: İzmir İline Yönelik Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı.
  • Akçakoca Belediyesi. (2018). Ceneviz Kalesi. http://www.akcakoca.bel.tr/turizm/gezilecek-yer/ceneviz-kalesi/ adresinden alındı
  • Akçakoca Belediyesi. (2018). Merkez Camii. http://www.akcakoca.bel.tr/turizm/gezilecek-yer/akcakoca-merkez-camii/ adresinden alındı
  • Aslan, F. (2014). Şehir Pazarlaması: Kars İli Örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ürün Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.
  • Aydın, G. (2009). Tüketici temelli marka değerinin firmaların finansal performansı üzerine etkisi: Türkiye'de bir çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü , İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı.
  • Çoroğlu, C. (2002). Modern İşletmelerde Pazarlama ve Satış Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Düzce İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2018, Nisan 5). http://www.duzcekulturturizm.gov.tr adresinden alındı
  • Düzce İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2018). Aktaş Şelalesi. http://www.duzcekulturturizm.gov.tr/sayfa.asp?id=86 adresinden alındı
  • Düzce İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2018). Fakıllı Mağarası. http://www.duzcekulturturizm.gov.tr/rehberdetay-21-fakilli_magarasi.html adresinden alındı
  • Düzce İl Tarım ve Orman Müdürlüğü. (2018a). Coğrafi işaretler. https://duzce.tarim.gov.tr/Haber/648/Cografi-Isaret-Tescil-Belgeleri-Torenle-Il-Mudurlugumuze-Takdim-Edildi adresinden alındı
  • Düzce İl Tarım ve Orman Müdürlüğü. (2018b). Coğrafi işaretler. https://duzce.tarim.gov.tr/Haber/648/Cografi-Isaret-Tescil-Belgeleri-Torenle-Il-Mudurlugumuze-Takdim-Edildi adresinden alındı
  • Ertuğral, S. M., & Demirkol, Ş. (2007). Turistik Ürün Talebinde Markalaşma ve Önemi. Sosyal Bilimler Dergisi (2), 61-70.
  • Gemci, R., Gülşen , G., & Kabasakal, F. M. (2009). Markalar ve Marklaşma Şartları. Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 14(1), 105-114.
  • Güngör, İ., Ateşoğlu, İ., & Doğanlı, B. (2008). Destinasyon Markalaşması ve Bir Uygulama. (s. 17-19). III.Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi.
  • Günlü, E., & İçöz, O. (2004). Turizmde Bölgesel Marka İmajı Yaratılması Ve Turizm İstasyonları İçin Markanın Önemi (Turizm İlkeler ve Yönetim ). Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Işık, M., & Erdem, A. (2015). Nasıl Marka Şehir Olunur? Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2014). Turizmde Markalaşma ve Tanıtım Stratejisi. http://www.tanitma.gov.tr/Eklenti/39726,bulten-2-2014.pdf?0 adresinden alındı
  • Mavi Bayrak Türkiye. (2018). Ceneviz Kalesi. http://www.mavibayrak.org.tr/tr/plajDetay.aspx?plaj_refno=1020 adresinden alındı
  • Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2012). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Page, S. (2015). Urban Tourism, . Routledge, London and New York.
  • Rainisto, S. K. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and The United States. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Finlandiya: Helsinki Teknoloji Üniversitesi, Strateji ve Uluslararası İşletme Enstitüsü.
  • Tandoğan Karakaş, G. (2009). Otel Markalarının Konumlandırılmasında Sosyal Sorumluluk Sampanyalarının Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Soyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A., & Şimşek , H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Stakeholder Analysis for Destination Branding: Akçakoca Sample

Yıl 2020, Cilt: 23 Sayı: 44, 1323 - 1341, 31.12.2020
https://doi.org/10.31795/baunsobed.700744

Öz

The purpose of this study is to evaluate whether the Akçakoca district is suitable for branding as a destination on the basis of the opinions of the local administration, tourism stakeholders and the academicians who provide training in the tourism department. In the study, qualitative research method was preferred and descriptive analysis was applied. Within the scope of the study, 4 participants from local government, 13 participants from business managers and 6 participants from academicians took part in totaly 23 participant has taken placed. As a result of the findings, it has been determined that it is suitable for branding by completing the necessary promotional activities of Akçakoca, which creates a integrity with its historical, natural and cultural advantages.

