Bu çalışmanın amacı STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) eğitimi almış öğrencilerin STEM’e yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu PayaSTEM Merkezi’nde öğrenim gören ve ölçüt örnekleme ile seçilen 117 ilkokul ve ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin STEM’e yönelik algılarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Veriler nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Öğrenciler STEM’i üç kategoride ifade etmiştir. Öğrenciler STEM’in; geleceği aydınlatıcı, eğitici-öğretici, mutluluk verici olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler STEM için ürettikleri; güneş, yıldız, ışık, ay, rehber, dedektif, ampul, şifre çözücü ve navigasyon metaforları ile STEM’in geleceği aydınlatıcı yönünün altını çizmiştir. Öğrenciler STEM’e yönelik ürettikleri; öğretmen, bilgi kutusu, kitap, şelale, laboratuvar, bebek bakıcısı, uzay, beyin, tekne, bilgisayar ve bardak metaforları ile STEM’in eğitici-öğretici yönüne vurgu yapmıştır. Ayrıca öğrenciler STEM’e yönelik ürettikleri eğlence merkezi, aile, hayal, uzay, cennet ve su metaforlarıyla STEM’in mutluluk verici bir yönünün olduğunu ifade etmiştir. Öğrencilerin STEM’e yönelik ürettikleri metaforlardan STEM eğitimine yönelik algılarının olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. STEM eğitiminin öğretim programlarına entegrasyonunun yapılması önerilmektedir.
STEM STEM eğitimi ilkokul öğrencileri ortaokul öğrencileri metafor
STEM STEM eğitimi ilkokul öğrencileri ortaokul öğrencileri metafor
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 10 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |