Bu çalışma, ChatGPT'nin kullanıma sunulduğu ilk üç aylık döneminde paylaşılan tweet'lerle kullanıcıların bu teknolojiye ilişkin duygularının analizini, duygusal eğilimlerini ve bu eğilimlerle ilişkili kavramlarını incelemektedir. 01.12.2022-01.03.2023 tarihleri arasında "chatgpt" konu etiketini içeren 15.556 adet retweet içermeyen Türkçe Twitter gönderisi R dili ile veri madenciliği tekniği kullanılarak çekilmiştir. Üç ayrı döneme ayrılan Twitter paylaşımlarının veri sadeleştirme, analiz ve görselleştirme işlemleri Python programlama dili ile yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ChatGPT kullanıcılar tarafından daha çok negatif yerine pozitif duygularla karşılanmıştır. İlk ayında diğer aylara kıyasla negatif duygularla daha çok eşleştirilmiş görülmektedir. Ancak bunun arkasında genellikle "işsiz kalmak" veya "dezenformasyon" riski bulunmaktadır. İkinci ayında negatif duygusal eğilimler uygulama aksaklıkları ve aynı soruya verilen farklı yanıtlar; pozitif duygusal eğilimler ise Microsoft'un yatırım yapmasıyla ilişkilidir. Üçüncü ayında ise arama motorları ve Çin ekseninde kelime dağılımı görülmektedir. Bu ay içerisinde kullanıcılar Çin erişim engeli negatif duygularla ancak birçok teknoloji şirketinin ChatGPT'ye entegre olması ya da benzer bir teknoloji üretmesine ilişkin duyurular pozitif duygularla algılamıştır. Paylaşımların duygu skorlarına bakıldığında ise çok küçük farkla pozitif eğilimlerin daha yüksek olduğu ancak aylar ilerledikçe her iki duygu kategorisinde skorun düştüğü gözlemlenmiştir. Bu araştırma bulgularına dayanarak gelecekte ChatGPT'ye yönelik İngilizce dışındaki dillerde görüşler içeren kullanıcı içeriğini içeren kapsamlı çalışmalar yapılması, genelde yapay zekanın özelde ChatGPT'nin toplum tarafından benimsenmesine ilişkin daha çeşitli içgörülerin yakalanmasını sağlayacaktır.
The study aims to analyze users' feelings about this technology, their emotional tendencies, and the concepts associated with these trends, based on tweets shared during the first quarter of ChatGPT's release. Since sentiment analysis studies on ChatGPT generally focus on English, this research will make a local contribution to the field by focusing on Turkish. Between 1.12.2022 and 1.03.2023, 15,556 non-retweet Turkish Twitter posts containing the "Chatgpt" hashtag were drawn using the R language using data mining technique. Data simplification, analysis, and visualization processes of Twitter shares, which are divided into three separate periods, were made with Python programming language. According to the results of the research, ChatGPT was met by users with more positive emotions rather than negative ones. In the first month, it is seen to be more paired with negative emotions compared to other months. However, behind this is often the risk of "being unemployed" or "disinformation". Negative emotional tendencies in the second month, application failures, and different answers to the same question; positive emotional tendencies are related to Microsoft's investment. When the emotion scores of the posts were examined, it was observed that the positive tendencies were higher with a small margin, but the scores decreased in both emotion categories as the months progressed. Based on the findings of this research, future comprehensive studies on ChatGPT that include user content with opinions in languages other than English will provide more diverse insights into the adoption of AI in general and ChatGPT in particular.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Sosyoloji |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 27 Sayı: 52 |
BAUNSOBED