Bu çalışma, COVID-19 döneminde uygulanan uzaktan eğitim süreçlerinin öğretmen, öğrenci ve veli düşüncelerine göre incelenmesine odaklanmıştır. Durum çalışması olarak planlanan bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla nitel veri toplama tekniği olarak görüşme ve doküman analizi kullanılmıştır. Çalışma grubu öğretmen, öğrenci ve velilerle kayıt altına alınmış görüşmeler gerçekleştirmiştir. Görüşme sırasında veriler, önceden hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak oluşturulmuştur. COVID-19 dönemi için uygulanan uzaktan eğitime ilişkin olumlu ve olumsuz görüşlere ilişkin sonuçlar elde edilmiştir. Gözlemlere göre, uzaktan eğitimin karşılıklı eğitime göre olumlu yolları, ders çalışmak için daha fazla zamana sahip olmak ve süreç boyunca öğretmenlerine her an ulaşabilmek olarak belirlenmiştir. Karşılıklı eğitim kadar etkili olamaması, öğrencilerin teknik sorunları gerekçe göstererek derslere katılmak istememesi ve çevrimiçi öğrenme ortamı nedeniyle odaklanmayı sürdürmekte güçlük çekmesi olumsuz yönleridir.
This study focus on examining distance education processes that have been implemented in COVID-19 time according to thoughts of teachers, students and parents. In this investigation, which was planned as a case study, descriptive survey model was used. For this purpose, interview and document analysis were utilized as qualitative data collection techniques. Study group conducted recorded interviews with teachers, students, and parents. During interview, data were composed by usage of a pre-prepared semi-structured interview form. Outcomes were obtained regarding positive and negative views of remote education practiced for COVID-19 period. According to observations, positive ways of remote education compared to mutual education were identified as having more time to study and being able to reach their teachers anytime during process. Negative aspects involved not being as effective as mutual education, students not wanting to attend classes by citing technical problems and experiencing difficulties in maintaining focus due to online learning environment.
Case study Distance education Face to face education High school
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 28 Sayı: 53 |
BAUNSOBED