Kaynakça

  • Adan, Ö. (2013). Turizmde Marka Kişiliğinin Turistik Destinasyona Uygulanması: İzmir İline Yönelik Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı.
  • Akçakoca Belediyesi. (2018). Ceneviz Kalesi. http://www.akcakoca.bel.tr/turizm/gezilecek-yer/ceneviz-kalesi/ adresinden alındı
  • Akçakoca Belediyesi. (2018). Merkez Camii. http://www.akcakoca.bel.tr/turizm/gezilecek-yer/akcakoca-merkez-camii/ adresinden alındı
  • Aslan, F. (2014). Şehir Pazarlaması: Kars İli Örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ürün Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.
  • Aydın, G. (2009). Tüketici temelli marka değerinin firmaların finansal performansı üzerine etkisi: Türkiye'de bir çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü , İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı.
  • Çoroğlu, C. (2002). Modern İşletmelerde Pazarlama ve Satış Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Düzce İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2018, Nisan 5). http://www.duzcekulturturizm.gov.tr adresinden alındı
  • Düzce İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2018). Aktaş Şelalesi. http://www.duzcekulturturizm.gov.tr/sayfa.asp?id=86 adresinden alındı
  • Düzce İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2018). Fakıllı Mağarası. http://www.duzcekulturturizm.gov.tr/rehberdetay-21-fakilli_magarasi.html adresinden alındı
  • Düzce İl Tarım ve Orman Müdürlüğü. (2018a). Coğrafi işaretler. https://duzce.tarim.gov.tr/Haber/648/Cografi-Isaret-Tescil-Belgeleri-Torenle-Il-Mudurlugumuze-Takdim-Edildi adresinden alındı
  • Düzce İl Tarım ve Orman Müdürlüğü. (2018b). Coğrafi işaretler. https://duzce.tarim.gov.tr/Haber/648/Cografi-Isaret-Tescil-Belgeleri-Torenle-Il-Mudurlugumuze-Takdim-Edildi adresinden alındı
  • Ertuğral, S. M., & Demirkol, Ş. (2007). Turistik Ürün Talebinde Markalaşma ve Önemi. Sosyal Bilimler Dergisi (2), 61-70.
  • Gemci, R., Gülşen , G., & Kabasakal, F. M. (2009). Markalar ve Marklaşma Şartları. Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 14(1), 105-114.
  • Güngör, İ., Ateşoğlu, İ., & Doğanlı, B. (2008). Destinasyon Markalaşması ve Bir Uygulama. (s. 17-19). III.Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi.
  • Günlü, E., & İçöz, O. (2004). Turizmde Bölgesel Marka İmajı Yaratılması Ve Turizm İstasyonları İçin Markanın Önemi (Turizm İlkeler ve Yönetim ). Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Işık, M., & Erdem, A. (2015). Nasıl Marka Şehir Olunur? Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2014). Turizmde Markalaşma ve Tanıtım Stratejisi. http://www.tanitma.gov.tr/Eklenti/39726,bulten-2-2014.pdf?0 adresinden alındı
  • Mavi Bayrak Türkiye. (2018). Ceneviz Kalesi. http://www.mavibayrak.org.tr/tr/plajDetay.aspx?plaj_refno=1020 adresinden alındı
  • Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2012). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Page, S. (2015). Urban Tourism, . Routledge, London and New York.
  • Rainisto, S. K. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and The United States. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Finlandiya: Helsinki Teknoloji Üniversitesi, Strateji ve Uluslararası İşletme Enstitüsü.
  • Tandoğan Karakaş, G. (2009). Otel Markalarının Konumlandırılmasında Sosyal Sorumluluk Sampanyalarının Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Soyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A., & Şimşek , H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Turizm
Yazarlar

Zeynep Mesci 0000-0003-0697-9005

Elif Berna Bakır 0000-0002-8170-6034

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2020
Kabul Tarihi 2 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 23 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Mesci, Z., & Bakır, E. B. (2020). DESTİNASYON MARKALAŞMASINA YÖNELİK PAYDAŞ ANALİZİ: AKÇAKOCA ÖRNEĞİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(44), 1323-1341. https://doi.org/10.31795/baunsobed.700744

BAUNSOBED