Küreselleşen
finansal yapı içerisinde bireylerin ekonomik özellik taşıyan yatırım,
bütçeleme, harcama, tasarruf vb. alışkanlarında değişiklikler olmaya
başlamıştır. Bu değişikliklere bağlı olarak, kullanılan finansal ürün/araç
çeşitliliğinin artması kaçınılmaz olmuştur. Artan çeşitlilikler bireyleri
alternatif finansal kararlar almaya itmiştir. Toplumdaki bireylerin finansal
olarak karar almalarını etkileyen önemli etmenlerden biri sahip oldukları
finansal bilgiler ve yeterliliğidir. Bu konudaki farkındalık ise, finansal
okuryazarlık kavramının önemini vurgulamaktadır. Finansal okuryazarlık,
bireylerin elde ettikleri gelirleri, yatırımlarını, para yönetimi ve bütçeleme
davranışlarını inceleyip, ortaya çıkan riskleri rasyonel bir şekilde
yönetebilmesi amacıyla gündeme gelmiş bir kavramdır. Ayrıca bu kavram; finansal
ekonominin etkinliğini artırmanın yanında tüketici haklarının korunmasına,
tüketicilerin harcamalarını kontrol altına almasına ve finansal ekonomi
içerisindeki sorunları minimum seviyeye indirmede destek sağlayıcı bir rol
üstlenmektedir.
Bu doğrultuda, toplumda önemli statüye
sahip üniversitelerimizde öğrenim gören öğrencilerin bu konular ışığında
eğitilmesi oldukça önemlidir. Bu çalışmada Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal
Bilimler Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilere anket uygulaması
yapılmış olup öğrencilerin finansal okuryazarlık hakkındaki bilgi ve
tutumlarını öğrenmek aynı zamanda finansal piyasa içinde ne kadar etkin bir rol
oynadıklarının farkında olmalarını sağlamak hedeflenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus